
Οι σούπερ εφαρμογές δεν έχουν τα φανταχτερά χαρακτηριστικά των σούπερ ηρώων των μπλοκμπάστερ, αλλά είναι το ίδιο εντυπωσιακές στη λειτουργικοτητά τους, αφού μέσω του κινητού δίνουν τη δυνατότητα στους χρήστες να εκτελούν πολλαπλές λειτουργίες.
Το παράδειγμα έδωσε τον Νοέμβριο του 2011 το κινεζικό WeChat που εξελίχθηκε τελικά σε κάτι περισσότερο από μια εφαρμογή ανταλλαγής μηνυμάτων και κοινωνικών μέσων – είναι ένας online τρόπος ζωής για περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες -κυρίως Millennials- σε όλο τον κόσμο.
TikTok Shop: Αργό αλλά απαραίτητο
Το WeChat λέγεται ότι αποτέλεσε την έμπνευση για το X, την «εφαρμογή για τα πάντα», στην οποία ο Elon Musk έχει δηλώσει ότι θέλει να εξελίξει την πλατφόρμα κοινωνικών μέσων που ήταν γνωστή μέχρι πριν λίγο καιρό ως Twitter. Ομοίως ο Marc Lore, ιδρυτής της νεοφυούς επιχείρησης τροφίμων και εστιατορίων Wonder Group και πρώην επικεφαλής του ηλεκτρονικού εμπορίου της Walmart στις ΗΠΑ, εξαγόρασε πρόσφατα τον πάροχο πακέτων γεύματος Blue Apron στο πλαίσιο ενός σχεδίου για τη δημιουργία μιας «σούπερ εφαρμογής γεύματος».
Σε αυτά τα παραδείγματα περιλαμβάνεται η 7-Eleven, η οποία αναπτύσσει αυτό που θα μπορούσε να ονομαστεί super convenience app που συνδυάζει βασικά τεχνικά στοιχεία της εμπειρίας του πελάτη, συμπεριλαμβανομένων των αγορών, των πληρωμών και των ανταμοιβών.
Γιατί όμως οι Αμερικανοί λιανοπωλητές θέλουν να υιοθετήσουν όλο και περισσότερο τέτοια πρότυπα, θεωρώντας ότι θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση στις πωλήσεις τους;
Η σύνδεση με τους καταναλωτές
Το γεγονός ότι οι καταναλωτές μένουν διαρκώς συνδεδεμένοι στα κινητά τους, δεν είναι ούτε ανακριβές ούτε υπερβολικό. Γι’ αυτό και οι αγοραστές χρησιμοποιούν τις ίδιες εφαρμογές σε πολλές ταυτόχρονα συσκευές, όπως αποδεικνύεται από διάφορα δεδομένα.
Για παράδειγμα, η πλατφόρμα mobile analytics Adjust δείχνει ότι τον Ιούνιο του 2023, οι εγκαταστάσεις εφαρμογών ηλεκτρονικού εμπορίου αυξήθηκαν κατά 471% σε ετήσια βάση, ενώ τον Ιούλιο του 2023 σημειώθηκε αύξηση 238% σε ετήσια βάση.
Οι εφαρμογές shopping, σύγκρισης τιμών και ανεύρεσης προσφορών παρουσίασαν επίσης παρόμοια πορεία. Αυτό επισημαίνουν και τα ευρήματα της Statista, σύμφωνα με την οποία το 98% των Αμερικανών καταναλωτών ηλικίας 30-49 ετών χρησιμοποιούν κατά κύριο λογο τα κινητά τους τηλέφωνα για να ολοκληρώσουν αυτές τις διαδικασίες (αγορά, σύγκριση, προσφορές), όπως και το 96% των 18-29 ετών και το 94% των 50-64 ετών.
Τα πάντα είναι μια βιτρίνα ηλεκτρονικού εμπορίου
Η επιθυμία των λιανοπωλητών να προσφέρουν στους καταναλωτές μια ενιαία κινητή πλατφόρμα για την εκτέλεση δραστηριοτήτων όπως αγορές, κοινωνικοποίηση, πληρωμές έχει νόημα αν συνειδητοποιήσουμε πόσο μεγάλο μέρος του ηλεκτρονικού εμπορίου λαμβάνει χώρα εκτός των παραδοσιακών shopping apps.
Ένα πρόσφατο παράδειγμα υψηλής προβολής της μεταβαλλόμενης φύσης του ψηφιακού εμπορίου είναι το πρόσφατο λανσάρισμα του TikTok Shop στην αμερικανική αγορά, το οποίο θα φέρει βίντεο και livestreams με δυνατότητα αγορών απευθείας στις ροές των χρηστών, με εργαλεία πώλησης για λιανοπωλητές, εμπορικά σήματα και δημιουργούς περιεχομένου.
Οι πελάτες μπορούν να περιηγηθούν και να ψωνίσουν προϊόντα με ετικέτες απευθείας από βίντεο και livestreams στις ροές τους. Επιπλέον, οι αγοραστές μπορούν να διαχειρίζονται τις παραγγελίες τους, όλα μέσα από μία μόνο καρτέλα.
Ενώ μια πρόσφατη έρευνα της Sprout Social έδειξε ότι σχεδόν όλοι οι καταναλωτές σχεδίαζαν να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον μία αγορά μέσω κοινωνικών αγορών ή influencer commerce μέσα στη χρονιά. Μάλιστα πάνω από το 40% σχεδιάζουν να συνεργαστούν με τους λιανοπωλητές μέσω τεχνολογιών επαυξημένης/εικονικής πραγματικότητας (AR/VR) ή διευρυμένης πραγματικότητας (XR), όπως το metaverse, μέχρι το τέλος του 2023.
Μήπως όμως οι εφαρμογές έχουν αρχίσει να κουράζουν;
Η έννοια της «κόπωσης των εφαρμογών» – ή της κούρασης των χρηστών εφαρμογών να πρέπει να κατεβάζουν και να πλοηγούνται μεταξύ πολυάριθμων εφαρμογών για να εκτελούν τις καθημερινές τους εργασίες στο κινητό – δεν είναι καινούργια. Αλλά είναι πραγματική και αποτελεί ένα πολύ επίκαιρο ζήτημα.
Σύμφωνα με μια πρόσφατη παγκόσμια έρευνα καταναλωτών από την εταιρεία Airship, οι τρεις κυριότεροι λόγοι για τους οποίους οι καταναλωτές χρησιμοποιούν εφαρμογές των αγαπημένων τους brands είναι η ευκολία χρήσης με 35%, η απλοποίηση της καθημερινότητας σε ποσοστό 31% και η εξοικονόμηση χρόνου με 27%.
Επιπλέον, το 57% των ερωτηθέντων στη μελέτη της Airship χρησιμοποιεί μια εφαρμογή μόνο μία ή δύο φορές πριν αποφασίσει αν θα τη διαγράψει ή όχι, και το 73% αποφασίζει αν θα τη διαγράψει μέσα σε δύο εβδομάδες από την αρχική λήψη της. Δεδομένης αυτής της σκληρής νοοτροπίας των χρηστών, μια πολυλειτουργική super app έχει πολύ περισσότερες πιθανότητες να κερδίσει τους καταναλωτές που τα θέλουν όλα και γρήγορα.


