Μπορεί να απέχει 850 χιλιόμετρα από την Αθήνα, ωστόσο η Αλεξανδρούπολη και συνολικά η ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης έχει όλες τις δυνατότητες να αποτελέσει βασικό γρανάζι στην προσπάθεια αναβάθμισης της ελληνικής οικονομίας. Και να μετατραπεί υπο συγκεκριμένες πάντοτε προϋποθέσεις σε πραγματικό εμπορικό κόμβο –και όχι μόνο- της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.

City Hub Events Αλεξανδρούπολη: Διάθεση για επενδύσεις στη Θράκη, «πληγή» οι υποδομές

Αυτό προκύπτει από τις τοποθετήσεις των ομιλητών κατά την πρώτη ημέρα του East Macedonia & Thrace Forum ΙΙ που διοργάνωσε το City Hub Events του ομίλου Alter Ego σε συνεργασία με την Tsomokos Communications, το οποίο μεταδίδεται ζωντανά από την ιστοσελίδα του Οικονομικού Ταχυδρόμου και το υβριδικό κανάλι του Mega.

Καταλυτικό ρόλο για την ανάδειξη της περιοχής παίζουν μια σειρά από ιδιωτικές επενδύσεις, οι οποίες δρομολογούν σημαντικές επιχειρηματικές οντότητες της χώρας παρά τις δυσκολίες και πολλές φορές τις ελλιπείς δημόσιες υποδομές.

«Η επένδυση στην Θράκη δεν είναι ευκαιριακή», σημείωσε χαρακτηριστικά ο Ευάγγελος Παπαδημητρίου, διευθύνων σύμβουλος της «Θερμοηλεκτρικής Κομοτηνής», σχολιάζοντας τη δημιουργία σύγχρονης μονάδας παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας από φυσικό αέριο από την εταιρεία που διοικεί στην Κομοτηνή και θέλοντας να καταστήσει σαφές το στίγμα των προθέσεών της.

Η «συμμαχία» Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Η συγκεκριμένη μονάδα αποτελεί μια από τις επενδύσεις που μπορούν να λειτουργήσουν ως «game changer». Ως καταλύτη δηλαδή για να αξιοποιηθούν οι προοπτικές που υπάρχουν. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 375 εκατ. ευρώ, η οποία υλοποιείται στην ΒΙΠΕ Κομοτηνής σε ιδιόκτητο ακίνητο 100 στρεμμάτων και αναμένεται να παράγει 877 MW ενώ θα δημιουργήσει 100 άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας.

Ο συγκεκριμένος σταθμός, υπογράμμισε ο κ. Παπαδημητρίου, ενσωματώνει την πλέον σύγχρονη τεχνολογία και εκπέμπει σημαντικά λιγότερους ρύπους όχι μόνο σε σχέση με τις λιγνιτικές μονάδες αλλά και τις αντίστοιχες μονάδες που λειτουργούν με φυσικό αέριο γιατί είναι προηγμένης γενιάς.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του υπογράμμισε την πρόθεση των βασικών μετόχων της «Θερμοηλεκτρικής», την Motor Oil και της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ να στηρίξουν την περιοχή όσο μπορούν περισσότερο. «Ήρθαμε για να μείνουμε. Δεν ήρθαμε να επενδύσουμε ευκαιριακά εδώ 400 εκατ. ευρώ. Θέλουμε να υποστηρίξουμε την τοπική κοινωνία με όποιο τρόπο μπορούμε», είπε χαρακτηριστικά.

Ο κάθετος άξονας και η συντήρηση της Εγνατίας Οδού

Κομβικής σημασίας έργα στην περιοχή υλοποιεί και η Intrakat. Πρόκειται για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του κάθετου άξονα που θα συνδέει τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα με την Ξάνθη, (θα παραδοθεί μέσα στο 2024), την συντήρηση της Εγνατίας Οδού και στην κατασκευή του δεύτερου τμήματος του φράχτη στον Έβρο, μήκους 35 χιλιομέτρων. «Είμαστε περίπου στο 50% των εργασιών, προχωρά εξαιρετικά καλά βάσει χρονοδιαγράμματος, είναι σημαντικό πως κατασκευάζεται σχεδόν εξ ολοκλήρου από ελληνικές εταιρείες. Απασχολούνται στην περιοχή περίπου 150 άτομα και το έργο θα έχει ολοκληρωθεί μέσα στον χρόνο», σημείωσε ο Γιώργος Τσαπρούνης, διευθυντής επικοινωνίας στην Intrakat από το βήμα του Forum.

Δυναμικό παρών μέσα από τη συμμετοχή της σε μια εμβληματικά έργα που υλοποιούνται στην περιοχή δίνει και η Hill International. Ο λόγος για την επίβλεψη στο νοσοκομείο Κομοτηνής, την επίβλεψη στην θερμοηλεκτρική μονάδα της Κομοτηνής, τα δίκτυα φυσικού αερίου και το FSRU.

«Το νοσοκομείο Κομοτηνής θα παραδοθεί στο κοινό μέσα στο 2026 βάσει του αναθεωρημένου χρονοδιαγράμματος», διαβεβαίωσε ο διευθυντής Ανάπτυξης της Hill International, Γιάννης Κιρκινέζης.

Η ιαπωνική επένδυση και οι ανακυκλώσιμες α’ ύλες

Το δικό της λιθαράκι στην πορεία αναβάθμισης της περιοχής βάζουν η ιαπωνική καπνοβιομηχανία JTI Hellas και η βιομηχανία Πλαστικά Θράκης.

Ο Μπάμπης Θαμνίδης, Οικονομικός Διευθυντής Ελλάδας της Japan Tobacco International που ελέγχει την ΣΕΚΑΠ της Ξάνθης στάθηκε στις επενδύσεις που έγιναν τα τελευταία χρόνια και οδήγησαν τη βιομηχανική μονάδα να παράγει 5 δισ. sticks καπνού με την προοπτική να φτάσουν τα 7 δισ. ευρώ.

Ο Ιωάννης Σιδέρης, Διευθυντής Βιώσιμης Ανάπτυξης του ομίλου Πλαστικά Θράκης υπογράμμισε την προσήλωση του στην κυκλική οικονομία, λέγοντας ότι χρησιμοποιεί σε ποσοστό 17% (άνω του μέσου όρου της χώρας) ανακυκλωμένες πρώτες ύλες, ενώ επενδύει σε ΑΠΕ με τον φωτοβολταϊκό σταθμό Ξάνθης από τον οποίον προέρχεται το 20% των ενεργειακών αναγκών της.

«Αχίλλειος πτέρνα» οι δημόσιες υποδομές

Για την ανάπτυξη της Θράκης ωστόσο όπως ειπώθηκε από την πλειονότητα των ομιλητών χρειάζονται «σοβαρές δημόσιες επενδύσεις, όπως για παράδειγμα μια αξιόπιστη σιδηροδρομική διασύνδεση».

Την υστέρηση που παρατηρείται καυτηρίασε δεικτικά η Λουκία Σαράντη, Πρόεδρος του Σύνδεσμου Βιομηχανιών Ελλάδος, κάνοντας ειδική αναφορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο, το οποίο όπως χαρακτηριστικά είπε είναι ανύπαρκτο όσο και στο λιμάνι. Προβλήματα, σύμφωνα με την κα. Σαράντη υπάρχουν και στον τομέα της ενέργειας, καθώς «στο Σουφλί όταν βρέχει πέφτει το ρεύμα και προκαλούνται αυξομειώσεις τάσης που οδηγούν σε αναγκαστική διακοπή της παραγωγής».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Πάρης Γραβουνιώτης, Διευθύνων Σύμβουλος της Χαρτοποιίας «Ελίνα». Ειδικά για το λιμάνι, εξήγησε ότι επειδή τα δύο λιμάνια της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης δεν μπορούν να χειριστούν κοντέινερ η εταιρεία αναγκάζεται να χρησιμοποιεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με πολλαπλάσιο κόστος.

Έρχεται master plan για το λιμάνι Αλεξανδρούπολης

Ο Παναγιώτης Σταμπουλίδης, Εκτελεστικός Διευθυντής του ΤΑΙΠΕΔ σχολιάζοντας τα παραπάνω ανέφερε πως υπάρχει βούληση να προχωρήσουν τα έργα υποδομών που έχει αναλάβει να υλοποιήσει το Ταμείο, λέγοντας μεταξύ άλλων ότι προγραμματίζονται παρεμβάσεις και στο λιμάνι, με εκβάθυνση της προβλήτας και αναβάθμιση και ασφαλτόστρωση του δρόμου προς την Εγνατία Οδό.

Επεσήμανε ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν προχώρησε την αποκρατικοποίηση του λιμανιού για εθνικούς λόγους, ενώ Υπενθύμισε τέλος ότι το λιμάνι ήταν ελλειμματικό για πολλά χρόνια. «Τώρα που έχει επιστρέψει σε κερδοφορία μπορούμε να πάρουμε πρωτοβουλίες», είπε.

πρόσθεσε ότι έχει προσληφθεί διεθνής σύμβουλος για εκπόνηση μάστερ πλαν που θα περιγράψει πώς ο λιμένας θα αποτελέσει μακροπρόθεσμα βιώσιμη επιλογή. Αποκάλυψε δε ότι υπάρχει ήδη ενδιαφέρον για εκμισθώσεις στο λιμάνι, ενώ τόνισε ότι στόχος είναι η εν λόγω υποδομή να μετατραπεί σε πύλη και για άλλες χώρες της Βαλκανικής.

Υπογράμμισε ακόμη ότι είναι σημαντικό να λειτουργήσει και ο σιδηρόδρομος, καθώς «λιμάνι χωρίς σιδηρόδρομο δεν υπάρχει». Εμφανίστηκε ωστόσο αισιόδοξος ότι αν υπάρξει πίεση, λόγω λειτουργίας του Λιμένος, θα προχωρήσει και η ανάταξη του σιδηροδρόμου.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Οικονομία
Επίδομα γένννησης: Τη Μ. Τρίτη 30 Απριλίου καταβάλλονται τα αναδρομικά σε 58.912 μητέρες
Οικονομία |

Πότε πληρώνονται τα αναδρομικά του επιδόματος γέννησης σε 58.912 μητέρες

Το επιπλέον ποσό που προκύπτει μετά την αύξηση του επιδόματος γέννησης, καταβάλλεται στις δικαιούχους χωρίς αυτές να υποβάλλουν νέα αίτηση ή  προβούν σε οποιαδήποτε άλλη ενέργεια

Χατζηδάκης: Eνισχύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ στους αγρότες της Θεσσαλίας
Οικονομία |

Χατζηδάκης: Eνισχύσεις 600 εκατομμυρίων ευρώ στους αγρότες της Θεσσαλίας

Ο κ. Χατζηδάκης επισκέφτηκε και τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου και είπε ότι η αποκατάσταση των μεγάλων ζημιών που έχει υποστεί το λιμάνι από τις κακοκαιρίες θα γίνει σε χρονικό διάστημα ενός έτους