
Τι σχέση θα μπορούσε να έχει μία εταιρεία τροφίμων με την κυβερνοασφάλεια και γιατί μία τέτοια εταιρεία θα έστηνε ένα Cybersecurity Hub στην Αθήνα; Σε αυτά τα ερωτήματα κλήθηκε να απαντήσει ο Κώστας Γεωργακόπουλος, Chief Technology & Information Security Officer της Mondelez International, ο οποίος βρέθηκε στην Αθήνα και παρουσίασε σε εκπροσώπους του Τύπου τις στρατηγικές και τις πρακτικές που ακολουθεί η εταιρεία σε παγκόσμιο επίπεδο.
Με 3,5 χρόνια στην εταιρεία και προϋπηρεσία σε μεγάλες τράπεζες (όπως οι Group City και Deutsche Bank) αλλά και εταιρείες κολοσσούς όπως η Procter & Gable, πάντα στον τομέα της τεχνολογίας και της κυβερνοασφάλειας, είναι ο άνθρωπος που ουσιαστικά «έστησε» το Global Cybersecurity Hub της Mondelez με έδρα την Ελλάδα. Ο ίδιος, με καταγωγή από Καλάβρυτα και Κρήτη, μετανάστευσε στις Ηνωμένες Πολιτείες το 1978 στην ηλικία των 11 ετών.
Πώς με deepfake βίντεο μπορούν να σας «αδειάσουν» τον τραπεζικό σας λογαριασμό
Το Hub της Αθήνας απαρτίζεται από 31 συνολικά άτομα, με τους 13 να ειδικεύονται στην κυβερνοασφάλεια και τους υπόλοιπους 18 να είναι μηχανικοί, με τον σχεδιασμό της εταιρείας να προβλέπει την περαιτέρω ανάπτυξη του τμήματος στα 50 άτομα, σε ένα βάθος διετίας. Αυτή την περίοδο τα 31 άτομα κρίνονται αρκετά, είπε ο κ. Γεωργακόπουλος ενώ τόνισε ότι στόχος στην παρούσα φάση είναι η πλήρης ενσωμάτωση της συγκεκριμένης ομάδας στον μηχανισμό λειτουργίας της εταιρείας.
Σημειώνεται ότι το προσωπικό του ελληνικού Hub της Mondelez βρίσκεται κυρίως στην Αθήνα, αλλά οι 6 βρίσκονται σε ισάριθμες πόλεις στην ελληνική περιφέρεια. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μηχανικοί του τμήματος ασχολούνται και με την ανάπτυξη νέων συστημάτων για λογαριασμό της εταιρείας, ενώ υπάρχει επαφή και με πανεπιστημιακά ιδρύματα της χώρας για την προσέλκυση μελλοντικών εργαζομένων.
Παράλληλα, το συγκεκριμένο προσωπικό παρακολουθεί προγράμματα εκπαίδευσης σε τεχνολογίες, που αλλάζουν ταχύτατα όπως είπε και ο κ. Γεωργακόπουλος, και ειδικότερα σε θέματα κυβερνοασφάλειας. Σε ότι αφορά το λογισμικό που χρησιμοποιείται, τονίστηκε ότι υπάρχει συνεργασία με μεγάλες εταιρείες του χώρου (AWS, Microsoft, Salesforce, SAP) ενώ υπάρχει συνεργασία με συγκεκριμένη εταιρεία κυβερνοασφάλειας με έδρα στις ΗΠΑ, η οποία ωστόσο δεν κατονομάστηκε.
Το «αθηναϊκό» Global Cybersecurity Hub της Mondelez ουσιαστικά προστατεύει τα 140 εργοστάσια της εταιρείας σε 78 χώρες, επισήμανε ο κ. Γεωργακόπουλος. Παράλληλα, η εταιρεία διατηρεί αντίστοιχα hub σε Ηνωμένες Πολιτείες και Ασία (Βομβάη, Ινδία), με την Αθήνα να λειτουργεί σαν συντονιστικός κόμβος λόγω γεωγραφικής θέσης και ζώνης ώρας. Όπως επισημάνθηκε κατά την παρουσίαση, λίγο κάτω από το 50% του συνόλου του τμήματος (δηλαδή και των τριών hub) βρίσκεται στην Ελλάδα.
Εξίσου σημαντικό ρόλο στην επιλογή της Ελλάδας ως έδρα του Cybersecurity Hub έπαιξε και η ποιότητα του εγχώριου ανθρώπινου δυναμικού. Όπως είπε ο κ. Γεωργακόπουλος, η μεταφορά του Global Cybersecurity Hub της Mondelez στην Ελλάδα αποτέλεσε «προσωπικό στοίχημα» για τον ίδιο.
Οι απειλές για τη Mondelez
Σχετικά με τις απειλές κυβερνοασφάλειας που αντιμετωπίζει μία εταιρεία τροφίμων όπως η Mondelez, ο κ. Γεωργακόπουλος αναφέρθηκε στο γεγονός ότι αυτή τη στιγμή διαδραματίζονται δύο πόλεμοι: ένας στην Ευρώπη και ένας στη Μέση Ανατολή, γεγονός που δημιουργεί πρόσθετους κινδύνους.
Οι απειλές, σε ότι αφορά το είδος τους, είναι κυρίως της κατηγορίας του ransomware, δηλαδή χτυπήματα που μπλοκάρουν την παραγωγή ή την πρόσβαση σε συστήματα μέχρι την καταβολή «λύτρων». Μάλιστα, ο Chief Technology & Information Security Officer της Mondelez International σημείωσε την πρόσφατη πραγματοποίηση επίθεσης αυτού του τύπου στις ΗΠΑ που «έκλεισε» μια βιομηχανία για περίπου ένα μήνα, με το συγκεκριμένο χτύπημα να θεωρείται ότι επηρέασε το ΑΕΠ των ΗΠΑ κατά 1-3%.
Σύμφωνα με τον κ. Γεωργακόπουλο, μία πολύ πρόσφατη εξέλιξη αφορά τη χρήση δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης για κυβερνοεπιθέσεις με τη μορφή fake διευθυντών επιχειρήσεων. Μία άλλη απειλ είναι το phishing, δηλαδή το «ψάρεμα» ηλεκτρονικών στοιχείων του θύματος, με την πλατφόρμα ανταλλαγής μηνυμάτων WhatsApp να χρησιμοποιείται ιδιαίτερα συχνά.
Όπως είπε ο κ. Γεωργακόπουλος, κάθε μήνα η εταιρεία λαμβάνει 10 εκατομμύρια ηλεκτρονικά μηνύματα, με πάνω από τα μισά από αυτά να χαρακτηρίζονται ως spam και πάνω από 40.000 να περιέχουν κακόβουλο λογισμικό. Πάντως, διευκρίνισε ότι κυβερνοεπιθέσεις στην υποδομή παραγωγής της Mondelez είναι εξαιρετικά δύσκολο να πραγματοποιηθεί λόγω δυσκολίας πρόσβασης στα εν λόγω συστήματα.
Παράλληλα, όπως επισημάνθηκε, πραγματοποιείται συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού της Mondelez ώστε να αναγνωρίζει τα ύποπτα e-mail.
Για την ιστορία να πούμε ότι η Mondelez διατηρεί στην Ελλάδα 3 εργοστάσια: ο πρώην Παυλίδης στην Πειραιώς, ένα εργοστάσιο για ζύμες στη Λαμία και ένα εργοστάσιο παραγωγής μαρμελάδας στη Λάρισα. Απασχολεί περίπου 1.000 εργαζόμενους και πέρα από το Global Cybersecurity Hub στην Αθήνα, υπάρχει ένα Κέντρο Έρευνας και Ανάπτυξης στη Λαμία. Το 2021 η πολυεθνική με έδρα το Σικάγο, συμφώνησε να εξαγοράσει την Chipita Global έναντι 2 δισ. δολαρίων, που ολοκληρώθηκε το 2022.


Latest News

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών

Η ελληνική σταδιοδρομία της Unilever – Από την «Ελαϊς» σε hub για 14 χώρες
Η Unilever Hellas είναι μία από τις λίγες πολυεθνικές εταιρείες στην Ελλάδα, που συνεχίζουν να έχουν παραγωγική δραστηριότητα μετά από τα χρόνια της οικονομικής κρίσης

Ψάχνουν… χρυσάφι στον Ασπρόπυργο - Ο «πυρετός» επενδύσεων σε logistics και το αγκάθι
Εκτοξεύθηκαν οι τιμές των οικοπέδων στον Ασπρόπυργο – Τα projects για τη δημιουργία logistics που μεταμορφώνουν την περιοχή

VIDCAST – BizSound: Το marketplace όλης της Ελλάδας | Η ιστορία του SHOPFLIX
Σε αυτό το επεισόδιο φιλοξενούμε τον νέο CEO της SHOPFLIX, Γιάννη Στάθη. Συζητάμε για τα νέα καθήκοντα και για τα επόμενα σχέδια της εταιρείας.

To όραμα του Βαρδή Βαρδινογιάννη - Γιατί επενδύει στο ελληνικό eGaming
Παρά την ισχυρή οικογενειακή παράδοση, ο Βαρδής Βαρδινογιάννης ο νεότερος επενδύει σε eGaming και κυβερνοσφάλεια - Το ελληνικό όραμα και η συμμετοχή της ALTER EGO VENTURES

ΚΕΕΕ: Η υπεραπόδοση τους πλεονάσματος πρέπει να επιστρέφει στην κοινωνία
Κάθε μέτρο ενίσχυσης της μικρομεσαίας τάξης μας βρίσκει σύμφωνους, λέει ο πρόεδρος της ΚΕΕΕ, Γιάννης Βουτσινάς