Το πέρας της πανδημίας οδήγησε στην ανυπομονησία για την έλευση της νέας κανονικότητας. Αυτή που περιλαμβάνει τις συνήθειες που απέκτησε ο καταναλωτής κατά τα lockdown, παραμετροποιημένα και προσαρμοσμένα στις διαρκώς μεταβαλλόμενες συνθήκες – ανάμεσά τους, οι συνήθειες ευεξίας που εκτόξευσαν μια ολόκληρη βιομηχανία προϊόντων και υπηρεσιών σε όλο τον κόσμο.

Σύμφωνα με νέα έκθεση της βιομηχανικής ομάδας Global Wellness Institute (GWI), η παγκόσμια ευεξία απέφερε έσοδα 5,6 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2022 και αναμένεται να αποφέρει 8,5 τρισεκατομμύρια δολάρια μέχρι το 2027, καθώς οι επικαλύψεις των ορίων της με αυτών της υγειονομικής περίθαλψης διευρύνονται συνεχώς.

Τεχνητή Νοημοσύνη στην Υγεία: H επανάσταση είναι εδώ, αλλά ίσως αργήσει να εφαρμοστεί

Η ευεξία δεν είναι μονοσήμαντη

Το ινστιτούτο καταγράφει 11 διαστάσεις της ευεξίας με τις μεγαλύτερες να είναι η προσωπική φροντίδα και ομορφιά (1,09 τρισεκατομμύρια δολάρια)- η υγιεινή διατροφή, η διατροφή και η απώλεια βάρους (1,08 τρισεκατομμύρια δολάρια)- και η σωματική δραστηριότητα (976 δισεκατομμύρια δολάρια).

«Εάν η αγορά είχε αξία ρεκόρ 4,9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων το 2019 και στη συνέχεια συρρικνώθηκε κατά 11% σε 4,4 τρισεκατομμύρια δολάρια το πανδημικό έτος 2020, η έρευνα δείχνει ότι η οικονομία της ευεξίας ακολουθεί τη δική της δυναμική, αψηφώντας το ευρύτερο οικονομικό κλίμα», σημειώνει το ινστιτούτο.

Η Βόρεια Αμερική ξεπέρασε την Ασία-Ειρηνικό για να γίνει η μεγαλύτερη περιφερειακή οικονομία ευεξίας το 2022 με έσοδα 1,9 τρισεκατομμυρίων δολαρίων. Οι κατά κεφαλήν δαπάνες ευεξίας είναι υψηλότερες στη Βόρεια Αμερική, με 5.108 δολάρια ετησίως, υψηλότερες από τις κατά κεφαλήν δαπάνες στην Ευρώπη και σημαντικά υψηλότερες από τον υπόλοιπο κόσμο. Συγκριτικά, οι δαπάνες υγείας στις ΗΠΑ – συμπεριλαμβανομένων τόσο των δημόσιων όσο και των ιδιωτικών δαπανών για την υγειονομική περίθαλψη – ήταν περίπου 13.400 δολάρια ανά άτομο το 2022.

Στις Ηνωμένες Πολιτείες, οι προσφορές ευεξίας και οι προσφορές υγειονομικής περίθαλψης αναμειγνύονται όλο και περισσότερο. Το Global Wellness Institute σημειώνει ότι η πανδημία επιτάχυνε την ενσωμάτωση της ευεξίας και της ιατρικής, δημιουργώντας περισσότερες γκρίζες ζώνες μεταξύ των δύο.

Δεν έχουν γνωρίσει, ωστόσο, έκρηξη όλες οι κατηγορίες ευεξίας μετά την πανδημία. Ορισμένες συρρικνώθηκαν καθ’ όλη τη διάρκεια της παγκόσμιας υγειονομικής έκτακτης ανάγκης και δεν έχουν ανακάμψει στα προ της πανδημίας επίπεδά τους, όπως η ευεξία στον χώρο εργασίας, ο τουρισμός ευεξίας (που διακρίνεται από τον ιατρικό τουρισμό) και τα ιαματικά λουτρά.

Προβλέψεις για 8,5 τρισ. δολάρια

Με τους καταναλωτές, τον ιατρικό κόσμο και τις κυβερνήσεις να δίνουν πλέον πολύ μεγαλύτερη αξία στην πρόληψη και την ευεξία, η GWI προβλέπει ότι η οικονομία ευεξίας θα αναπτυχθεί με εντυπωσιακό ετήσιο ρυθμό 8,6% μέχρι το 2027, όταν η αγορά θα φτάσει τα 8,5 τρισεκατομμύρια δολάρια – σχεδόν διπλάσιο μέγεθος από το 2020.

Την ίδια στιγμή αναλυτές βλέπουν τους καταναλωτές να αναζητούν στο μέλλον περισσότερο έλεγχο και εξατομίκευση σε προϊόντα και υπηρεσίες ευεξίας.

Σύμφωνα με την McKinsey, οι καταναλωτές προβλέπεται πως μέχρι το 2030 θα εστιάσουν σε έξι διαφορετικές παραμέτρους που διαμορφώνουν την επόμενη πραγματικότητα της ευεξίας.

  • Υγεία: Οι καταναλωτές προτεραιοποιούν τα ιατρικά ζητήματα και φροντίζουν τις καταστάσεις ως επί το πλείστον μόνοι τους, ώστε να επισκέπτονται γιατρό μόνο όταν είναι απολύτως απαραίτητο. Σε αυτό βοηθά η φορητότητα των συσκευών και η ψηφοποίηση υπηρεσιών, όπως και η τεχνολογική εξέλιξη των φαρμάκων. Τα φαρμακευτικά προϊόντα του σήμερα θα γίνουν τα εύκολα προσβάσιμα προϊόντα του αύριο.
  • Fitness: Στο μέλλον έχουν θέση τα γυμναστήρια, οι εναλλακτικές μέθοδοι εκγύμνασης όπως και η home gym. Σε όλη αυτή τη συνύπαρξη, καίρια είναι η δυνατότητα των ανθρώπων να παρακολουθούν τη φυσική τους κατάσταση, παροχή η οποία θα διαδραματίσει πολύ ισχυρό ρόλο στην παρακίνηση, την καθοδήγηση και την προπόνηση.
  • Διατροφή: Οι άνθρωποι διαβάζουν πολύ περισσότερες ετικέτες, επιδιώκουν να μειώσουν τη ζάχαρη, ενώ αναζητούν να υιοθετήσουν μια πιο βιώσιμη διατροφή. Περίπου το 35% των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Γερμανία καταναλώνουν ροφήματα φυτικής προέλευσης με εβδομαδιαία συχνότητα, με τους μισούς εξ αυτών να έχουν ξεκινήσει τον τελευταίο χρόνο – τάση που προβλέπεται να ενταθεί, αφού και μεγάο μέρος της βιομηχανίας τροφίμων στρέφεται σαφώς προς την κατεύθυνση αυτή.
  • Εμφάνιση: Το 2030, θα υπάρχει ένας εκτεταμένος αριθμός υπηρεσιών που θα προσφέρονται από τους beauty retailers. Θα υπάρχει η δυνατότητα για ενέσιμες υπηρεσίες, κλινικές θεραπείες όπως μικροδερμοαπόξεση, μακιγιάζ και τατουάζ – και όλα στο ίδιο μέρος και ταυτόχρονα.
  • Ύπνος: Υπάρχουν καινοτομίες, όπως αισθητήρες που μπαίνουν κάτω από το στρώμα και που μπορούν να καταλάβουν πόσο κινείται κάποιος ενώ κοιμάται και πόσο χρόνο έχει περάσει στο κρεβάτι. Η τεχνολογία φέρνει τη διασύνδεση και σε αυτό τον τομέα: τα δεδομένα του ύπνου θα είναι συνδεδεμένα με την υπηρεσία άσκησης ή το ποδήλατο γυμναστικής , έτσι ώστε όταν ανεβαίνει κάποιος στο ποδήλατό του, να έχει ένα εξατομικευμένο πρόγραμμα άθλησης – ή με το ψυγείο, το οποίο ανάλογα με τα στοιχεία, θα προτρέπει ή θα αποτρέπει κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών.
  • Ενσυνειδητότητα: Η επιδίωξή της θα γίνει μια ουσιαστική πτυχή του τρόπου ζωής με την τεχνολογία και τα wearables να παίζουν μεγάλο ρόλο σε αυτό.
Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή