Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άνθρακα θα κορυφωθεί έως το 2030, εν μέρει λόγω της υιοθέτησης καθαρότερων μορφών ενέργειας και μεταφορών.
Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προβλέπεται να αποτελούν το 50% των νέων πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αλλά θα είναι αρκετό, ή ο πλανήτης «έχασε το τρένο»;
Η Νορβηγία επίσης συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ πωλήσεων EV χωρίς ουσιαστικά καμία πώληση βενζινοκίνητων ή ντίζελ οχημάτων. Αλλά αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι η επίδραση που έχουν αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα στις πωλήσεις και στις τιμές του πετρελαίου, οι οποίες λόγω της εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης καταγράφουν απότομη πτώση στη χώρα – και το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και αλλού. Βέβαια, η Νορβηγία συνεχίζει ταυτόχρονα να είναι σημαντικός εξαγωγέας υδρογανανθράκων.
Ωστόσο, μια μείωση στη χρήση ορυκτών καυσίμων δεν θα είναι αρκετή για να αποτρέψει την υπερθέρμανση του πλανήτη – για να γίνει αυτό, οι εκπομπές από άνθρακα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο θα πρέπει να φτάσουν σχεδόν στο μηδέν. Αντίθετα για κάποιους η μείωση στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου θα ήταν «επικίνδυνη και ανεύθυνη», όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ενεργειακού κολοσσού Shell, τονίζοντας ότι ο κόσμος εξακολουθεί να «χρειάζεται απεγνωσμένα πετρέλαιο και φυσικό αέριο», καθώς οι κινήσεις προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν γίνονταν αρκετά γρήγορα για να τα αντικαταστήσουν.
10 φορές περισσότερα ηλεκτρικά οχήματ
Σε μια νέα έκθεση που δημοσίευσε η ΙΕΑ, προβλέπεται ότι μέχρι το 2030, θα μπορούσαν να κυκλοφορούν 10 φορές περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους από ό,τι σήμερα, με ηλιακές, αιολικές και υδροηλεκτρικές πηγές ενέργειας να παρέχουν το 50% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας – έναντι 30% σήμερα.
Η Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει το ήμισυ της παγκόσμιας χρήσης άνθρακα, μπορεί να καταγράψει μια ισοπέδωση της ζήτησης για χάλυβα και τσιμέντο, κάτι που θα μείωνε τη ζήτηση ορυκτών καυσίμων.
Εάν η ΙΕΑ έχει δίκιο, η ζήτηση πετρελαίου και φυσικού αερίου πιθανότατα θα φτάσει ελαφρώς πάνω από τα σημερινά επίπεδα για τα επόμενα 30 χρόνια, καθώς η χρήση του επεκτείνεται στις αναπτυσσόμενες χώρες και συρρικνώνεται στις προηγμένες οικονομίες. Η χρήση άνθρακα, του πιο βρώμικου ορυκτού καυσίμου, προβλέπεται να μειωθεί απότομα.
Να σημειωθεί ότι οι προβλέψεις για τις παγκόσμιες ενεργειακές τάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολες, με την ΙΕΑ να έχει κάνει λάθος εκτιμήσεις στο παρελθόν.
Latest News
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της
Ποια είναι η startup – ηγέτης στην πράσινη ενέργεια – Πάνω από 1 δισ. ευρώ η αξία της
Η εταιρεία έχει υπό ανάπτυξη ένα χαρτοφυλάκιο έργων άνω του 1,2GW παραγωγής ενέργειας και 900ΜW αποθήκευσης - Τα επενδυτικά σχέδια
Εκτίναξη 20% της μετοχής της κινεζικής Nio - Διπλασίασε τις παραδόσεις EV
Η Nio ανακοίνωσε ότι παρέδωσε 15.620 οχήματα τον Απρίλιο, σημειώνοντας αύξηση 134,6% σε ετήσια βάση
Έρχεται η πρώτη Δημοπρασία Εγγυήσεων Προέλευσης από τον ΔΑΠΕΕΠ - Πότε θα γίνει, ποιους αφορά
Tα ειδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων διαφοροποιούνται και διακρίνονται ως προς την πηγή της Ανανεώσιμης Ενέργειας και την θέση του Σταθμού παραγωγής
Με «πράσινο» look τα εμπορικά της Lamda στο ΧΑ – Πώς αλλάζουν «The Mall Athens» και «Golden Hall»
Σε εξέλιξη τα έργα ενεργειακής αναβάθμισης και δημιουργίας χώρων πρασίνου τα εμπορικά κέντρα της Lamda
Κλιματική αλλαγή: «Καμπανάκι» ειδικών για δραματικές συνέπειες στο κοντινό μέλλον
Περιοχές στον πλανήτη θα βρίσκονται σύντομα σε δυσμενή θέση, με τα ζώα να αποτελούν τα πρώτα θύματα δραματικών αλλαγών
Η Sunlight φορτίζει μπαταρίες… για επιδοτήσεις 3 δισ. – Η μάχη για εργοστάσια στην Ε.Ε.
Ο επόμενος στόχος του CEO Λάμπρου Μπίσαλα μετά το άλμα των πωλήσεων άνω του 1 δισ. ευρώ