Το δικό της μερίδιο στην παγκόσμια αγορά πολυτελών ρολογιών θέλει να αποκτήσει ο κολοσσός πολυτελείας LVMH όπως φανερώνουν οι διεξοδικές κινήσεις του με ένα νεοσύστατο τμήμα ρολογιών και μια σειρά από νέα ακριβότερα μοντέλα.
Οι πωλήσεις πολυτελών ρολογιών παγκοσμίως υπολογίζονται σε περίπου 30 δισεκατομμύρια δολάρια φέτος, σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών αγοράς IMARC Group. Αναμένεται να αυξηθούν σε περισσότερα από 37 δισεκατομμύρια δολάρια έως το 2032, καθώς ο παγκόσμιος πλούτος βαίνει την ανιούσα, την ίδια στιγμή που Gen Z και Millennials ενδιαφέρονται περισσότερο για μηχανικά ρολόγια υψηλής ποιότητας, σύμφωνα με το CNBC.
LVMH: Πάει για το ολυμπιακό μετάλλιο στο Παρίσι – Η στρατηγική για luxury πωλήσεις
Το τμήμα κοσμημάτων και ρολογιών της LVMH σημείωσε πωλήσεις 11,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2023, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 7% στην οργανική ανάπτυξη. Ο γαλλικός όμιλος διαθέτει τώρα 10 μάρκες ρολογιών, συμπεριλαμβανομένων των TAG Heuer, Hublot και Zenith, μαζί με οίκους μόδας και κοσμημάτων όπως Louis Vuitton, Bulgari και Dior που κατασκευάζουν επίσης ρολόγια.
Στοχευμένες κινήσεις
Τον περασμένο μήνα, η εταιρεία ονόμασε τον Φρεντερίκ Αρνό, τον 29χρονο γιο του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της LVMH Μπερνάρ Αρνό, στη θέση του επικεφαλής της LVMH Watches, η οποία περιλαμβάνει τις μάρκες TAG Heuer, Hublot και Zenith.
Οι αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις αυτών των τριών εμπορικών σημάτων έφτασαν περίπου τα 2 δισεκατομμύρια δολάρια πέρυσι.
Εστίαση στην καινοτομία
Ο Φρεντερίκ Αρνό αναμένεται να επικεντρωθεί στην καινοτομία, τα υλικά αιχμής και τα δημιουργικά σχέδια. Οι αναλυτές μάλιστα εκτιμούν ότι η LVMH μπορεί επίσης να συνεχίσει να αποκτά ελκυστικά εμπορικά σήματα εάν αυτά γίνουν διαθέσιμα.
Σε συνεντεύξεις τους στο CNBC κατά τη διάρκεια της πέμπτης διοργάνωσης Watch Week του ομίλου, στο Μαϊάμι, οι διευθύνοντες σύμβουλοι των εμπορικών σημάτων τόνισαν ότι το 2024 εμφανίζεται ήδη ισχυρότερο από το 2023, όταν και τα αυξανόμενα επιτόκια και οι φόβοι για ύφεση μετρίασαν τη ζήτηση. Η θετική προοπτική τονίζεται ιδιαίτερα χάρη στην ανθεκτικότητα των Αμερικανών καταναλωτών πολυτελείας.
«Τα πάντα έχουν να κάνουν με κύκλους και η ομορφιά της Αμερικής είναι ότι οι κύκλοι είναι πολύ σύντομοι», δήλωσε ο Μπενουά ντε Κλερκ, διευθύνων σύμβουλος της Zenith. «Παρά τα σκαμπανεβάσματα που όλοι περνάμε μπορούμε να διαβεβαιώσω ότι σήμερα η Zenith είναι σίγουρα σε ανοδική πορεία με καλή ζήτηση στην αμερικανική αγορά».
Γυναικείο φετίχ
Οι πωλήσεις ρολογιών ακολουθούν παρόμοιο μοτίβο με την ευρύτερη αγορά πολυτελείας, όπου οι πλουσιότεροι καταναλωτές παραμένουν και ισχυρότεροι. Τα στελέχη του ομίλου εκτιμούν ότι οι πλούσιοι επηρεάζονται λιγότερο από την αύξηση των επιτοκίων και την οικονομική αβεβαιότητα, επομένως όλο και περισσότερες επωνυμίες εξυπηρετούν τους «υπερ-καταναλωτές» και τους συλλέκτες που συνεχίζουν να δαπανούν όσα χρειάζεται για να αποκτήσουν την υψηλότερη ποιότητα και δεξιοτεχνία.
«Το υψηλό επίπεδο ήταν πραγματικά ένας από τους κύριους μοχλούς της ανάπτυξής μας», δήλωσε ο Ζαν Κριστόφ Μπαμπίν, διευθύνων σύμβουλος της Bulgari. «Νομίζω ότι οι πλούσιοι σήμερα περισσότερο από ποτέ θέλουν να επενδύσουν σε αυθεντικές, αξιόπιστες και διαχρονικές μάρκες».
Ο Μπαμπίν διευκρίνισε πως βλέπει ολοένα και μεγαλύτερη ισχύ σε όλες τις επιχειρήσεις της Bulgari, οι οποίες περιλαμβάνουν πλέον ξενοδοχεία, μόδα και αρώματα.
Η LVMH στοχεύει εξάλλου σε ένα ακόμη ταχύτερα αναπτυσσόμενο τμήμα των πολυτελών ρολογιών: τα γυναικεία. Ενώ αντιπροσωπεύουν μόνο το ένα τρίτο περίπου των συνολικών πωλήσεων, το ενδιαφέρον των γυναικών για τα πολυτελή μηχανικά ρολόγια έχει εκτοξευθεί από την περισσότερη έκθεση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τον αυξανόμενο αριθμό μοντέλων που έχουν σχεδιαστεί για γυναίκες. Ο αυξανόμενος παγκόσμιος πληθυσμός πλούσιων γυναικών – αυτοδημιούργητων όσο και κληρονόμων— τροφοδοτεί επίσης την αύξηση των πωλήσεων.
«Η τάση είναι προς όλο και πιο θηλυκά και πιο unisex ρολόγια», είπε ο Μπαμπίν. «Οι γυναίκες έχουν αυξανόμενη δύναμη, όσον αφορά την ανεξαρτησία, την αυτονομία και την αγοραστική δύναμη. Πιστεύουμε ότι αυτό θα συνεχιστεί».
Επανεφεύρεση
Στον άκρως ανταγωνιστικό κόσμο των πολυτελών ρολογιών, οι εταιρείες πρέπει να καινοτομούν συνεχώς με υλικά και περίπλοκα σχέδια για να κερδίσουν μερίδιο και να κρατήσουν αφοσιωμένους τους συλλέκτες.
Ο διευθύνων σύμβουλος της TAG Heuer, Ζιλιέν Τορναρέ, εξήγησε στο CNBC ότι «το πλεονέκτημα της LVMH σε σχέση με άλλες μάρκες και ομάδες ρολογιών είναι η αμείλικτη εστίασή της στην επανεφεύρεση και την επιθυμία». Δεν είναι τυχαίο που πολλές από τις θυγατρικές της LVMH σκαλίζουν το ιστορικό παρελθόν τους για νέα σχέδια και μοντέλα.
Ο Ντε Κλέρκ είπε ότι μέρος της απήχησης της Zenith στους νεότερους αγοραστές και συλλέκτες ρολογιών είναι η τιμή του. Ενώ η Zenith πουλά πολύ περίπλοκα ρολόγια, προσπαθεί να προσφέρει αξία, όπως το μοντέλο triple Calendar που πωλείται για περίπου 14.000 δολάρια, αλλά θα μπορούσε πιθανώς να κοστολογηθεί «χιλιάδες παραπάνω» με βάση το επίπεδο δεξιοτεχνίας και τους περίπλοκους μηχανισμούς που απαιτούνται.
Latest News
Rolls Royce: Επεκτείνει εργοστάσιο για να παράγει με πιο... αργό ρυθμό αυτοκίνητα
Από το 2020, οι πωλήσεις της Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 17%, φτάνοντας το ρεκόρ των 6.032 οχημάτων πέρυσι
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023