Συγκρατημένη αύξηση του τζίρου κατά 4% και ψηφιακές πωλήσεις λιανικής 283 εκατ. ευρώ σημείωσαν τα online φαρμακεία το 2023, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα της Convert Group.
Η απότομη αλλαγή στην αγορά έγινε από τον Σεπτέμβριο και μετά όπου η αξία των πωλήσεων των online φαρμακείων κατέγραψε σημαντική μείωση 8% σε σχέση με το αντίστοιχο τετράμηνο του 2022.
Καθοριστικός παράγοντας σε αυτό το φαινόμενο, όπως αναφέρεται στην έρευνα, ήταν η εναρμόνιση με τις οδηγίες του υπουργείου Ανάπτυξης για τον τρόπο αναγραφής και επικοινωνίας των εκπτώσεων και προωθητικών ενεργειών στα φυσικά και τα ηλεκτρονικά καταστήματα, επηρεάζοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τα online φαρμακεία, που είχαν πάντα εκπτωτικό προσανατολισμό στην εμπορική τους πολιτική.
Υπενθυμίζεται ότι στις αγορές από τα online φαρμακεία δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ (μη συνταγογραφούμενα φάρμακα), καθότι η χώρα μας είναι η μόνη στην Ευρώπη που δεν έχει εναρμονιστεί με την Ευρωπαϊκή Οδηγία 2011/62/ΕΕ και τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό 699/2014, ενώ δεν έχει εφαρμόσει ούτε την σχετική σύσταση του ΟΟΣΑ για τα online φαρμακεία, όπως καταγράφηκε σε έκθεση του Οργανισμού το 2017 για τις συνθήκες ανταγωνισμού του κλάδου. Μάλιστα, η ΚΥΑ της 20ης Απριλίου 2022 καθορίζει ότι στην χώρα μας απαγορεύεται να πωλούνται τα ΜΗΣΥΦΑ online, και μπορούν να διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.
Στις κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2023 αναδεικνύονται οι εξής: +6% σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας και +3% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες, ενώ τα βρεφικά και παιδικά είδη γνώρισαν μια μείωση στις πωλήσεις κατά -4%. Μείωση στις πωλήσεις γνώρισαν ξανά και τα προϊόντα υγείας κατά -20%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορονοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.
Η συγκράτηση των εκπτώσεων στο online κανάλι καταγράφηκε καθ’ όλη τη διάρκεια του 2023, σε ποσοστό 38% επί της Προτεινόμενης Λιανικής Τιμής από 42% που ήταν το 2022, φαινόμενο που οφείλεται στον συνεχώς αυξανόμενο πληθωρισμό, στην ανάγκη για τη διατήρηση του περιθωρίου κέρδους που είναι ιδιαίτερα χαμηλό στις online πωλήσεις και στην εναρμόνιση με τις οδηγίες του Υπουργείου Ανάπτυξης για την αναγραφή και επικοινωνία των εκπτώσεω.
Όσον αφορά στο πληθωρισμό, η εταιρεία συνέκρινε πάνω από 40.000 κωδικούς προϊόντων που πωλούντουσαν το 2022 και 2023 και εντόπισε ότι στο 9% αυτών αυξήθηκαν οι τιμές πώλησεων πάνω από 20% το 2023. Από πλευράς κατηγοριών οι υψηλότερες ανατιμήσεις του 2023 σημειώθηκαν στις βρεφικές πάνες 25%, στα λιπαντικά με 15% και στις συσκευές και αξεσουάρ ομορφιάς με 14%
Ας σημειωθεί ότι τα συγκεκριμένα στοιχεία της ετήσιας έρευνας της Convert Group αντλούνται από δείγμα 91 online φαρμακείων, με την συμμετοχή 13 από τους 15 μεγαλύτερους παίκτες της αγοράς.
Latest News
Μηδενισμό του αναβαλλόμενου φόρου το 2034 προβλέπει το νέο σχέδιο των τραπεζών
Το σχέδιο των ελληνικών τραπεζών περιλαμβάνεται στην παρουσίαση των αποτελεσμάτων γ΄ τριμήνου 2024 που δημοσιοποίησε η Πειραιώς
Ποια προϊόντα αυξήθηκαν, ποια μειώθηκαν στα σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο
Πώς διαμορφώθηκε ο δείκτης τιμών που καταρτίζει το ΙΕΛΚΑ με βάση τις τιμές σε 23 κατηγορίες προϊόντων από τα ράφια των σούπερ μάρκετ
Αύξηση στα έσοδα το γ΄τρίμηνο του 2024 για την Eldorado Gold - Μετριοπαθείς οι στόχοι της χρονιάς
Αναλυτικά τα στοιχεία της Eldorado Gold για τις Σκουριές και την Ολυμπιάδα - Τα οικονομικά αποτελέσματα και η εξέλιξη των έργων
Η Generali ανακοινώνει τη συνεργασία της με τη Mondial Assistance
Η νέα αυτή συνεργασία υλοποιείται με στόχο «τη διατήρηση του υψηλού επιπέδου υπηρεσιών»
Πειραιώς: Ιστορικά υψηλά καθαρά κέρδη 932 εκατ. στο 9μηνο - Το μήνυμα Μεγάλου
«Η επίδοση της Πειραιώς το εννεάμηνο 2024 είναι μια σαφής απόδειξη για την υπέρβαση των στόχων μας σε όλους τους τομείς», επισημαίνει ο CEO
Επιστροφή στα κέρδη με στάσιμο τζίρο για την Λουξ Μαρλαφέκας
Κέρδη 2,3 εκατ. ευρώ το 2023 έναντι ζημιών -1,5 εκατ. το 2022 – Οι στόχοι για εφέτος
Τράπεζες: Ο αναβαλλόμενος φόρος κρίνει τα κέρδη των 4,2 δισ. και το μέρισμα - Τα ραντεβού με Στουρνάρα και τους αναλυτές
Στα conference calls στρέφεται η προσοχή της αγοράς το επόμενο 10ήμερο - Οι προκλήσεις για τις τέσσερις συστημικές τράπεζες
Το τελευταίο παζάρι του ΟΤΕ στη Ρουμανία – Πώς η Vodafone αλλάζει το deal
Ο Όμιλος ΟΤΕ θα έχει απέναντί του άλλον έναν συνομιλητή, πέρα από την Digi, με τον οποίο θα μιλάει την... ίδια γλώσσα, δηλαδή τη ρουμανική Vodafone
Οι Έλληνες λένε «ναι» στα προϊόντα ομορφιάς - Στα ύψη τα κέρδη Hondos Center-Sephora
Hondos Center και Sephora συγκεντρώνουν τη μερίδα του λέοντος στην αγορά - Οι λόγοι που οδήγησαν στο άλμα κερδοφορίας
Kaiser και Henninger στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία – Οι αποδόσεις για την μπύρα Νήσος
Οι νέες εξαγορές από την Ολυμπιακή Ζυθοποία και οι αποδόσεις της μπύρας Νήσος – Το Letter of Support της μητρικής Carlsberg