Η κρίση στη Μέση Ανατολή αλλά και η επιβολή του τέλους κρουαζιέρας σε επιβάτες που αποβιβάζονται σε ελληνικά λιμάνια απασχολεί την κρουαζιέρα. Για αυτό και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων (ΕΕΚΦΝ), σε επικοινωνία που είχε με την πολιτική ηγεσία, έθεσε σε συζήτηση θέματα που αφορούν τον κλάδο, τώρα που πλησιάζει η λήξη της τουριστικής περιόδου και γίνεται απολογισμός της δραστηριότητας.
Μαρία Δεληγιάννη (CLIA) στον ΟΤ: Να πληρώσουν όλοι το τέλος και όχι μόνο η κρουαζιέρα
Όπως αναφέρει η Ένωση, Η κρίση στην Μέση Ανατολή και τα προβλήματα που δημιουργούνται στην κίνηση των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τις περιοχές της εμπόλεμης ζώνης, κατάσταση που τα αναγκάζει να κατευθύνονται προς άλλους προορισμούς, όπως το Ντουμπάι, τη Δυτική Αφρική, την Μεσόγειο, τη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική.
Ακόμη, τέθηκε υπό συζήτηση και η περίπτωση επιβολής τέλους 20 € στους επιβάτες που αποβιβάζονται κυρίως στους λιμένες Μυκόνου και Σαντορίνης. Οι εκπρόσωποι της Ενώσεως ανέφεραν ότι, αυτό θεωρείται μία αντίδραση των μέτρων που εξαγγέλθησαν για την καταπολέμηση του υπερτουρισμού, σε δημοφιλείς προορισμούς. Τονίστηκε δε ότι, αυτή η απόφαση δεν έχει καμία σχέση με την καταπολέμηση του υπερτουρισμού, ειδικά από την κρουαζιέρα, τη στιγμή που οι επιβάτες που μεταφέρονται με τα κρουαζιερόπλοια στους ως άνω προορισμούς, είναι στην πραγματικότητα κλάσμα του συνόλου των επιβατών που καταφτάνουν με τα άλλα μεταφορικά μέσα. Εξέφρασαν δε τη δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι, για την λήψη μίας τέτοιας απόφασης, θα έπρεπε να προηγηθεί διαβούλευση με τους χρήστες, όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, για να ακουστούν οι απόψεις των, τόσο για το ύψος του επιβαλλόμενου τέλους, όσο και για τον χρόνο εφαρμογής του, που δεν επιτρέπεται να είναι άμεσος.
Τα θέματα που συζητήθηκαν για την κρουαζιέρα
Συγκεκριμένα συζητήθηκαν:
1. Η κρίση στην Μέση Ανατολή και τα προβλήματα που δημιουργούνται στην κίνηση των πλοίων στην Ερυθρά Θάλασσα και τις περιοχές της εμπόλεμης ζώνης, κατάσταση που τα αναγκάζει να κατευθύνονται προς άλλους προορισμούς, όπως το Ντουμπάι, τη Δυτική Αφρική, την Μεσόγειο, τη Βόρεια Θάλασσα και τη Βαλτική.
2. Η περίπτωση επιβολής τέλους 20 € στους επιβάτες που αποβιβάζονται κυρίως στους λιμένες Μυκόνου και Σαντορίνης. Οι εκπρόσωποι της Ενώσεως ανέφεραν ότι, αυτό θεωρείται μία αντίδραση των μέτρων που εξαγγέλθησαν για την καταπολέμηση του υπερτουρισμού, σε δημοφιλείς προορισμούς. Τονίστηκε δε ότι, αυτή η απόφαση δεν έχει καμία σχέση με την καταπολέμηση του υπερτουρισμού, ειδικά από την κρουαζιέρα, τη στιγμή που οι επιβάτες που μεταφέρονται με τα κρουαζιερόπλοια στους ως άνω προορισμούς, είναι στην πραγματικότητα κλάσμα του συνόλου των επιβατών που καταφτάνουν με τα άλλα μεταφορικά μέσα. Εξέφρασαν δε τη δυσαρέσκεια για το γεγονός ότι, για την λήψη μίας τέτοιας απόφασης, θα έπρεπε να προηγηθεί διαβούλευση με τους χρήστες, όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, για να ακουστούν οι απόψεις των, τόσο για το ύψος του επιβαλλόμενου τέλους, όσο και για τον χρόνο εφαρμογής του, που δεν επιτρέπεται να είναι άμεσος.
