«Μικρά διαμαντάκια» στον κλάδο των logistics αναζητά το αμερικανικό επενδυτικό κεφάλαιο HIG Capital στην Ελλάδα, προκειμένου να ενισχύσει το συνολικό χαρτοφυλάκιό της.
Στις δύο βασικές κατηγορίες δραστηριοτήτων όπου έχει ήδη «χτίσει» σημαντική παρουσία το fund στη χώρα μας, τα logistics και τα ξενοδοχεία, οι προγραμματιζόμενες επενδύσεις αντιστοιχούν σε ένα σύνολο 650 εκατ. ευρώ, με το μεγαλύτερο μέρος – 450 εκατ. ευρώ – να απορροφά ο κλάδος της αποθήκευσης και των μεταφορών.
Κάτω από την ομπρέλα της Streem Global (Sea, Truck, Rail End to End Mobility), η δεύτερη λειτουργική πλατφόρμα του αμερικανικού επενδυτικού κεφαλαίου, περιλαμβάνονται συνολικά έξι εταιρείες, αποτελώντας τον leader της ελληνικής αγοράς με μερίδιο 18%, ετήσιο τζίρο 350 εκατ. ευρώ και 2.500 εργαζόμενους.
HIG Capital: Πέντε νέα ελληνικά ξενοδοχεία μέχρι τέλος του έτους
Πρόσφατα εξαγοράστηκε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών των Contrtade και Group Unit Hellas & Unit Shipping, εταιρειών που παρέχουν υπηρεσίες μεταφοράς και seaforwarding και τζιράρουν συνολικά 70 εκατομμύρια, ενώ είχε προηγηθεί η ολοκλήρωση του deal για την εξαγορά του πλειοψηφικού ποσοστού της Ορφέας Βεϊνόγλου και νωρίτερα των Μακιός Α.Ε. και Ολυμπιάς-Κανδύλης.
Αυτή τη στιγμή οι εταιρείες logistics της HIG, οι οποίες εκτός από την Ελλάδα έχουν παρουσία σε 8 ευρωπαϊκές χώρες, λειτουργούν συνεργαζόμενες, με μακροπρόθεσμο στόνο να συγχωνευθούν ώστε να αποτελέσουν έναν ενιαίο ισχυρό όμιλο.
Στα σχέδια του fund είναι η επέκταση της δραστηριότητας των logistics προς τον ευρωπαϊκό βορρά (Σερβία, Ουγγαρία, Αυστρία).
Επένδυση 250 εκατ. ευρώ στον Ασπρόπυργο
Ο βασικός πυλώνας των επενδύσεων της HIG στον κλάδο των logistics είναι το φιλόδοξο project του Ασπρόπυργου με τη δημιουργία στο οικόπεδο του ανενεργού εργοστασίου της Χαλυβουργίας Ελλάδος ενός πρότυπου κέντρου διεθνών μεταφορών και αποθήκευσης (μέσω τρένου, πλοίου και φορτηγών).
Το ύψος της επένδυσης θα προσεγγίσει τα 250 εκατ. ευρώ και έχει ενταχθεί στις στρατηγικές επενδύσεις της χώρας τον Μάρτιο του 2023. Στόχος η εκμίσθωση των αποθηκευτικών εγκαταστάσεων σε διεθνείς διανομείς που θα αξιοποιήσουν τη γεωστρατηγική θέση της Ελλάδος.
Ο αρχικός προγραμματισμός προβλέπει την είσοδο των μισθωτών στο χώρο το 2025, με τον κο Μήτρο να λέει ότι η ζήτηση είναι παραπάνω από ικανοποιητική.
Επιπλέον 200 εκατ. ευρώ είναι τα κεφάλαια που προορίζονται για επενδύσεις αναβαθμίσεων, τεχνολογίας κ.α..
«Δίνουμε έμφαση σε όλο το φάσμα των υπηρεσιών διανομής και αποθήκευσης, ευρύτερα και όχι περιορισμένα, ακόμη και τις υπηρεσίες courier και το last mile εντός Ελλάδας», ανέφερε ο κος Μπήτρος.
Στον αναπτυξιακό σχεδιασμό του fund περιλαμβάνεται επίσης η δημιουργία ενός hub πέριξ του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης, ενώ σε περίπτωση που ο Ιβάν Σαββίδης ενδιαφέρεται να πουλήσει η HIG ενδιαφέρεται για το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, αν και ο κος Μπήτρος μίλησε για περίπλοκο ζήτημα και απέφυγε να απαντήσει αν έχουν διεξαχθεί συζητήσεις μεταξύ του fund και του βασικού μετόχου. Σημειώνεται πάντως ότι ο ΟΛΘ είναι εισηγμένη εταιρεία, με το fund να έχει σχετικούς περιορισμούς για επενδύσεις σε εισηγμένες εκ του καταστατικού του. Στο ραντάρ του fund είναι και το λιμάνι του Βόλου με συμμετοχή στο σχήμα που θα αναδειχθεί προτιμητέο.
Τζίρος 420 εκατ. ευρώ στην Ελλάδα
Τα συνολικά έσοδα από τις επενδύσεις που έχει πραγματοποιήσει στη χώρα μας το fund φτάνουν τα 420 εκατ. ευρώ εκ των οποίων τα 350 εκατ. προέρχονται από τον κλάδο των logistics όπου κατέχει ηγετικό μερίδιο. Σε ορίζοντα πενταετίας ο παραγόμενος τζίρος αναμένεται να φτάσει τα 600 – 650 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τον κο Μπήτρο, η μέση απόδοση των επενδεδυμένων κεφαλαίων κυμαίνεται μεταξύ 15% και 18%, ενώ η δανειακή μόχλευση αγγίζει το 70%.
«Έχουμε εντολή από το fund να συνεχίζουμε να χτίζουμε επενδυτικό χαρτοφυλάκιο για τα επόμενα δύο – τρία χρόνια, καθώς κρίνεται ότι υπάρχουν ακόμη ευκαιρίες που δεν έχουμε εκμεταλλευτεί», είπε ο κος Μπήτρος.
Η HIG, έχοντας εκπονήσει πρόγραμμα νέων επενδύσεων, με στόχο να φθάσει σε αξία ενεργητικού το 1,5 δισ. ευρώ με επενδύσεις ιδίων κεφαλαίων άνω των 350 εκατ. ευρώ, εκτός ότι περιλαμβάνεται στα τρία πρώτα ξένα funds όσον αφορά στο ύψος των επενδύσεων στην Ελλάδα, έχει καταστεί και ένας σημαντικός εργοδότης με περίπου 4.500 εργαζόμενους.
Latest News
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδα - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις
Attica Bank: Πρώτη τιτλοποίηση ενήμερων δανείων 220 εκατ.
Η Attica Bank ανακοίνωσε την επιτυχή ολοκλήρωση της πρώτης της Συνθετικής Τιτλοποίησης χαρτοφυλακίου εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων ΜΜΕ και Μεγάλων Επιχειρήσεων (Project Perseus)
Στον Παπαλέκα για 7,7 εκατ. περνά το Αθηνών Αρένα - Μετατρέπεται σε γραφεία
Το τίμημα θα καταβληθεί τμηματικά με την πρώτη δόση 3 εκατ. ευρώ να πληρώνεται μετά την υπογραφή των τελικών συμβολαίων
Αρέσουν τα Marks & Spencer στους Έλληνες - Αύξηση τζίρου και κερδοφορία για την Μαρινόπουλος το 2023
Το μέλλον ανήκει στην ανάπτυξη δικτύου φυσικών καταστημάτων - Συνεχίζει το e-shop - Αλλαγή στρατηγικής σε διεθνές επίπεδο
Θεοδωρόπουλος για AI: Αυτές είναι οι 4 ανησυχίες των επιχειρήσεων
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ, Σπύρος Θεοδωρόπουλος, μίλησε στο AI Connect της Google για τις ανησυχίες των ελληνικών επιχειρήσεων γύρω από τη χρήση της AI
Με διπλό bypass ξεκινά η επιστροφή πρώην κόκκινων δανείων στις τράπεζες
Σε βάθος 3 – 5 ετών θα μπορούσαν να επιστρέψουν στο τραπεζικό σύστημα χορηγήσεις συνολικού ύψους έως και 15 δισ. ευρώ.