Σε στοχευμένες έως… χειρουργικές κινήσεις στους επιμέρους τομείς που δραστηριοποιείται προχωρά ο όμιλος METRO που λειτουργεί τα σούπερ μάρκετ MyMarket, προκειμένου να συντηρήσει την ανοδική πορεία στο εγχώριο λιανεμπόριο τροφίμων. Ανάμεσα σε αυτές είναι η δημιουργία νέου κέντρου διανομής στον Ασπρόπυργο για τις ανάγκες της χονδρικής (Cash & Carry), η επέκταση του franchise και η ενδυνάμωση των Online πωλήσεων.
Παράλληλα, δεν αποκλείονται εξαγορές μικρότερων αλυσίδων που θα προσδώσουν αξία στην εταιρεία και θα την βοηθήσουν να ενισχύσει το αποτύπωμά της.
Παντελιάδης (ΜΕΤRO): Γιατί δεν θα δούμε σοβαρή μείωση τιμών
Ο μετοχικός και διοικητικός ηγέτη της METRO, Αριστοτέλης Παντελιάδης ανέλυσε ενώπιων δημοσιογράφων το πλάνο ανάπτυξης, «αποκαλύπτοντας» πτυχές της στρατηγικής που ακολουθείται στα διάφορα… μέτωπα, με στόχο την ποιοτική αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει. Στο πλαίσιο αυτό, αποκάλυψε πως μόνο για την φετινή χρονιά έχουν δεσμευθεί κεφάλαια άνω των 60 εκατ. ευρώ επενδύσεις ενώ συνολικά από το 2023 μέχρι το 2026 θα διατεθούν 280 εκατ. ευρώ.
Νέα αποθήκη στον Ασπρόπυργο 40.000 τ.μ.
Ψηλά στην ατζέντα «φιγουράρει» η δημιουργία αποθήκης στον Ασπρόπυργο, έκτασης περίπου 40.000 τ.μ. αλλά και η κατασκευή ενός κέντρου διανομής (hub) 10.500 τ.μ. στην Ορφέως, το οποίο θα υποστηρίξει τις υπηρεσίες διανομής των καταστημάτων χονδρικής «METRO Cash & Carry» σε Αττική και Νότιο Αιγαίο.
Η βελτίωση της εξυπηρέτησης των επαγγελματιών, μέσα από την βελτίωση του επιπέδου παράδοσης των προϊόντων στα τελικά σημεία (delivery) αποτελεί κομβικό κομμάτι για τον τομέα χονδρικής, που αποτελεί και την δύναμη πυρός του ομίλου με μερίδιο αγοράς που προσεγγίζει πλέον το 50%. Στο δίκτυο καταστημάτων χονδρικής θα προστεθεί και ένα ακόμη σημείο, στην Δράμα.
Να σημειωθεί πως μέσα στην επόμενη χρονιά θα ανοίξει τις πύλες του, το δεύτερο Cash & Carry στην Κύπρο καθώς βρίσκεται στην τελική φάση αδειοδότησης. Στην παρούσα φάση δεν υπάρχει πλάνο για είσοδο σε άλλη αγορά του εξωτερικού, όπως ακούγεται πως σχεδιάζουν άλλοι Έλληνες λιανέμποροι…
100 αιτήσεις Franchise το μήνα
Σχέδια υπάρχουν και για τον τομέα λιανικής, στον οποίο η εταιρεία δραστηριοποιείται μέσα από το brand My Market. Συγκεκριμένα, αναμένεται η ανακαίνιση 5 ακόμη καταστημάτων σε Αττική και περιφέρεια [Ριζούπολη, Πάτρα (Ταραμπούρα και Ακτή Δημαίων), Μαρούσι (Αίθριο) και Νέα Μάκρη] μέσα στο δεύτερο και τρίτο τρίμηνο ενώ δρομολογείται η ανέγερση νέων σε ένα μεγάλο αριθμό οικοπέδων που έχουν ήδη αποκτηθεί (16 οικόπεδα και ακίνητα), με στόχο την προσθήκη μεταξύ 100 και 120 νέων έως το 2026.
Έμφαση δίδεται και στο σύστημα franchise, όπου πλέον αριθμεί 22 καταστήματα με το σήμα My market Local. Σύμφωνα με τον κ. Παντελιάδη, τα My market Local κερδίζουν σταθερά έδαφος και αποκάλυψε ότι λαμβάνει περίπου 100 αιτήσεις τον μήνα από επαγγελματίες για συνεργασία. Εκτιμάται ότι μέσα στο 2024 θα ανοίξουν συνολικά 25 νέα καταστήματα.
«Λουκέτο» στα ζημιογόνα σημεία
Στον αντίποδα, ο κ. Παντελιάδης δεν αποκλείει το ενδεχόμενο παύσης λειτουργίας των ζημιογόνων σημείων πώλησης. Κάτι που έχει κάνει στο πρόσφατο παρελθόν, με 6 καταστήματα που παρήγαγαν ζημιές άνω του 1 εκατ. ευρώ και δεν υπήρχε προοπτική να επανέλθουν σε κερδοφόρα τροχιά. «Τα πολύ ζημιογόνα καταστήματα αρχικά προσπαθούμε να γυρίσουμε με διάφορες κινήσεις, όπως μέσα από τη μείωση του λειτουργικού κόστους. Εάν δεν αποδώσει η προσπάθεια ή τα κλείνουμε ή τα μεταστεγάζουμε», σημείωσε χαρακτηριστικά
Αποκάλυψε μάλιστα πως υπάρχουν αυτή τη στιγμή κάποια καταστήματα που γίνεται προσπάθεια να ανακάμψουν. Εάν ωστόσο αυτή δεν αποδώσει τότε θα κλείσουν.
Συζητήσεις με efood
Οι ηλεκτρονικές πωλήσεις είναι μια κατηγορία, στην οποία αναλαμβάνονται πρωτοβουλίες λόγω των προοπτικών που παρουσιάζουν, παρότι συνεισφέρουν μόλις κατά 3,5% στις συνολικές πωλήσεις. O κ. Παντελιάδης είπε ότι eshop.mymarket.gr παρουσιάζει 62% αύξηση στις επισκέψεις χρηστών, με το μέσο καλάθι να διαμορφώνεται στα 82,91 ευρώ ενώ αποκάλυψε ότι βρίσκεται σε συζητήσεις για συνεργασία με την πλατφόρμα efood (στην οποία εντάχθηκε πρόσφατα και η ΑΒ Βασιλόπουλος μετά την Σκλαβενίτης).
Υπογράμμισε ότι δεν γνωρίζει εάν ευοδωθούν, και ξεκαθάρισε πως ανεξάρτητα από την κατάληξη των διαπραγματεύσεων μια πλατφόρμα δεν πρόκειται να αλλάξει δραματικά την εικόνα των πωλήσεων.
Ανοιχτή σε εξαγορές…
Ο όμιλος METRO παραμένει ανοιχτός και σε εξαγορές μικρότερων αλυσίδων, οι οποίες όπως είπε ο κ. Παντελιάδης σε γενικές γραμμές υφίστανται ισχυρές πιέσεις από τον ανταγωνισμό των μεγάλων του κλάδου. Εκτίμησε μάλιστα πως με τα περιθώρια κέρδους να έχουν κατά μέσο όρο υποχωρήσει στο 1,47% (!) στα σούπερ μάρκετ, τότε κάποιες θα αναγκαστούν να αναζητήσουν αγοραστή.
Ο κ. Παντελιάδης ξεκαθάρισε πως παρότι παρακολουθεί την αγορά, δηλώνει αρκετά επιφυλακτικός και υπογράμμισε πως θα προχωρήσει σε κάποια εξαγορά μόνο εφόσον πληροί τις προϋποθέσεις και τους όρους που θέλουν για μια κερδοφόρα επένδυση. Γιατί όπως είπε, δεν είναι όλες οι εξαγορές επιτυχημένες…
Λίγες οι μεγάλες αλυσίδες σε 5 χρόνια
Προέβλεψε ωστόσο ότι η τάση συγκέντρωσης του κλάδου σε λίγα και εύρωστα σχήματα θα συνεχισθεί, παρότι ο ρυθμός ανάπτυξης των μεγάλων δικτύων έχει υποχωρήσει τα τελευταία χρόνια και γίνεται πλέον κυρίως μέσω του franchise. «Σε πέντε χρόνια από σήμερα θα μείνουν λίγες μεγάλες αλυσίδες. Και θα έχουν περισσότερα καταστήματα…», ανέφερε και έσπευσε να τονίσει ότι μέσα σε αυτές θα είναι και η METRO.
Καλύτεροι μισθοί στα νησιά, εχθρός ο τουρισμός!
Ο κ. Παντελιάδης στάθηκε και στο φλέγον ζήτημα της έλλειψης προσωπικού, λέγοντας πως φέτος λείπουν από την αλυσίδα περίπου 400 εργαζόμενοι. Κατάσταση που χαρακτήρισε αρκετά καλύτερη από πέρυσι, όταν και έφτασαν να λείπουν τον περασμένο Αύγουστο περίπου 1.000 άτομα.
Παρ’ όλα αυτά, κρατάει μικρό καλάθι αφού ακόμη βρισκόμαστε στην αρχή της σεζόν του τουρισμού, τον οποίο και χαρακτήρισε ως τον μεγάλο εχθρό των σούπερ μάρκετ! Και αυτό γιατί τους «κλέβει» εργαζόμενους ειδικά στις δημοφιλείς τουριστικές περιοχές, προσφέροντας υψηλούς μισθούς λόγω της ανάγκης που έχει για χέρια εργασίας.
«Δεν μπορούμε να δώσουμε 2.000 ευρώ τον μήνα, όπως κάνουν κάποια ξενοδοχεία για να προσλάβουν ρεσεψιονίτς», σημείωσε, τονίζοντας πως ήδη ο όμιλος έχει ειδικά μισθολόγια με αυξημένες αποδοχές στις τουριστικές περιοχές.
Αυξημένο μέρισμα
Κλείνοντας αναφέρθηκε και στο μέρισμα που σκοπεύει να δώσει φέτος ο όμιλος, το οποίο θα φθάσει στα 7,5 εκατ. ευρώ από 6,5 εκατ. ευρώ πέρυσι. Ο όμιλος συνεχίζει, όπως είπε, να αναπτύσσεται εμφανίζοντας στο τετράμηνο αύξηση πωλήσεων 2,5% κυρίως από την άνοδο του όγκου και όχι των τιμών και κόντρα στις αντίξοες συνθήκες που δημιουργούν τα περιοριστικά μέτρα της κυβέρνησης και το υψηλό λειτουργικό κόστος.
Για τη φετινή χρονιά πάντως στοχεύει σε πωλήσεις 1,65 δισ. ευρώ έναντι 1,59 δισ. ευρώ πέρυσι. Να σημειωθεί ο όμιλος ΜΕΤΡΟ ανήκει στην οικογένεια Παντελιάδη και λειτουργεί 227 καταστήματα MyMarket (λιανική), 22 My Market Local (Franchise), 49 καταστήματα χονδρικής (METRO Cash & Carry) και 14 πρατήρια βενζίνης.
Latest News
Η συγχώνευση έφερε οργανική κερδοφορία 27,3 εκατ. ευρώ για την Attica Bank
Στόχος για την Attica Bank η πλήρης εξυγίανση εντός του 2024 και η λειτουργική συγχώνευση μέσα στο 2025
Startups στην Ελλάδα: Οι επενδυτικές ευκαιρίες, οι εξαγορές και οι προοπτικές για το 2025
Το Found.ation, σε συνεργασία με το EIT Digital και την υποστήριξη της EATE παρουσίασε για όγδοη συνεχόμενη χρονιά το report Startups in Greece
Νέες προοπτικές για την Υδρόγειο Ασφαλιστική με την ένταξή της στον Όμιλο Reale
Το Ετήσιο Συνέδριο Συνεργατών της πραγματοποίησε η Υδρόγειος Ασφαλιστική με βραβεύσεις των κορυφαίων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της
Business Banking Εθνικής Τράπεζας: Στο επίκεντρο η ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας
Το Business Banking της Εθνικής Τράπεζας αποτελεί ένα ολοκληρωμένο μοντέλο εξυπηρέτησης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Η νέα εταιρική ταυτότητα της ΕΧΑΕ
Η ανανεωμένη εταιρική εικόνα αντλεί έμπνευση από τη μακρόχρονη ιστορία του Χρηματιστηρίου
Στην ΙΟΝ πέρασε και με την... βούλα η Λάβδας - Το μήνυμα Κωτσιοπούλου
Η εξαγορά αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στη στρατηγική τόσο της ΙΟΝ όσο και της Λάβδας
Ο Βασίλης Σπίνος αναλαμβάνει νέος General Manager στην Wolt
Ο Βασίλης Σπίνος ξεκίνησε την καριέρα του στη Wolt τον Νοέμβριο του 2018
Έφθασαν τα 300 καταστήματα franchise της ΑΒ Βασιλόπουλος
H επέκταση του δικτύου franchise αποτελεί βασικό πυλώνα του στρατηγικού πλάνου της ΑΒ Βασιλόπουλος
Ασφυξία στις επιχειρήσεις από τις υψηλές προμήθειες - Η ανάλυση ΕΣΕΕ [γραφήματα]
H κατανομή της χρηματοδότησης σε μια οικονομία είναι εξαιρετικά κρίσιμη καθώς μπορεί, σε αρκετές περιπτώσεις, να αλλάξει δραματικά τον ανταγωνισμό, επισημαίνεται σε ανάλυση της ΕΣΕΕ
Στις top 3 επιλογές της Citi η Metlen για το 2025 – Βλέπει άνοδο 40%
Σύμφωνα με τη Citi, η δραστηριότητα της Metlen στον τομέα της ενέργειας βρίσκεται σε σταθερές βάσεις