Οι απογοητευτικές παραδόσεις της Tesla για το τρίτο τρίμηνο δίνουν στον πλησιέστερο αντίπαλό της —την BYD, τον κινεζικό γίγαντα ηλεκτροκίνησης που υποστηρίζεται από την Berkshire Hathaway του Γουόρεν Μπάφετ—την ευκαιρία να κατακτήσει την πρώτη θέση στην κατάταξη των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Η Tesla πούλησε 435.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα το περασμένο τρίμηνο, ενώ η BYD πούλησε 431.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία την ίδια περίοδο, αφήνοντας ένα κενό λίγο πάνω από 3.000 μεταξύ των δύο εταιρειών, σύμφωνα με υπολογισμούς του Bloomberg.
Αυτή η μικρή διαφορά σημαίνει ότι η BYD θα μπορούσε να είναι κοντά στο να ξεπεράσει τον αντίπαλό της με έδρα τις ΗΠΑ όσον αφορά τις πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV), ένα τεράστιο άλμα για μια εταιρεία που ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla, Ίλον Μασκ, χλεύαζε κάποτε ως αστεία.
Η BYD είναι ήδη πολύ μπροστά σε ό,τι αφορά τις συνολικές πωλήσεις. Συμπεριλαμβανομένων των υβριδικών, η BYD πούλησε πάνω από 800.000 αυτοκίνητα το περασμένο τρίμηνο, σχεδόν διπλάσια από την Tesla, σύμφωνα με το Bloomberg.
Η κινεζική εταιρεία πούλησε 1,8 εκατομμύρια αυτοκίνητα πέρυσι, πάνω από 911.000 από τα οποία ήταν ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες. Η Tesla, η οποία παράγει μόνο ηλεκτροκίνητα με μπαταρίες, πούλησε 1,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα.
Η Tesla απογοητεύει
Οι πωλήσεις της Tesla στο τρίτο τρίμηνο ήταν πολύ χαμηλότερες από τις προσδοκίες των αναλυτών. Οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 6,7% σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, την πρώτη τριμηνιαία πτώση από τις αρχές του 2020.
Ο Μασκ είχε προειδοποιήσει προηγουμένως ότι οι προγραμματισμένες αναβαθμίσεις σε εργοστάσια παραγωγής σε όλο τον κόσμο ενδέχεται να οδηγήσουν σε χαμηλότερες παραδόσεις για το υπόλοιπο του έτους. Ωστόσο, η εταιρεία αντιμετωπίζει επίσης υποτονική ζήτηση, ωθώντας την να ξεκινήσει επιθετικούς πολέμους τιμών τόσο στην Κίνα όσο και στις ΗΠΑ. Την Κυριακή, η Tesla ανακοίνωσε μια νέα έκδοση του αυτοκινήτου της Model Y για την κινεζική αγορά, προσφέροντας ελαφρώς μεγαλύτερη επιτάχυνση και νέο φωτισμό περιβάλλοντος χωρίς επιπλέον κόστος από το βασικό μοντέλο.
Η εταιρεία εξακολουθεί να ελπίζει να παράγει 1,8 εκατομμύρια οχήματα φέτος, πράγμα που σημαίνει ότι θα χρειαστεί να πουλήσει επιπλέον 450.000 αυτοκίνητα το τελευταίο τρίμηνο για να πετύχει αυτόν τον στόχο.
Η BYD εκτινάσσεται
Η BYD έχει ξεπεράσει τους ανταγωνιστές της στην Κίνα πουλώντας πιο προσιτά ηλεκτρικά οχήματα, σε αντίθεση με τα premium μοντέλα που πωλούνται από την Tesla και άλλες εταιρείες ηλεκτρικών ειδών όπως η Nio και η XPeng. Η BYD προσπέρασε πρόσφατα τη Volkswagen ως την κορυφαία μάρκα αυτοκινήτων στην Κίνα.
Η εταιρεία επεκτείνεται πλέον εκτός Κίνας και είναι πλέον η μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων με τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αγορές όπως η Ταϊλάνδη, το Ισραήλ και η Σιγκαπούρη. Επεκτείνεται ακόμη και σε πιο ανεπτυγμένες αγορές όπως η Ιαπωνία και η Ευρώπη.
Τα κινεζικά ηλεκτροκίνητα μεταμορφώνουν ήδη την αυτοκινητοβιομηχανία της χώρας. Η Κίνα ξεπέρασε την Ιαπωνία ως ο μεγαλύτερος εξαγωγός αυτοκινήτων στον κόσμο νωρίτερα φέτος, σύμφωνα με επίσημα κινεζικά στοιχεία. Και οι εγχώριες μάρκες είναι έτοιμες να ξεπεράσουν τις πωλήσεις ξένων εταιρειών στην κινεζική αγορά για πρώτη φορά φέτος, σύμφωνα με το Fortune.
Latest News
Τι σχεδιάζει πάλι ο ιδιόρρυθμος κύριος Μασκ
Ο Ίλον Μασκ επιδιώκει να κατευνάσει την αγορά μετά από πτώση 40% των μετοχών
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Πρωτοφανές κύμα ζέστης πλήττει τη νότια Ασία – 30 νεκροί στη Ταϊλάνδη
Στη Μιανμάρ το θερμόμετρο άγγιξε την Τετάρτη τους 45,9 βαθμούς Κελσίου
Οι παράπλευρες απώλειες της κρουαζιέρας
Επιβάρυνση της ατμόσφαιρας, ακόμα και σε «υπεράνω υποψίας» προορισμούς
Έγραψε ρεκόρ η Xiaomi με την παράδοση του SU7 - Πόσες παραγγελίες έχει «κλειδώσει»
Η Xiaomi στοχεύει σε περισσότερες από 100.000 παραδόσεις για το SU7 της εντός του 2024
Ποιες είναι οι παγκόσμιες φιλοδοξίες της κινεζικής BYD
Τα παγκόσμια σχέδια της εταιρείας κυμαίνονται από ηλιακές μονάδες και ηλεκτρικά λεωφορεία, φορτηγά και τρένα έως πολύπλοκα συστήματα μεταφορών. Αλλά μήπως προσπαθεί να κάνει πάρα πολλά;
Η Ιταλία πιέζει την G7 για ημερομηνία σταδιακής κατάργησης του άνθρακα
Η Ιταλία, η οποία ηγείται της εκ περιτροπής προεδρίας της G7 φέτος, σχεδιάζει επί του παρόντος να απενεργοποιήσει τους σταθμούς παραγωγής ενέργειας από άνθρακα έως το 2025
Τα καλά και τα άσχημα νέα για τις τιμές αερίου - Τι συμβαίνει στην Ελλάδα
Η Ελλάδα πέτυχε πέρυσι μείωση 42% στις τιμές φυσικού αερίου για νοικοκυριά, τη μεγαλύτερη μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκή Ενωσης
Σκρέκας: Στο τέλος του 2025 οι πρώτες γεωτρήσεις νοτιοδυτικά της Κρήτης
«Η Ελλάδα δεσμεύτηκε για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων ήδη από το 2019», τόνισε ο υπουργός
Η κλιματική αλλαγή απειλεί το αγαπημένο κηπευτικό των Ιρλανδών
Η κλιματική αλλαγή ευθύνεται για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι μεγαλύτεροι καταναλωτές του κόσμου