Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άνθρακα θα κορυφωθεί έως το 2030, εν μέρει λόγω της υιοθέτησης καθαρότερων μορφών ενέργειας και μεταφορών.
Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προβλέπεται να αποτελούν το 50% των νέων πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αλλά θα είναι αρκετό, ή ο πλανήτης «έχασε το τρένο»;
Η Νορβηγία επίσης συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ πωλήσεων EV χωρίς ουσιαστικά καμία πώληση βενζινοκίνητων ή ντίζελ οχημάτων. Αλλά αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι η επίδραση που έχουν αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα στις πωλήσεις και στις τιμές του πετρελαίου, οι οποίες λόγω της εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης καταγράφουν απότομη πτώση στη χώρα – και το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και αλλού. Βέβαια, η Νορβηγία συνεχίζει ταυτόχρονα να είναι σημαντικός εξαγωγέας υδρογανανθράκων.
Ωστόσο, μια μείωση στη χρήση ορυκτών καυσίμων δεν θα είναι αρκετή για να αποτρέψει την υπερθέρμανση του πλανήτη – για να γίνει αυτό, οι εκπομπές από άνθρακα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο θα πρέπει να φτάσουν σχεδόν στο μηδέν. Αντίθετα για κάποιους η μείωση στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου θα ήταν «επικίνδυνη και ανεύθυνη», όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ενεργειακού κολοσσού Shell, τονίζοντας ότι ο κόσμος εξακολουθεί να «χρειάζεται απεγνωσμένα πετρέλαιο και φυσικό αέριο», καθώς οι κινήσεις προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν γίνονταν αρκετά γρήγορα για να τα αντικαταστήσουν.
10 φορές περισσότερα ηλεκτρικά οχήματ
Σε μια νέα έκθεση που δημοσίευσε η ΙΕΑ, προβλέπεται ότι μέχρι το 2030, θα μπορούσαν να κυκλοφορούν 10 φορές περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους από ό,τι σήμερα, με ηλιακές, αιολικές και υδροηλεκτρικές πηγές ενέργειας να παρέχουν το 50% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας – έναντι 30% σήμερα.
Η Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει το ήμισυ της παγκόσμιας χρήσης άνθρακα, μπορεί να καταγράψει μια ισοπέδωση της ζήτησης για χάλυβα και τσιμέντο, κάτι που θα μείωνε τη ζήτηση ορυκτών καυσίμων.
Εάν η ΙΕΑ έχει δίκιο, η ζήτηση πετρελαίου και φυσικού αερίου πιθανότατα θα φτάσει ελαφρώς πάνω από τα σημερινά επίπεδα για τα επόμενα 30 χρόνια, καθώς η χρήση του επεκτείνεται στις αναπτυσσόμενες χώρες και συρρικνώνεται στις προηγμένες οικονομίες. Η χρήση άνθρακα, του πιο βρώμικου ορυκτού καυσίμου, προβλέπεται να μειωθεί απότομα.
Να σημειωθεί ότι οι προβλέψεις για τις παγκόσμιες ενεργειακές τάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολες, με την ΙΕΑ να έχει κάνει λάθος εκτιμήσεις στο παρελθόν.
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος