Αλλαγές στον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που θα μπορούν να δένουν στο λιμάνι του Άμστερνταμ αλλα και στον τρόπο που θα ελλιμενίζονται αποφασίζει η δημοτική αρχή της πόλης.
Ο δήμος θα μειώσει σχεδόν κατά το ήμισυ τον αριθμό των κρουαζιερόπλοιων που επιτρέπεται να αγκυροβολούν στο λιμάνι του προτού τους απαγορεύσει να ελλιμενιστούν εκεί εξ ολοκλήρου σε μια δεκαετία από σήμερα.
Ισπανία: Νέες διαδηλώσεις κατά του υπερτουρισμού
Επί του παρόντος, 190 πλοία ελλιμενίζονται ετησίως στον επιβατικό τερματικό σταθμό του, που βρίσκεται κοντά στην καρδιά της πόλης. Μετά από μια ανακοίνωση από το Δημαρχείο του Άμστερνταμ την περασμένη εβδομάδα, ο αριθμός αυτός θα μειωθεί στο μέγιστο των 100 το 2026.
Το επόμενο έτος, όλα τα πλοία θα κληθούν να χρησιμοποιήσουν χερσαία ισχύ από το δίκτυο της πόλης ώστε να σταματήσουν να χρησιμοποιούν τις πιο ρυπογόνες γεννήτριές τους. Μια οριστική απαγόρευση εντός της πόλης θα ξεκινήσει το 2035, μετά το άνοιγμα ενός τερματικού σταθμού εκτός πόλης που βρίσκεται τώρα υπό κατασκευή σε απόσταση 25,7 χιλιομέτρων.
Υπερτουρισμός
«Το δημοτικό συμβούλιο θέλει μια βιώσιμη, καθαρή και βιώσιμη πόλη», δήλωσε η αντιδήμαρχος Hester van Buren σε μια δήλωση. «Οι θαλάσσιες κρουαζιέρες είναι μια ρυπογόνος μορφή τουρισμού και συμβάλλουν στην πολυκοσμία και τις εκπομπές ρύπων στην πόλη».
Η απόφαση ακολουθεί μια ευρύτερη κίνηση για τη μείωση των ζημιών από τον υπερτουρισμό στην ολλανδική πρωτεύουσα. Ο αριθμός των ημερήσιων επισκεπτών αυξήθηκε κατά 2,5 εκατομμύρια σε 15,1 εκατομμύρια ετησίως μεταξύ 2019 και 2023, ενώ οι διανυκτερεύσεις έφθασαν τα 22,1 εκατομμύρια το 2023, παρά την απόπειρα ανώτατου ορίου στα 20 εκατομμύρια το 2021.
Η άνοδος έχει δημιουργήσει πιέσεις στην περιοχή του μετρό περίπου 1,18 εκατομμυρίων, επιβαρύνοντας τις υποδομές διαμετακόμισης και το στενό ρυμοτομικό σχέδιο. Έχει προκαλέσει επίσης δυσαρέσκεια στους ντόπιους που πιστεύουν ότι η άνθηση βλάπτει την πρόσβαση και την απόλαυση της πατρίδας τους.
Ενώ οι περισσότεροι επισκέπτες φτάνουν με άλλα μέσα, τα κρουαζιερόπλοια επικρίνονται για την πρόκληση αιχμών ρύπανσης στον πυρήνα της πόλης.
Ρύπανση
Κάθε σκάφος δημιουργεί ρύπανση ίση με 31.000 φορτηγά που κάνουν τον γύρο της ζώνης της πόλης, σύμφωνα με στοιχεία που παραθέτει ένας εκπρόσωπος του κεντρώου κόμματος D66 του Άμστερνταμ. Φέρνουν επίσης μεγάλη κίνηση στα πόδια που αποφέρει μικρά κέρδη στις τοπικές επιχειρήσεις όταν οι πελάτες τους τρώνε και κοιμούνται στο πλοίο.
Το 2021, η Βενετία εξόρισε τα κρουαζιερόπλοια από τη λιμνοθάλασσα της πόλης, ενώ «καπέλα» έχουν εισαχθεί επίσης στη Βαρκελώνη, στο Δουβλίνο, στο Ντουμπρόβνικ, στην Κροατία και στη Σαντορίνη, στην Ελλάδα.
Με τους αξιωματούχους να είναι όλο και πιο επιφυλακτικοί για τη φήμη του ως προορισμού πάρτι , το Άμστερνταμ έχει υιοθετήσει ευρύτερα μέτρα για τον περιορισμό του τουρισμού. Η πόλη έχει θέσει περιορισμούς στα διαμερίσματα βραχείας διαμονής, έχει απαγορεύσει την κατασκευή νέων ξενοδοχείων και έχει υιοθετήσει καταστατικούς νόμους και έχει ξεκινήσει εκστρατείες δημοσιότητας για να περιορίσει τη δημόσια αντικοινωνική συμπεριφορά.
«Κατανοούμε ότι ενδέχεται να υπάρξουν ορισμένες δυσμενείς επιπτώσεις», δήλωσε εκπρόσωπος της πόλης σε δήλωση στο Bloomberg CityLab.
Βιώσιμη πόλη
«Ωστόσο, γνωρίζουμε επίσης ότι ο αριθμός των επισκεπτών συνεχίζει να αυξάνεται τόσο σε όλο τον κόσμο όσο και στο Άμστερνταμ, επομένως δεν έχουμε την πολυτέλεια να καθίσουμε και να περιμένουμε να χειροτερέψουν τα πράγματα. Λαμβάνονται μέτρα σε κάθε είδους περιοχές για να παραμείνει η πόλη βιώσιμη».
Το σχέδιο έχει δημιουργήσει κάποιες διαμάχες και υλικοτεχνικά ζητήματα. Ο Van Buren, του οποίου το τμήμα θα είναι υπεύθυνο για την εφαρμογή της απόφασης, αντιτάχθηκε στην πρόταση όταν τέθηκε το 2023.
Προτού ολοκληρωθεί ο νέος τερματικός σταθμός εκτός πόλης, θα απαιτηθεί η εκ νέου δρομολόγηση 40 πλοίων στο πολύ μεγαλύτερο, βαθύτερο λιμάνι στο Ρότερνταμ, 88 χιλιόμετρα μακριά, μια κίνηση που θα δημιουργήσει επιπλέον συμφόρηση και ρύπανση καθώς οι επισκέπτες πρέπει να ταξιδεύουν με λεωφορείο η πρωτεύουσα.
Θα υπάρξει επίσης πτώση των εσόδων για την πόλη του Άμστερνταμ, που υπολογίζεται μεταξύ 46 εκατομμυρίων ευρώ (67 εκατομμύρια S$) έως 103 εκατομμυρίων ευρώ.
Ενώ ο εκπρόσωπος αναγνώρισε ότι η κίνηση ήταν ένα «δραστικό μέτρο», απαιτούνται αλλαγές. «Αν δεν το κάνουμε τώρα, θα γίνουμε λιγότερο ελκυστικοί ως πόλη για ανθρώπους και εταιρείες. Και αυτό θα κοστίσει περισσότερα χρήματα μακροπρόθεσμα».
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα