Σε νέο ρεκόρ εκτοξεύτηκε το κόστος διέλευσης ενός πλοίου από τη Διώρυγα του Παναμά, η οποία εξακολουθεί να πλήττεται από την ξηρασία και λαμβάνει μέτρα περιορισμού του αριθμού των διελεύσεων των πλοίων.
Ναυτιλία: Πώς το Μεξικό θέλει να κλέψει δουλειά από την Διώρυγα του Παναμά
Το μέσο κόστος διέλευσης από τη Διώρυγα του Παναμά τα προηγούμενα χρόνια ήταν 900.000 δολάρια.
Με τον αριθμό των ημερήσιων slots (χρονοθυρίδες) να έχουν μειωθεί στο μισό λόγω της ξηρασίας, οι ναυλωτές είναι πρόθυμοι να πληρώσουν τέσσερις ή πέντε φορές περισσότερο για να μεταφέρουν τα πολύτιμα φορτία τους στην Ασία.
Ναυτιλιακή εταιρεία πλήρωσε προχθές σε δημοπρασία 3,975 εκατ. δολάρια, καταρρίπτοντας το ρεκόρ των 2,85 εκατ. δολαρίων που σημειώθηκε την περασμένη εβδομάδα, προκειμένου να περάσει ένα πλοίο της που μετέφερε υγραέριο.
Να σημειωθεί ότι εκτός του κόστους της δημοπρασίας κατέβαλε και το κανονικό τέλος διαμετακόμισης για το φορτίο.
Πολλά είναι τα πλοία που βλέποντας την ουρά να μεγαλώνει στη διώρυγα αναζητούν εναλλακτικές διαδρομές καθώς οι περιορισμοί στις διελεύσεις θα ισχύουν για πολλούς ακόμη μήνες.
Αναμονή
Οπως υπολογίζεται περίπου 100 πλοία περιμένουν για να διέλθουν από τη διώρυγα και από τα δύο άκρα της, περίπου 10% περισσότερα από τον μέσο όρο των τελευταίων επτά ετών. Η όλη κατάσταση προκαλεί ανησυχία και στις ναυτιλιακές εταιρείες.
Όπως έγινε γνωστό ο Jeremy Nixon, διευθύνων σύμβουλος της μεγάλης γιαπωνέζικης ναυτιλιακής ONE, έστειλε επιστολή στον πρόεδρο του Παναμά Laurentino Cortizo, στην οποία επισημαίνει ότι η εταιρεία του εξετάζει εναλλακτικές διαδρομές για τα πλοία της από την Ασία μέσω της Διώρυγας του Σουέζ καθώς οι πελάτες της τόσο στην Ασία όσο και στη Βόρεια Αμερική διαμαρτύρονται για την αξιοπιστία του χρονοδιαγράμματος των υπηρεσιών διέλευσης από τον Παναμά.
Επίσης τονίζει ότι δεν έχουν προχωρήσει σημαντικά έργα υποδομής στον Παναμά για την αύξηση της παροχής φρέσκου νερού στους υδατοφράκτες από άλλες λεκάνες απορροής.
Η διώρυγα πριν από την ξηρασία που πλήττει τον Παναμά μπορούσε να εξυπηρετεί 40 διελεύσεις πλοίων την ημέρα.
Ο αριθμός αυτός όμως έχει μειωθεί λόγω της έλλειψης νερού.
Ο Παναμάς δεν μπορεί να εφοδιάζει τις δεξαμενές με τον ίδιο ρυθμό που το έκανε τα προηγούμενα χρόνια. Ετσι διαχειριστές της διώρυγας αναγκάστηκαν να μειώσουν τα ανώτατα όρια βύθισης για τα πλοία που διέρχονται από τις μεγαλύτερες δεξαμενές κατά σχεδόν 2 μέτρα.
Η Αρχή της Διώρυγας του Παναμά (ACP) έχει κληθεί να επισπεύσει τα μακροχρόνια σχέδια για την αγορά γειτονικών δημόσιων εκτάσεων ώστε να επεκτείνει τη λεκάνη απορροής της για την καταπολέμηση μελλοντικών ξηρασιών που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού.
Latest News
Στο ΣτΕ προσφεύγουν οι ακτοπλοϊκές για τις άγονες γραμμές - Τι απαντά το υπουργείο Ναυτιλίας
Δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες προσέφυγαν στην Εθνική Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων (ΕΑΔΗΣΥ)
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι