Σε επενδυτικό και τουριστικό προορισμό εξελίσσεται ο Πειραιάς, τα τελευταία χρόνια καθώς αρχίζει και προσελκύει τουρίστες και ταυτόχρονα σοβαρά επενδυτικά κεφάλαια στον ξενοδοχειακό τομέα.
Μώραλης στο OTS Forum: Τι δήμαρχοι είμαστε; Δεν έχουμε τη δυνατότητα να αλλάξουμε την πόλη μας
Όπως αναφέρθηκε σε μία πολύ ενδιαφέρουσα εκδήλωση που οργάνωσε χθες στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιάς ο Δήμος και ο Εμπορικός Σύλλογος της πόλης με θέμα «Η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη κρίσιμος παράγοντας για το μέλλον του πειραϊκού εμπορίου», νέα ξενοδοχεία σχεδιάζουν επενδυτικοί αλλά και ξενοδοχειακοί όμιλοι καθώς ο Πειραιάς ως τουριστικός προορισμός παρουσιάζει ιδιαίτερη αναπτυξιακή προοπτική. Μια εκτίμηση στην οποία συμφώνησαν οι παριστάμενοι στην εκδήλωση Σταύρος Μήτσης διευθύνων σύμβουλος του Mitsis Group και ο Δημήτρης Ανδριόπουλος Διευθύνων Σύμβουλος της «Dimand».
Ο κ. Ανδριόπουλος αποκάλυψε μάλιστα ότι η εταιρεία του απέκτησε πρόσφατα το γνωστό ως «κτίριο του Αγούδημου» και σχεδιάζει να το μετατρέψει με τις κατάλληλες επενδύσεις σε ξενοδοχείο. Μάλιστα απευθυνόμενος στον κ. Μήτση του είπε ότι «δεν είμαστε ανταγωνιστές, εμείς developers είμαστε και ευχαρίστως εάν το θεωρείτε ενδιαφέρον να το αναλάβετε».
Ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σημείωσε ότι η πόλη έχει κάνει πολλά θετικά αναπτυξιακά βήματα τα τελευταία χρόνια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα
Νωρίτερα στην δική του παρέμβαση ο κ. Μήτσης, δήλωσε απόλυτα ικανοποιημένος από την πορεία του νέου ξενοδοχείου που λειτούργησε ο όμιλος στον Πειραιά το Mitsis N’U Piraeus Port. Πρόκειται για το πρώτο ξενοδοχείο του Ομίλου στο μεγάλο λιμάνι της χώρας το οποίο μετά την επιτυχή λειτουργία του δεν αποκλείεται να «ανοίξει τον δρόμο» και για άλλες επενδύσεις στην πόλη του μεγαλύτερου ξενοδοχειακού ομίλου.
Όπως είπε στην παρέμβαση του ο κ. Μήτσης, οι μέχρι στιγμής επιδόσεις του ξενοδοχείου είναι πολύ πάνω από τις προσδοκίες. Η μέση πληρότητα κυμαίνεται στο 70% σε ετήσια βάση ενώ η πρόβλεψη ήταν για 50-55% στην αρχή. Επίσης οι τιμές κυμαίνονται πολύ υψηλότερα σχεδόν σε διπλάσια επίπεδα από τις προϋπολογισμένες.
Το ενδιαφέρον είναι ότι το ξενοδοχείο που είναι ένα αστικού τύπου lifestyle τεσσάρων αστέρων που φιλοξενεί και έργα κορυφαίων ελλήνων καλλιτεχνών φιλοξενεί ανθρώπους από όλες τις κοινωνικές τάξεις και τις εθνικότητες. Είναι ένα πολυποίκιλο κοινό τόνισε ο κ. Μήτσης.
Μιλώντας στο περιθώριο της εκδήλωσης στον ot.gr ο κ. Μήτσης και απαντώντας σε σχετική ερώτηση για κάποια νέα επένδυση στον Πειραιά, σημείωσε ότι προς το παρόν δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο σημείωσε ωστόσο ότι η πολύ καλή πορεία του ξενοδοχείου μελετάται και ο όμιλος θα κινηθεί ανάλογα με τις ευκαιρίες που θα παρουσιαστούν.
Γιάννης Μώραλης: Βλέπουμε τουρίστες στον Πειραιά
Ανοίγοντας την εκδήλωση ο Δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης σημείωσε ότι η πόλη έχει κάνει πολλά θετικά αναπτυξιακά βήματα τα τελευταία χρόνια, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα. Ο Δήμος εστιάζει στην τουριστική ανάπτυξη συμπλήρωσε και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι στο οργανόγραμμα του Δήμου δεν υπήρχε διεύθυνση για τη ναυτιλία, αν και ο Πειραιάς είναι ταυτισμένος με τη ναυτιλία ούτε για τον τουρισμό. Δημιουργήσαμε αυτά τα δυο τμήματα είπε αλλά δεν μπορούμε να προσλάβουμε κόσμο συμπλήρωσε σχολιάζοντας και τη γραφειοκρατία που πολλές φορές εμποδίζει αναπτυξιακές κινήσεις.
Οι παρεμβάσεις είπε σε άλλο σημείο πυροδότησαν το ενδιαφέρον ξενοδοχειακών ομίλων οι οποίοι όπως τόνισε χαρακτηριστικά κάτι είδαν στον Πειραιά και έβαλαν τα χρήματα τους». Με την ανάπτυξη και του Home porting της κρουαζιέρας βλέπουμε τώρα τουρίστες στον Πειραιά που πριν κάποια χρόνια αυτό ήταν αδιανόητο. Θέλουμε τόνισε ο κ. Μώραλης ο Πειραιάς να γίνει σημαντικός τουριστικός προορισμός. Αναφέρθηκε αναλυτικά στις πολυεπίπεδες παρεμβάσεις του Δήμου στην καθαριότητα, στις αναπλάσεις του Μικρολίμανου και άλλων περιοχών όπως και στην επικείμενη ανάπλαση της Πειραϊκής. Τόνισε ακόμη ότι στην ανάδειξη της πόλης βοηθούν και οι δημόσιες επενδύσεις όπως η λειτουργία του μετρό και του τραμ. Όλα όμως συνέχισε θα πρέπει να γίνουν με όραμα αλλά και μέτρο, να μην περάσουμε από το ένα άκρο στο άλλο. Με τι επισημάνσεις του Δημάρχου συμφώνησε και η κα. Σταυρούλα Αντωνάκου Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά
Υπογειοποίηση τρένου και κλειστή αγορά τροφίμων
Ο Δήμαρχος του Πειραιά αναφέρθηκε και σε δυο μεγάλα έργα που πρέπει να γίνουν στην πόλη όπου συζητούνται χρόνια αλλά δεν έχουν προχωρήσει. Την υπογειοποίηση των γραμμών του τρένου και την κλειστή αγορά τροφίμων (Ιπποδάμεια αγορά) την οποία χαρακτήρισε ως το μεγάλο στοίχημα για τον Πειραιά και την συνέδεσε με την ανάδειξη του Πειραιά ως γαστρονομικού προορισμού. Στα δυο αυτά έργα αναφέρθηκαν και άλλοι ομιλητές της εκδήλωση.
Μάλιστα ο κ. Ανδριόπουλος αποκάλυψε ότι πρότεινε στην κυβέρνηση να αναλάβει η Dimand την χρηματοδότηση της επικαιροποίησης παλαιότερη μελέτης για την υπογειοποίηση των γραμμών του Ηλεκτρικού στον Πειραιά. Το έργο αυτό θα αλλάξει όλη την εικόνα και τη ζωή του Πειραιά τόνισε από την πλευρά του ο πρόεδρος κ. Θοδωρής Καπράλος Πρόεδρος Εμπορικού Συλλόγου Πειραιώς, οποίος υπογράμμισε επίσης ότι ο εμπορικός κόσμος μπορεί να κερδίσει πολλά από την τουριστική ανάπτυξη.
Η κα. Βασιλική Κουτσούκου Γενική Γραμματέας Τουριστικής Πολιτικής & Ανάπτυξης, από την πλευρά της τόνισε ότι ο Πειραιάς συνδυάζει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά, πολιτισμικά, γαστρονομικά, ιστορικά που την αναδεικνύουν σε ένα πολύ ενδιαφέροντα τουριστικό προορισμό, ενώ η περαιτέρω ανάπτυξη του home porting είναι στρατηγική επιλογή του Υπουργείου.
Ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Πειραιά Μιχάλης Σφακιανάκης σημείωσε ότι το πανεπιστήμιο δίνει ιδιαίτερη σημασία στις συνέργειες για την τορυσική ανάπτυξη της πόλης άλλωστε όπως είπε είναι το πρώτο πανεπιστήμιο που δημιούργησε τμήμα τουρισμού.
Ο Γιώργος Καρανίκας Πρόεδρος Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου & Επιχειρηματικότητας τόνισε ότι η υπογειοποίηση θα αλλάξει ριζικά την πόλη ενώ ο Σωτήρης Αναγνωστόπουλος Γενικός Γραμματέας Εμπορίου Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων σημείωσε ότι ο Πειραιάς βρίσκεται πλέον μέσα στο top των τριών μεγαλύτερων πόλεων επενδυτικών προορισμών.
Ο Βασίλης Κορκίδης Πρόεδρος Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς αναφέρθηκε ιδιαίτερα στην κρουαζιέρα σημειώνοντας ότι είναι προς το συμφέρον της πόλης καθώς σε πολλές άλλες πόλεις ο επιβάτης κρουαζιέρας αφήνει περί τα 100 ευρώ στην πόλη που επισκέπτεται.
Τέλος ο κ. Κωνσταντίνος Πετρίδης Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της «DKG Development» αναφέρθηκε στην ανάπτυξη του real estate στην πόλη δίνοντας έμφαση σε κατοικίες για μεσαία και χαμηλότερα εισοδήματα, θέμα στο οποίο αναφέρθηκε και ο κ. Ανδριόπουλος της Dimand υπενθυμίζοντας την αστικής ανάπλασης στον Άγιο Διονύσιο όπου θα αναπτυχθούν κατοικίες κοινωνικές κατοικίες δοιτικε΄ς εστίες κ.λπ..
Την εκδήλωση συντόνισε ο κ. Νίκος Φιλιππίδης Διευθυντής Σύνταξης ΟΤ, Οικονομικός Αναλυτής Mega Channel, Αρθρογράφος εφημερίδα TA NEA και Οικονομικός Ταχυδρόμος.
Latest News
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Ξεκινάει ο διαγωνισμός για την ανέγερση νέου Σταθμού Επιβατών στον λιμένα της Σούδας
Ο συνολικός προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 12,29 εκατ. ευρώ
Στην τελική ευθεία το master plan για το λιμάνι της Πάτρας - Το άνοιγμα στην κρουαζιέρα
Στόχο η καλύτερη διαχείριση των επισκεπτών κρουαζιέρας και στα δύο λιμάνια στην Πάτρα - Αναμένεται η έγκριση προεδρικού διατάγματος
Τρέχει το project αναβάθμισης της Μαρίνας Ερμιόνης δια χειρός Ν. Βαρδινογιάννη
Το έργο διαχειρίζεται το family office Tethys του Νίκου Θ. Βαρδινογιάννη
Υποχώρησε η διακίνηση εμπορευμάτων στα λιμάνια της ΕΕ - «Κόντρα στο ρεύμα« η Ελλάδα [γράφημα]
H Ελλάδα μέσα από τα λιμάνια της διακίνησε 171,9 εκατομμύρια τόνους εμπορευμάτων το 2023, επίδοση βελτιωμένη σε ετήσια βάση
Στη Χαλκίδα πραγματοποιήθηκε η συνεδρίαση του ΔΣ της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος
Μεταξύ των άλλων αποφασίστηκε πως η Ενωση Λιμένων Ελλάδος θα συμμετέχει στα Posidonia Sea Tourism Forum που θα διεξαχθούν 6 και 7 Μαΐου 2025
Άνω-κάτω τα λιμάνια της Ευρώπης από τους Χούθι – Η κατάταξη του Πειραιά [πίνακας]
Ο Πειραιάς και τα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου αντιμετωπίζουν τις μεγαλύτερες επιπτώσεις από την κρίση στην Ερυθρά θάλασσα