Δύο υπουργικές αποφάσεις θα εκδοθούν εντός των επόμενων δύο εβδομάδων και δύο ηλεκτρονικές πλατφόρμες θα τεθούν σε εφαρμογή από τις υπηρεσίες του υπουργείου Εργασίας.

Η ηγεσία του υπουργείου δίνει άμεση προτεραιότητα στην εφαρμογή του τελευταίου ασφαλιστικού νόμου 5078/2023 για την απασχόληση συνταξιούχων, καθώς και για άλλες ασφαλιστικές διατάξεις.

Δόμνα Μιχαηλίδου: Στο μέλλον οι αλλαγές στην εισφορά αλληλεγγύης των συνταξιούχων και τις συντάξεις χηρείας

Οι συνταξιούχοι που εργάζονται

Η πρώτη υπουργική απόφαση αφορά τους συνταξιούχους που εργάζονται.

Οι συγκεκριμένοι θα δηλώνουν τα στοιχεία τους και το είδος της εργασίας τους (μισθωτοί, ελεύθεροι επαγγελματίες).

Υπενθυμίζεται ότι από την 1η Ιανουαρίου 2024 οι απασχολούμενοι συνταξιούχοι λαμβάνουν στο ακέραιο τη σύνταξή τους. Αντί του πέναλτι 30% που ίσχυε μέχρι σήμερα θα καταβάλλουν πέραν των προβλεπόμενων από τη νομοθεσία ασφαλιστικών εισφορών επιπλέον πόρο 10% επί των αποδοχών τους, μη ανταποδοτικού χαρακτήρα, υπέρ e – Ε.Φ.Κ.Α. για κάθε ασφαλιστέα απασχόληση, συμπεριλαμβανομένων και αυτών των επιδομάτων εορτών (Δώρα Πάσχα και Χριστουγέννων) και αδείας.

Οι αυτοπασχολούμενες μητέρες

Η δεύτερη απόφαση και η πλατφόρμα αφορά τις μητέρες αυτοαπασχολούμενες και αγρότισσες που – πλέον – δικαιούνται επίδομα μητρότητας. Οι μητέρες υποβάλλοντας την ψηφιακή αίτηση θα έχουν το δικαίωμα να λαμβάνουν για εννέα μήνες μετά τη γέννηση του παιδιού επίδομα που αντιστοιχεί στον κατώτατο μισθό. Το υπουργείο εργασίας επισημαίνει ότι όσες μητέρες υπέβαλαν ήδη αίτηση στους φορείς μέχρι τις 24 Σεπτεμβρίου δε χάνουν τη σειρά τους αλλά οι αιτήσεις τους θα εξεταστούν κατά προτεραιότητα μόλις τεθεί σε λειτουργία η πλατφόρμα. Το δικαίωμα είναι μερικώς μεταβιβάσιμο και στον πατέρα για επτά μήνες.

Ο κατώτατος μισθός

Ταυτοχρόνως το υπουργείο Εργασίας έθεσε σε κίνηση τη διαδικασία για τον προσδιορισμό του νέου κατώτατου μισθού. Ήδη έχουν ξεκινήσει οι διαβουλεύσεις με τους κοινωνικούς εταίρους, ενώ η υπουργός Εργασίας κυρία Δόμνα Μιχαηλίδου αποφεύγει οποιαδήποτε αναφορά στο θέμα αυτό, όπως και για το νέο ύψος του κατώτατου μισθού.

Μετά από πιέσεις των δημοσιογράφων, η υπουργός το μόνο που ξεκαθάρισε είναι ότι το ποσοστό αύξησης δεν μπορεί να υπολείπεται του πληθωρισμού του 2023, που κυμαινόταν στο 3,5%. Με τον τρόπο αυτό προσδιόρισε το κατώτατο όριο της αναμενόμενης αύξησης. Ταυτοχρόνως ξεκαθάρισε ότι άμεση κυβερνητική προτεραιότητα είναι «οι καλοπληρωμένες δουλειές».

Στις 22 Μαρτίου

Ο νέος κατώτατος μισθός θα γίνει γνωστός στις 22 Μαρτίου και θα τεθεί σε ισχύ από την 1η Απριλίου.

Η αποστολή έγγραφης πρόσκλησης από την Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης, έγινε την 5η Φεβρουαρίου 2024. Η σύνταξη και η υποβολή της έκθεσης θα ολοκληρωθεί το αργότερο έως τη 19η Φεβρουαρίου 2024.  Η διαβίβαση του υπομνήματος και της τεκμηρίωσης κάθε διαβουλευομένου από την Επιτροπή Συντονισμού της διαβούλευσης προς τους λοιπούς εκπροσώπους των κοινωνικών εταίρων, με πρόσκληση για προφορική διαβούλευση, θα γίνει έως την 26η Φεβρουαρίου 2024.

Τα υπομνήματα

Θα ακολουθήσει έως την 1η Μαρτίου η διαβίβαση όλων των υπομνημάτων και της τεκμηρίωσης των διαβουλευομένων, καθώς και της έκθεσης των εξειδικευμένων επιστημονικών και ερευνητικών φορέων στο Κέντρο Προγραμματισμού και Οικονομικών Ερευνών (Κ.Ε.Π.Ε.) προς σύνταξη Σχεδίου Πορίσματος Διαβούλευσης. Το Σχέδιο του Πορίσματος Διαβούλευσης θα πρέπει να ολοκληρωθεί έως τη 15η Μαρτίου και ακολούθως η υπουργός Εργασίας στις 22 Μαρτίου θα εισηγηθεί στη συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου τον νέο κατώτατο μισθό των υπαλλήλων και το κατώτατο ημερομίσθιο των εργατοτεχνιτών.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Εργασιακά – Ασφαλιστικά
Ασφαλιστική ικανότητα: Ποιες ομάδες τη χάνουν – 10 ερωτήσεις – απαντήσεις για τις αλλαγές από φέτος
Tax |

Ποιοι χάνουν την ασφαλιστική ικανότητα - Όλες οι αλλαγές σε 10 ερωτήσεις και απαντήσεις

Για ποιες ομάδες συνεχίζει να παρέχεται η κατ’ εξαίρεση ασφαλιστική ικανότητα για την περίοδο 2024-2025   Υπουργείο Εργασίας: Γιατί δεν μπορεί να παραταθεί για όλους η κατ’ εξαίρεση ασφαλιστική ικανότητα