Latest News

Σχεδόν 4 στις 10 επιχειρήσεις θεωρούν την κυβερνοασφάλεια βασική πρόκληση - Τι δείχνει έρευνα
Σύμφωνα με τη μελέτη, το ένα τρίτο σχεδόν (31,1%) των επιχειρήσεων βασίζεται κυρίως ή εξ ολοκλήρου σε χειροκίνητες διαδικασίες ή βρίσκεται μόλις στο αρχικό στάδιο ενσωμάτωσης ψηφιακών τεχνολογιών

Καταφύγιο... στην Ινδία αναζητά η Apple - Τι σχεδιάζει για τα iPhone
Ο εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ - Κίνας δεν θα μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστη την Apple

Άνοδος της μετοχής της Alphabet λόγω της αύξησης των εσόδων το α' τρίμηνο
Η Alphabet είχε έσοδα 90,23 δισ. δολάρια έναντι προβλέψεων για έσοδα 89,12 δισ. δολαρίων, ενώ τα κέρδη ανά μετοχή ανήλθαν στα 2,81 δολάρια έναντι εκτιμήσεων για 2,01 δολάρια

Πόσο κοστίζουν τα «ευχαριστώ» και «παρακαλώ» στο ChatGPT
Ο διευθύνων σύμβουλος της OpenAI, Σαμ Όλτμαν, εξήγησε ότι η φράση «η ευγένεια δεν κοστίζει τίποτα» δεν ισχύει ακριβώς στην περίπτωση του ChatGPT.

Πρόστιμα εκατοντάδων εκατομμυρίων σε Meta και Apple από την ΕΕ
Τα πρόστιμα θα μπορούσαν να πυροδοτήσουν εντάσεις με τον Τραμπ, ο οποίος έχει απειλήσει με δασμούς χώρες που τιμωρούν τις αμερικανικές εταιρείες

Οι ψηφιακοί κίνδυνοι της AI για τη δημιουργία action figures και χαρακτήρων Ghibli
Οι εικόνες αυτές μπορεί να χρησιμοποιηθούν για περαιτέρω εκπαίδευση των μοντέλων AI ή ακόμα και να συμπεριληφθούν σε δημόσια datasets

SAP: Άνοδος 58% στα λειτουργικά κέρδη της εταιρείας
Η μετοχή του γίγαντα λογισμικού SAP σημειώνει άνοδο 9,3% μετά την αύξηση των κερδών πρώτου τριμήνου

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

Γιατί η Samsung επιδιώκει τεχνολογική συμμαχία με κορυφαία πανεπιστήμια των ΗΠΑ
Η πρωτοβουλία έχει σχεδιαστεί για να διευκολύνει τη μετατόπιση του επιχειρηματικού στόχου της Samsung από ακόλουθο σε πρωτοπόρο

Η Silicon Valley θέλει να δημιουργήσει ρομποτικό στρατό για τους «καλούς τύπους» με σύμμαχο την ΑΙ
H Silicon Valley έχει κάνει σημαντική στροφή προς την άμυνα τα τελευταία χρόνια με επενδύσεις εκατοντάδων δισεκατομμυρίων