Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (ΙΕΑ) προβλέπει ότι η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο, φυσικό αέριο και άνθρακα θα κορυφωθεί έως το 2030, εν μέρει λόγω της υιοθέτησης καθαρότερων μορφών ενέργειας και μεταφορών.

Στις ΗΠΑ, για παράδειγμα, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προβλέπεται να αποτελούν το 50% των νέων πωλήσεων μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Αλλά θα είναι αρκετό, ή ο πλανήτης «έχασε το τρένο»;

Η Νορβηγία επίσης συνεχίζει να σπάει τα ρεκόρ πωλήσεων EV χωρίς ουσιαστικά καμία πώληση βενζινοκίνητων ή ντίζελ οχημάτων. Αλλά αυτό που είναι πραγματικά σημαντικό είναι η επίδραση που έχουν αυτά τα ηλεκτρικά οχήματα στις πωλήσεις και στις τιμές του πετρελαίου, οι οποίες λόγω της εξάπλωσης της ηλεκτροκίνησης καταγράφουν απότομη πτώση στη χώρα – και το ίδιο θα μπορούσε να συμβεί και αλλού. Βέβαια, η Νορβηγία συνεχίζει ταυτόχρονα να είναι σημαντικός εξαγωγέας υδρογανανθράκων.

Ωστόσο, μια μείωση στη χρήση ορυκτών καυσίμων δεν θα είναι αρκετή για να αποτρέψει την υπερθέρμανση του πλανήτη – για να γίνει αυτό, οι εκπομπές από άνθρακα, πετρέλαιο και φυσικό αέριο θα πρέπει να φτάσουν σχεδόν στο μηδέν. Αντίθετα για κάποιους η μείωση στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου θα ήταν «επικίνδυνη και ανεύθυνη», όπως είπε ο διευθύνων σύμβουλος του ενεργειακού κολοσσού Shell, τονίζοντας ότι ο κόσμος εξακολουθεί να «χρειάζεται απεγνωσμένα πετρέλαιο και φυσικό αέριο», καθώς οι κινήσεις προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δεν γίνονταν αρκετά γρήγορα για να τα αντικαταστήσουν.

10 φορές περισσότερα ηλεκτρικά οχήματ

Σε μια νέα έκθεση που δημοσίευσε η ΙΕΑ, προβλέπεται ότι μέχρι το 2030, θα μπορούσαν να κυκλοφορούν 10 φορές περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα στους δρόμους από ό,τι σήμερα, με ηλιακές, αιολικές και υδροηλεκτρικές πηγές ενέργειας να παρέχουν το 50% της παγκόσμιας ηλεκτρικής ενέργειας – έναντι 30% σήμερα.

Η Κίνα, η οποία αντιπροσωπεύει το ήμισυ της παγκόσμιας χρήσης άνθρακα, μπορεί να καταγράψει μια ισοπέδωση της ζήτησης για χάλυβα και τσιμέντο, κάτι που θα μείωνε τη ζήτηση ορυκτών καυσίμων.

Εάν η ΙΕΑ έχει δίκιο, η ζήτηση πετρελαίου και φυσικού αερίου πιθανότατα θα φτάσει ελαφρώς πάνω από τα σημερινά επίπεδα για τα επόμενα 30 χρόνια, καθώς η χρήση του επεκτείνεται στις αναπτυσσόμενες χώρες και συρρικνώνεται στις προηγμένες οικονομίες. Η χρήση άνθρακα, του πιο βρώμικου ορυκτού καυσίμου, προβλέπεται να μειωθεί απότομα.

Να σημειωθεί ότι οι προβλέψεις για τις παγκόσμιες ενεργειακές τάσεις είναι εξαιρετικά δύσκολες, με την ΙΕΑ να έχει κάνει λάθος εκτιμήσεις στο παρελθόν.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Green |

ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση

Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»

Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου: Δράση ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την κυκλική οικονομία
Green |

Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο

Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη