
Δύο εικοσιτετράωρα μετά τη διαβεβαίωση της Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν ότι ουδείς περιβαλλοντικός στόχος της Ευρωπαϊκής Ένωσης πρόκειται να αλλάξει κατά τη δεύτερη πενταετή θητεία της, ο διευθύνων σύμβουλος της Renault Λούκα ντε Μέο χαρακτήρισε «ασφυκτικό» το χρονοδιάγραμμα για πλήρη κατάργηση των πωλήσεων καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Μιλώντας στη γαλλική οικονομική εφημερίδα «Les Echos» ο ντε Μέο απηύθυνε έκκληση προς τις Βρυξέλλες για μια «ευέλικτη» εφαρμογή του χρονοδιαγράμματος για τη μετάβαση της Ευρώπης προς την ηλεκτροκίνηση.
Στόχος της ΕΕ τα 3,5 εκατομμύρια σημεία φόρτισης έως το 2030
«Η μετάβαση σε δώδεκα χρόνια του μεριδίου αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων στο 100% από το 10% που είναι σήμερα, είναι πραγματικά πολύ περίπλοκη», εξήγησε ο Λούκα ντε Μέο στη συνέντευξη που δημοσίευσε η «Les Echos» τη Δευτέρα.
«Χρειαζόμαστε λίγη περισσότερη ευελιξία στο χρονοδιάγραμμα. Η θέση της Γαλλίας και του ομίλου Renault μάς υποχρεώνει να πούμε ότι το 2035 είναι μάλλον πολύ νωρίς. Και ότι αντί αυτής της προθεσμίας θα πρέπει να εξετάσουμε το 2040», είπε ο ιταλός μάνατζερ που εδώ και ακριβώς τέσσερα χρόνια (από τον Ιούλιο του 2020) βρίσκεται στο τιμόνι της γαλλικής εταιρείας.
«Να μην πετάξουμε τα λεφτά»
Πρόσθεσε, ωστόσο, ο ντε Μέο ότι θα ήταν λάθος να σταθεί ο κλάδος στην εσχάτως παρατηρούμενη επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικού αυτοκινήτου για να εγκαταλείψει εντελώς τον στόχο. «Θα ήταν σοβαρό στρατηγικό λάθος», τόνισε το αφεντικό της Renault και υπενθύμισε ότι ήδη η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία «έχει επενδύσει δεκάδες δισεκατομμύρια ευρώ για τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση» και ότι «δεν πρέπει να τα πετάξουμε τα λεφτά αυτά από το παράθυρο».
Ο Λούκα ντε Μέο σημείωσε ότι ο κλάδος αυτοκινήτου «δεν πρέπει να αρνηθεί την πρόοδο» και ότι «η ηλεκτροκίνηση στα αυτοκίνητα είναι μέρος της προόδου». Το πρόβλημα γι’ αυτόν εντοπίζεται στο ρυθμό υιοθέτησης της ηλεκτροκίνησης, σημειώνοντας ότι «στις περισσότερες χώρες της ΕΕ το μερίδιο αγοράς σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν έχει ακόμη ξεπεράσει το 7%».
«Πρέπει να υπάρξει συντονισμός. Το οικοσύστημα πρέπει να προχωρήσει στο σύνολό του μπροστά. Αυτό είναι που εννοώ όταν ζητώ ευελιξία και ρεαλιστική θεώρηση των πραγμάτων», εξηγεί στη γαλλική εφημερίδα ο μάνατζερ.
Απαξίωση του προϊόντος
Από τον περασμένο Φεβρουάριο ο Λούκα ντε Μέο είχε ήδη αποφανθεί ότι «η απαγόρευση των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ το 2035 είναι μια ευπρόσδεκτη απόφαση, είναι όμως και περίπλοκη στην εφαρμογή της». Μιλώντας στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης ο ντε Μέο είχε εκφράσει την ελπίδα να εφαρμοστεί η απαγόρευση «λίγο αργότερα» ώστε «να μην απαξιωθεί ολόκληρη η ευρωπαϊκή αλυσίδα των αυτοκινήτων».
«Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι μόνο μία από τις λύσεις για την απαλλαγή από τον άνθρακα σε ό,τι αφορά τον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Γι’ αυτό θα ήταν πιο συνετό να επιταχύνουμε την ανανέωση του στόλου μας ταυτόχρονα και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε όσον αφορά τους τύπους των καυσίμων. Δεν είναι δυνατόν τα επόμενα δέκα χρόνια να κυκλοφορήσουν αρκετά ηλεκτρικά αυτοκίνητα, τόσα τουλάχιστον που θα επηρεάσουν πραγματικά την απανθρακοποίηση», σημειώνει στη «Les Echos» ο ντε Μέο για να καταλήξει: «Στη ρουλέτα δεν μπορείς να ποντάρεις τα πάντα σε ένα χρώμα».
Σημειωτέον ότι η πατρίδα του ντε Μέο, η Ιταλία, και η αρκετά συντηρητική κυβέρνηση της Τζόρτζια Μελόνι ηγείται του μετώπου κατά του ξαφνικού θανάτου των κινητήρων εσωτερικής καύσεως το 2035. Τουλάχιστον δέκα ακόμα χώρες της ΕΕ έχουν εκφράσει τον σκεπτικισμό τους για τη ρεαλιστικότητα του στόχου για την απόλυτη εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα μέσα σε μια δεκαετία.
Ο υπουργός Οικολογικής Μετάβασης της Ιταλίας Ρομπέρτο Τσινγκολάνι έχει προτείνει μεταρρυθμίσεις του ευρωπαϊκού σχεδίου που θα ικανοποιούν τους Ιταλούς κατασκευαστές αυτοκινήτων. Η περίφημη «Πράσινη Συμφωνία», που τόσο υπερασπίζεται η επανεκλεγείσα (χάρη και στις ψήφους των Πρασίνων) πρόεδρος της Κομισιόν Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, προβλέπει την απαγόρευση της πώλησης από το 2035 καινούργιων αυτοκινήτων με κινητήρες βενζίνης, ντίζελ, υγραερίου ή φυσικού αερίου, αλλά και υβριδικών, «ήπιων» ή με εξωτερικώς φορτιζόμενη μπαταρία.
«Πρόκειται για μια επιλογή πάνω απ’ όλα ιδεολογική», αποφαίνεται ο ιταλός υπουργός Τσινγκολάνι.


Latest News

Πώς ολοκληρώνουν τον κύκλο ζωής τους τα αιολικά πάρκα - Τι αναφέρει η ΔΕΗ
H ΔΕΗ έχει ήδη ολοκληρώσει το πρώτο Repowering Αιολικών Πάρκων στην Ελλάδα από την ΔΕΗ Ανανεώσιμες, αντικαθιστώντας παλιές ανεμογεννήτριες που ολοκλήρωσαν τον κύκλο ζωής τους με νέες

Το ΣτΕ ακυρώνει μεγάλη επένδυση φωτοβολταϊκών σε περιοχή Natura
Για αδειοδότηση έργων ΑΠΕ εντός ή κοντά σε Natura το ΥΠΕΝ δεν μπορεί να αγνοεί αρνητικές γνωμοδοτήσεις φορέων διαχείρισης λέει το ΣτΕ.

Περιβάλλον: Τα κοράλια απειλούνται με εξαφάνιση
Το 84% των κοραλλιογενών υφάλων του κόσμου επλήγη από το χειρότερο συμβάν λεύκανσης που έχει καταγραφεί

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

LG: Αποσύρεται απο επένδυση για μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων
Η LG Energy Solution σε ανακοίνωσή της διευκρίνισε ότι λόγω «των συνθηκών της αγοράς και του επενδυτικού περιβάλλοντος, συμφωνήσαμε να αποσυρθούμε επίσημα από το έργο Indonesia GP (Grand Package)»

Η περιφρόνηση του Τραμπ στην πράσινη ενέργεια ακυρώνει επενδύσεις 8 δισ.
Πολλές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στις ΑΠΕ αναστέλλουν μαζικά επενδυτικά projects στον κλάδο

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία