Κορυφαία στελέχη της BMW και της Volkswagen προειδοποίησαν την Τετάρτη κατά της επιβολής εισαγωγικών δασμών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής (ΕΕ) στα ηλεκτρικά οχήματα των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών, λέγοντας ότι αυτό θα μπορούσε να ανατρέψει το σχέδιο Green Deal του μπλοκ και να βλάψει τις αυτοκινητοβιομηχανίες που εισάγουν αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία εποπτεύει την εμπορική πολιτική στην Ευρωπαϊκή Ένωση των 27 χωρών, ξεκίνησε τον Οκτώβριο έρευνα για το κατά πόσον τα πλήρως ηλεκτρικά αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στην Κίνα λαμβάνουν στρεβλωτικές επιδοτήσεις και δικαιολογούν επιπλέον δασμούς.

Siemens: Η εξάρτηση των γερμανικών εταιρειών από την Κίνα θα διαρκέσει δεκαετίες

«Θα μπορούσατε πολύ γρήγορα να πυροβολήσετε τον εαυτό σας στο πόδι», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της BMW Oliver Zipse στους δημοσιογράφους μετά την ανακοίνωση των τριμηνιαίων αποτελεσμάτων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας premium.

Η BMW εισάγει τα κινεζικής κατασκευής Mini EV και το iX3 στην Ευρώπη.

Όπως και οι Γερμανοί ανταγωνιστές της Volkswagen και Mercedes-Benz, η BMW εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τα έσοδα της κινεζικής της επιχείρησης.
Η Κίνα είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της BMW μετά την Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 32% των πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο.

Η αγορά της Κίνας

«Δεν πιστεύουμε ότι η βιομηχανία μας χρειάζεται προστασία», δήλωσε ο Zipse σε αναλυτές την Τετάρτη, προσθέτοντας ότι η λειτουργία σε παγκόσμια βάση δίνει στις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες ένα βιομηχανικό πλεονέκτημα. «Μπορείτε εύκολα να θέσετε σε κίνδυνο αυτό το πλεονέκτημα με την εισαγωγή εισαγωγικών δασμών».

Η Volkswagen, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, η οποία επίσης εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα, προειδοποίησε ότι οι ενδεχόμενοι δασμοί ενέχουν γενικά έναν ορισμένο κίνδυνο.
«Πάντα υπάρχει κάποιο είδος αντιποίνων», δήλωσε ο Thomas Schaefer, διευθύνων σύμβουλος της μάρκας Volkswagen, στη Σύνοδο Κορυφής των FT για το μέλλον του αυτοκινήτου.

Τον Μάρτιο, η Επιτροπή ξεκίνησε την τελωνειακή καταγραφή των κινεζικών εισαγωγών ηλεκτρικών οχημάτων, πράγμα που σημαίνει ότι θα μπορούσαν να πληγούν από το σημείο αυτό με δασμούς, εάν η εμπορική έρευνα καταλήξει στο συμπέρασμα ότι λαμβάνουν αθέμιτες επιδοτήσεις.

Η έρευνα αναμένεται να ολοκληρωθεί έως τον Νοέμβριο, αλλά η ΕΕ θα μπορούσε να επιβάλει προσωρινούς δασμούς τον Ιούλιο. Οι Βρυξέλλες θα πρέπει να δημοσιεύσουν περίληψη των προτεινόμενων προσωρινών δασμών έως τις 5 Ιουνίου και οι εν λόγω δασμοί θα επιβληθούν έως τις 4 Ιουλίου.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν δήλωσε την Τετάρτη στο Βερολίνο ότι η Ευρώπη πρέπει να λάβει μέτρα για να εμποδίσει την Κίνα να κατακλύσει την αγορά του μπλοκ με επιδοτούμενα ηλεκτρικά οχήματα.

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν και η φον ντερ Λάιεν κάλεσαν τον Κινέζο πρόεδρο Σι Τζινπίνγκ τη Δευτέρα να διασφαλίσει πιο ισορροπημένο εμπόριο με την Ευρώπη.

Οι εξαρτήσεις

Ο Zipse δήλωσε στους αναλυτές ότι η BMW και άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν «διμερείς εξαρτήσεις όχι μόνο στο τελικό προϊόν, αλλά και στην πλευρά των εξαρτημάτων και των πρώτων υλών».
Η επιβολή δασμών θα μπορούσε να γυρίσει μπούμερανγκ, καθώς τα νέα πρότυπα εκπομπών CO2 της ΕΕ που θα απαιτούν περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – τα οποία εξαρτώνται από κινεζικά υλικά μπαταριών – ξεκινούν το επόμενο έτος.

«Δεν θα υπάρχει ούτε ένα αυτοκίνητο στην ΕΕ χωρίς εξαρτήματα από την Κίνα», δήλωσε ο Zipse.

Είπε ότι η επιβολή δασμών θα αναιρούσε το βιομηχανικό σχέδιο της ΕΕ για να διασφαλίσει ότι το μπλοκ θα είναι πρωτοπόρο στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και στην ανάπτυξη της τεχνολογίας που απαιτείται για να γίνει αυτό. «Δεν υπάρχει Green Deal στην Ευρώπη χωρίς πόρους από την Κίνα», δήλωσε ο Zipse.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή