Έξι πλοία τύπου conro, δηλαδή μεταφοράς οχημάτων και containers, συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. δολ ναυπηγεί ο όμιλος Grimaldi και ήδη έχει παραλάβει το πρώτο πλοίο ενώ πρόσφατα καθελκύστηκε και το δεύτερο. Ειδικότερα πρώτα παρέλαβε το πλοίο Great Antwerp, το πρώτο πλοίο πολλαπλών χρήσεων ro-ro κλάσης G5, και δυο ημέρες αργότερα στο ίδιο ναυπηγεία της Hyundai Mipo Dockyard Co. Ltd. στο Ulsan (Νότια Κορέα) καθελκύστηκε το αδελφό πλοίο Great Lagos.
Το δεύτερο πλοίο κλάσης G5 πήρε το όνομά του από την πόλη Λάγος στη Νιγηρία, το λιμάνι της οποίας εξυπηρετείται εδώ και δεκαετίες από τον όμιλο Grimaldi, ο οποίος λειτουργεί εκεί το μεγαλύτερο τερματικό σταθμό πολλαπλών χρήσεων ro-ro στη Δυτική Αφρική.
Στον όμιλο Grimaldi το Great Antwerp, το πρώτο μιας νέας γενιάς ro-ro [φωτογραφίες]
Το GreatAtwerp, που πήρε το όνομα από το λιμάνι της Αμβέρσας του Βελγίου όπου επίσης έχει μακροχρόνια παρουσία ο όμιλος, το Great Lagos και τα υπόλοιπα τέσσερα πλοία που έχουν παραγγελθεί συνολικής αξίας άνω των 500 εκατ. δολ. θα έρθουν να αντικαταστήσουν τα παλαιότερα πλοία του ομίλου που βρίσκονται ήδη σε υπηρεσία εδώ και 25 χρόνια.
Το Great Lagos έχει μήκος 250 μέτρα, πλάτος 38 μέτρα και είναι 45.684 τόνων. Σε σύγκριση με τα προηγούμενα πλοία της κλάσης G4, τα νέα πλοία έχουν την ίδια χωρητικότητα για κυλιόμενο φορτίο, ενώ η χωρητικότητά τους σε εμπορευματοκιβώτια διπλασιάζεται.
Σύμφωνα με ανάλυση της Alphaliner o όμιλος Grimaldi είναι μακράν ο μεγαλύτερος φορέας εκμετάλλευσης, με 35 πλοία αυτού του τύπου που ονομάζονται conro, σε γραμμές που συνδέουν την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική με τη Δυτική και Κεντρική Αφρική και την Ανατολική Ακτή της Νότιας Αμερικής.
Τα νέα conro πλοία κλάσης G5 είναι μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά στην κατανάλωση καυσίμων από τα πέντε conros κλάσης G3 Mk III και τα έξι conros κλάσης G4 που παραδόθηκαν από το ίδιο ναυπηγείο το 2010-11 και το 2014-15, αντίστοιχα. Η σειρά των έξι πλοίων G5 προορίζεται να αντικαταστήσει τα πλοία της κλάσης G2 που φτάνουν τα 25 χρόνια ζωής.
Εξοπλισμός
Όλα τα πλοία της κλάσης G είναι εξοπλισμένα με τον δικό τους εξοπλισμό φόρτωσης και αυτό δεν αποτελεί εξαίρεση για τα G5, τα οποία διαθέτουν ένα ζεύγος γερανών Liebherr τοποθετημένων στη δεξιά πλευρά.
Αν και μοιάζει σχεδιαστικά με τα G4 και τους προκατόχους τους, η μεγάλη αλλαγή είναι η ενσωμάτωση ενός κυψελοειδούς αμπαριού χωρητικότητας 348 teu. Άλλα 323 teu μπορούν να αποθηκευτούν στα καλύμματα των καταπακτών. Αυτό το νέο χαρακτηριστικό απελευθερώνει χώρο στο κατάστρωμα roro, με τα καταστρώματα roro να έχουν συνδυασμένη εισαγωγή 5.470 lane metres, συν άλλα 888 lane metres στο κατάστρωμα.
Όσον αφορά τις περιβαλλοντικές αποδόσεις, σύμφωνα με τον όμιλο Grimaldi, η βελτιστοποίηση της κατανάλωσης καυσίμων θα μειώσει τις εκπομπές CO2 ανά μεταφερόμενο τόνο έως και 43% σε σύγκριση με τις προηγούμενες γενιές conro του ομίλου.
Latest News
Capital Product Partners: Αύξηση εσόδων 29% στο πρώτο τρίμηνο του 2024
Σε διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή προχώρησε η εταιρεία
Διαγωνισμό για την αποκατάσταση του λιμένα Βόλου «τρέχει» το ΤΑΙΠΕΔ
Υπέστη σφοδρό πλήγμα από τα ακραία καιρικά φαινόμενα Daniel και Elias
Επιχείρηση διάσωσης από το Maran Gas Psara στα ανοιχτά της Ινδονησίας
To Maran Gas Psara ταξιδεύει υπό ελληνική σημαία
Επίθεση των Χούθι με πυραύλους και drones στο ελληνόκτητο πλοίο Cyclades
Οι Χούθι ανακοίνωσαν ότι στόχευσαν το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων MSC Orion σε επίθεση με drone στον Ινδικό Ωκεανό
Επιστρέφει στον ΟΛΠ η παλαιά φρουρά της Cosco – Τι παίζει με την αλλαγή διοίκησης
Το παρασκήνιο και οι προκλήσεις της νέας διοίκησης
Αλλαγές κορυφής στη διοίκηση του ΟΛΠ - Επιβεβαίωση IL Postino
Οι αλλαγές έρχονται σε μια στιγμή που για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τις υψηλότερες επιδόσεις στην ιστορία της, αναφορικά με τα έσοδα και την κερδοφορία
Νέο διπλό χτύπημα των Χούθι στην Ερυθρά- Εκτόξευσαν 3 πυραύλους
Δεν έχουν αναφερθεί τραυματισμοί ή άλλες ζημιές από πλοία των ΗΠΑ, του συνασπισμού ή των εμπορικών πλοίων, σύμφωνα με την CENTCOM
«Κομφούζιο» στα λιμάνια λόγω Πρωτομαγιάς - Οι αλλαγές στα δρομολόγια του Πάσχα
Σχεδόν γεμάτα και με τιμές το ίδιο ακριβές με πέρυσι θα ταξιδέψουν φέτος οι εκδρομείς της Μ. Εβδομάδας
Πλώρη για τους 40 εκατ. ταξιδιώτες έβαλαν τα κρουαζιερόπλοια
Ξεπέρασε την προ-Covid κίνηση ο κλάδος φθάνοντας τους 31,7 εκατ. επιβάτες πέρυσι και για το 2024 ανεβάζει τον πήχη στους 35,7 εκατ. επιβάτες
«Οι Βόρειες Σποράδες θα έχουν ίσως και καλύτερο περιβάλλον ακτοπλοϊκών συνδέσεων», λέει ο Στυλιανίδης
Η απάντηση του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρήστου Στυλιανίδη στη Βουλή, σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή του ΚΚΕ Κωνσταντίνου – Βασίλειου Μεταξά