Τα πρόσφατα οικονομικά στοιχεία και τα επιθετικά στοιχήματα της αγοράς για γρήγορες μειώσεις επιτοκίων σημαίνουν ότι η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα θα πρέπει να είναι υπομονετική πριν προχωρήσει σε χαλάρωση του κόστους δανεισμού, σύμφωνα με το μέλος του Εκτελεστικού Συμβουλίου της τράπεζας Ιζαμπέλ Σνάμπελ.
Επικαλούμενη τον επίμονο πληθωρισμό των υπηρεσιών, την ανθεκτική αγορά εργασίας, μια αξιοσημείωτη χαλάρωση των οικονομικών συνθηκών και των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, η Σνάμπελ έκανε λόγο για προειδοποιήσεις ότι δεν πρέπει να προσαρμοστεί σύντομα η πολιτική της ΕΚΤ, σε συνέντευξή της στους Financial Times.
«Σημαίνει ότι πρέπει να είμαστε υπομονετικοί και προσεκτικοί γιατί γνωρίζουμε επίσης από την ιστορική εμπειρία ότι ο πληθωρισμός μπορεί να αναζωπυρωθεί ξανά», είπε χαρακτηριστικά.
Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής της ΕΚΤ τηρούν στάση αναμονής ενόψει των πρόσθετων στοιχείων που χρειάζονται για να κρίνουν εάν ο πληθωρισμός και η εξέλιξη των μισθών θα τους επιτρέψουν να αρχίσουν να μειώνουν τα επιτόκια.
Οι αγορές στοιχηματίζουν ότι μια τέτοια κίνηση θα γίνει ήδη από τον Απρίλιο, αν και οι αξιωματούχοι φαίνεται να κλίνουν περισσότερο προς τον Ιούνιο, επισημαίνει το Bloomberg.
«Τα πρόσφατα εισερχόμενα δεδομένα δεν μειώνουν τις ανησυχίες μου ότι το τελευταίο μίλι μπορεί να είναι το πιο δύσκολο. Βλέπουμε επίμονο πληθωρισμό υπηρεσιών. Βλέπουμε μια ανθεκτική αγορά εργασίας. Ταυτόχρονα, βλέπουμε μια αξιοσημείωτη χαλάρωση των χρηματοοικονομικών συνθηκών, επειδή οι αγορές τιμολογούν επιθετικά τον άξονα των κεντρικών τραπεζών. Επιπλέον, τα πρόσφατα γεγονότα στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν πυροδοτήσει φόβους για νέες διακοπές στην εφοδιαστική αλυσίδα».
«Θα έλεγα τι εισερχόμαστε τώρα σε μια κρίσιμη φάση κατά την οποία η ρύθμιση και η μετάδοση της νομισματικής πολιτικής γίνεται ιδιαίτερα σημαντική, επειδή όλα έχουν να κάνουν με τον περιορισμό των δευτερογενών επιπτώσεων», είπε η Σνάμπελ.
Υποστηρίζοντας ότι η «αιχμή της μετάδοσης» μάλλον έχει περάσει, τόνισε ότι από τότε που έφτασε το 2,9%, ο πληθωρισμός της ευρωζώνης «παρέμεινε σε γενικές γραμμές σταθερός».
«Παρατηρούμε μια επιβράδυνση της αποπληθωριστικής διαδικασίας που είναι χαρακτηριστική για το τελευταίο μίλι», είπε. «Αυτό είναι πολύ στενά συνδεδεμένο με τη δυναμική των μισθών, της παραγωγικότητας και των κερδών», κατέληξε.
Latest News
Ο Σιλβέστερ Σταλόνε βγάζει στο σφυρί ρολόι Patek Phillipe - Το φορούσε στους «Αναλώσιμους 2»
Αυτή θα είναι η πρώτη φορά που ένα Grandmaster Chime τίθεται σε εμπορική δημοπρασία
Τα θαλάσσια drones «ταράζουν τα νερά» στις ΗΠΑ - Τι αλλάζει στον ναυτικό πόλεμο
Η φονική αποτελεσματικότητα των θαλάσσιων drones έχει αποδειχθεί στη Μαύρη Θάλασσα
Αύξηση επιχειρηματικής δραστηριότητας στην ευρωζώνη με τον ταχύτερο ρυθμό εδώ και ένα έτος
Οι πάροχοι υπηρεσιών καταγράφουν ανάπτυξη των δραστηριοτήτων τους για τρίτο συνεχόμενο μήνα
«Ανακαινίστε για να αυξήσετε τις πωλήσεις» - Καμπανάκι από τον πρώην CEO των Starbucks
Ο Χάουαρντ Σουλτς υποστήριξε ότι η εταιρεία πρέπει να βελτιώσει τον τρόπο παραγγελίας και την εμπειρία πληρωμής μέσω κινητών
Η Ευρώπη έχει τα εμπορικά εργαλεία για να αμυνθεί στην Κίνα - Η προειδοποίηση Φον ντερ Λάιεν
«Ο κόσμος δεν μπορεί να απορροφήσει την πλεονάζουσα παραγωγή της Κίνας»
Ο Μπάφετ φεύγει, ο Άμπελ έρχεται - Η επόμενη μέρα στην Berkshire
Ο Γκρεγκ Άμπελ προβλέπεται πως θα αντικαταστήσει τον Μπάφετ στη λήψη όλων των σημαντικών αποφάσεων για τις επενδύσεις και την κατανομή του κεφαλαίου
Άμμος, χιόνι και ανακλήσεις - Πόσο άτρωτο είναι το Cybertruck της Tesla
Για τον Ίλον Μασκ, ο μοναδικός σχεδιασμός του αυτοκινήτου δημιουργούσε τεράστια προβλήματα με την κλιμάκωση της παραγωγής - Δεν είναι τυχαίο πως σχολίασε: «Σκάψαμε τον δικό μας τάφο με το Cybertruck»
Πώς η στεγαστική κρίση της ΕΕ ενδυναμώνει την ακροδεξιά
Τα δυσβάσταχτα ενοίκια και οι τιμές των ακινήτων κινδυνεύουν να γίνουν βασικό πολιτικό ζήτημα σε όλη την ήπειρο
Λέιν (ΕΚΤ): Πιο σίγουρος ότι ο πληθωρισμός επιστρέφει στο στόχο
Ενισχύονται οι εκτιμήσεις για μείωση των ευρωεπιτοκίων τον Ιούνιο
Από τη βενζίνη στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Τι κάνουν ΗΠΑ και Κίνα
Οι ραγδαίες πωλήσεις αυτοκινήτων, μαζί με την υψηλή οικονομική ανάπτυξη και τη χαμηλή διείσδυση των ηλεκτρικών οχημάτων, οδηγούν τη ζήτηση βενζίνης στην Ινδία και την Ινδονησία