Όταν τον γνώριζε μόνο… η μάνα του, ο συνιδρυτής και CEO της Airbnb Μπράιαν Τσέσκι, ήταν ένας άσημος βιομηχανικός σχεδιαστής που πάλευε να τα βγάλει πέρα και να καταφέρει να πληρώσει το ενοίκιό του.
Η ιδέα, την οποία πολλοί τότε αντιμετώπιζαν με σκεπτικισμό έως χλευασμό, όπως είπε ο ίδιος διηγούμενος την ιστορία του σε πρόσφατη εκδήλωση του Stanford Graduate School of Business, ήρθε όταν μετακόμισε στο Σαν Φρανσίσκο για να ζήσει με τον κολεγιακό φίλο του Τζο Γκέμπια. Νοικιάζοντας το σπίτι τους και τα τρία στρώματα αέρα κατά τη διάρκεια ενός συνεδρίου για σχεδιαστές, γεννήθηκε η επιχειρηματική ιδέα.
«Ήταν τότε που η μαμά μου, μού είπε: “λοιπόν, υποθέτω ότι δεν έχεις πια αυτήν τη δουλειά που σου παρέχει ασφάλιση υγείας” . Κι εγώ της απάντησα: “Όχι, μαμά, είμαι επιχειρηματίας”, για να πει: “Όχι, είσαι άνεργος”».
Η αρχή το 2008
Η ομάδα των τριών συνιδρυτών ολοκληρώθηκε με τον Νέιθαν Μπλέχαρτσικ, ξεκινώντας τον ιστότοπό τους το 2008. Η χρονική στιγμή δεν ήταν ιδανική, καθώς την περίοδο της Μεγάλης Ύφεσης χρειαζόταν να επισκέπτονται ιδιοκτήτες διαμερισμάτων της Νέας Υόρκης για να φωτογραφίσουν τους χώρους για τον ιστότοπό τους και να κατανοήσουν καλύτερα την εμπειρία των επισκεπτών, είχε πει ο Τσέσκι το 2017.
Η επιχείρηση άρχισε να απογειώνεται τον Απρίλιο του 2009, αφού η εταιρεία πέτυχε μια επένδυση 585.000 δολαρίων από τη Sequoia Capital.
Τον Φεβρουάριο του 2011, η Airbnb ανακοίνωσε ότι οι επισκέπτες είχαν κλείσει ένα εκατομμύριο διανυκτερεύσεις μέσω της ιστοσελίδας της.
Η κακή συγκυρία
Η αξία της εταιρείας φέρεται να αποτιμήθηκε σε 31 δισεκατομμύρια δολάρια το 2017, προτού επιστρέψουν στο σημείο μηδέν τον Μάρτιο του 2020. Τότε, λίγους μήνες πριν την προγραμματισμένη αρχική δημόσια προσφορά της Airbnb, η επιχείρηση έχασε 80% της αξίας της σε οκτώ εβδομάδες κατά τη διάρκεια των παγκόσμιων lockdown για την αποτροπή της εξάπλωσης της πανδημίας Covid-19.
Μέσα σε λίγες εβδομάδες, οι δημοσιογράφοι προέβλεψαν: «Είναι το τέλος της Airbnb;» είπε ο ίδιος ο Τσέσκι μιλώντας στους φοιτητές.
Για να αποτρέψει μια ολοκληρωτική κατάρρευση της εταιρείας, η εκτελεστική ομάδα της Airbnb προχώρησε σε απολύσεις, μείωσε τους μισθούς της και τον προϋπολογισμό μάρκετινγκ από «1 δισεκατομμύριο δολάρια σε… μηδέν», είπε χαρακτηριστικά. Τμήματα όπως ο σχεδιασμός, τα οικονομικά και το μάρκετινγκ συμπτύχθηκαν σε ένα, ενθαρρύνοντας τη συνεργασία μεταξύ των ομάδων, πρόσθεσε.
Η κορυφή
Η εταιρεία πραγματοποίησε κέρδη 40% το 2022, είπε ο Τσέσκι. Σήμερα, η κεφαλαιοποίηση της Airbnb είναι 75,49 δισεκατομμύρια δολάρια και η καθαρή περιουσία του Τσέσκι ανέρχεται σε 9,3 δισεκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με το Forbes.
«Ποτέ δεν επικεντρώθηκα στην προσπάθεια να βγάλω πολλά χρήματα», δηλώνει ο ίδιος, προσθέτοντας: «απλώς εστίασα στο να είμαι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικός [και] να έχω εμμονή με την εμπειρία».
Κοιτάζοντας πίσω, ο Τσέσκι είπε ότι η δυσφορία της μητέρας του μπορεί να ήταν δικαιολογημένη. Και οι δύο γονείς του ήταν κοινωνικοί λειτουργοί και η μητέρα του ήθελε να ακολουθήσει δουλειά που «σας πληρώνει πολλά χρήματα», λέει χαρακτηριστικά σήμερα. Άλλωστε, πράγματι «όταν ξεκινάς [μια εταιρεία], είναι κυρίως στο μυαλό σου», πρόσθεσε γελώντας.
Latest News
Το ΔΝΤ καλεί Κίνα και ΗΠΑ να λύσουν τις εμπορικές διαφορές
Οι εμπορικοί περιορισμοί «μπορούν να στρεβλώσουν το εμπόριο και τις επενδύσεις, να κατακερματίσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού και να προκαλέσουν αντίποινα», είπε η εκπρόσωπος του Ταμείου
Η Goldman διαχειριστής των συνταξιοδοτικών προγραμμάτων ύψους 43 δισ. της UPS
Τα συνταξιοδοτικά προγράμματα στις ΗΠΑ είναι μια δεξαμενή 2,5 τρισ. δολαρίων
Αναδιάρθρωση με 4.000 απολύσεις στην Toshiba
Η αναδιάρθρωση αφορά έως και το 6% του εργατικού δυναμικού της Toshiba στην Ιαπωνία
Καμπανάκι της ΕΚΤ για το χρέος - Οι 11 «παραβάτες» και οι κραδασμοί
Η «δημοσιονομική διολίσθηση» αφήνει τις χώρες ευάλωτες σε γεωπολιτικές εντάσεις και υψηλότερα επιτόκια
To «Iron Dome» της ισραηλινής οικονομίας και η εκτίναξη του ΑΕΠ εν μέσω πολέμου
Οι καταλύτες που οδήγησαν την ανάκαμψη και οι προοπτικές της οικονομίας
Μετά την Gucci, η σειρά της Burberry; - Γιατί ξεθωριάζει η πολυτέλεια
Τα προβλήματα της Gucci αποτέλεσαν «μια ιδιαίτερα αρνητική ανάγνωση για την Burberry» λόγω του παρόμοιου προφίλ των δύο εμπορικών σημάτων, σύμφωνα με την Barclays
Αγορές vs Οικονομολόγοι: Πότε θα μειώσει η Fed τα επιτόκια και θα δώσει ανάσα στις εταιρείες
Οι έμποροι τιμολογούν με πιθανότητες περίπου 70% για μείωση των επιτοκίων στις ΗΠΑ τον Σεπτέμβριο, σύμφωνα με το CME FedWatch Tool
Κίνα: Πώς κρατάει «ζωντανή» τη ρωσική οικονομία
Η Κίνα αποτελεί μία σανίδα σωτηρίας για τη ρωσική οικονομία απ’ όταν η Δύση ξεκίνησε να επιβάλλει κυρώσεις στη Μόσχα
Εκπτώσεις και κοινή χρήση απέναντι στην υποχώρηση κατανάλωσης - Πού εστιάζει η Uber
Η εταιρεία θέλει να καταστήσει φθηνότερη τη μετακίνηση προς το αεροδρόμιο, τις συναυλίες ή τις αθλητικές εκδηλώσεις
Κι άλλη υποχώρηση στην πολυτέλεια - Σειρά της Burberry για μείωση 40% στις πωλήσεις
Η βρετανική εταιρεία προβληματίζεται λόγω της υποχώρησης των πωλήσεων σε Ασία και Αμερική - Αναμένει ένα δύσκολο πρώτο εξάμηνο του 2025