3. Το θέμα της ρύθμισης της κίνησης των κρουαζιεροπλοίων από πλευράς τοπικών Αρχών που διαχειρίζονται τους λιμένες (Οργανισμούς Λιμένων, Λιμενικά Ταμεία), επισημαίνοντας την ανάγκη εφαρμογής χωρίς άλλη καθυστέρηση του γνωστού berth allocation system.
4. Η ανάγκη εξυπηρέτησης, των μικρών, αλλά πολλών σε αριθμό, σκαφών στην Κέρκυρα που κινούνται προς Αλβανία, σε άλλο χώρο από αυτόν των εγκαταστάσεων των κρουαζιεροπλοίων διεθνών πλόων, που παραμένουν σήμερα, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση στην λιμενολεκάνη, όσο και στο Passenger’s Terminal, που γίνονται οι έλεγχοι των επιβατών και εφαρμόζονται τα μέτρα ασφαλείας security σύμφωνα με το Δ.Σ. ISPS.
5. Η επιτάχυνση δημοσιεύσεως νομικών πράξεων με τις οποίες επέρχονται ρυθμίσεις εκσυγχρονισμού Νομοθεσίας, σε θέματα που αφορούν την εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων και των μεταφερομένων με αυτά εκατομμυρίων επιβατών.
6. Διάφορα άλλα θέματα που σχετίζονται με τις διαδικασίες ελέγχου των πλοίων στους λιμένες, όπως αυτά που πρόκειται να εφαρμοστούν σύντομα για τους Non Schengen επιβάτες το γνωστό entry / exit system.
7. Η αναβάθμιση της υποδομής των λιμένων της Χώρας, προκειμένου για την ασφαλή και άνετη εξυπηρέτηση των κρουαζιεροπλοίων.
8. Η ανάγκη συμπλήρωσης της οικείας Νομοθεσίας περί κυκλικών περιηγητικών πλόων, σύμφωνα με τις απαιτήσεις που δημιουργούνται από την εξέλιξη του κλάδου της κρουαζιέρας, προκειμένου για την καλύτερη εξυπηρέτηση της τουριστικής ναυτιλίας.
Οφέλη
9. Τα οφέλη πολλά και ποικίλα για την τοπική κοινωνία της ευρύτερης περιοχής των 65 και πλέον προορισμών στην Επικράτεια, αλλά και γενικότερα την Εθνική μας Οικονομία. Καλύτερη διαφήμιση της Χώρας μας γενικά, για τον πολιτισμό, τα αρχαιολογικά μέρη, καθώς και τα άλλα ενδιαφέροντα με στόχο την αύξηση του τουριστικού ρεύματος κάθε χρόνο, με χαρακτηρισμό της Χώρας ως ιδανικό προορισμό για τον θαλάσσιο τουρισμό με τα πολλά οφέλη όπως:
– Η προώθηση Ελληνικών προϊόντων των τόπων επισκέψεως.
– Η ανάπτυξη τοπικών κοινωνιών και επενδύσεων γενικότερα.
– Η στήριξη του εμπορίου από προμήθειες υλικών, τροφίμων, καυσίμων κλπ. ως επίσης επισκευές, συντηρήσεις, ανακαινίσεις πλοίων κλπ.
– Τα αυξημένα οφέλη από την ανάπτυξη του homeporting (υπηρεσίες, αεροδρόμια,
ξενοδοχεία),
– Η αύξηση των συναλλαγματικών αποθεμάτων στη Χώρα μας,
– Τα λιμενικά τέλη, τα τέλη επιβατών καθώς και αυτά για την εφαρμογή των απαιτήσεων του ΔΚ ISPS για την ασφάλεια (security),
– Οι δαπάνες για την παραλαβή στερεών και υγρών αποβλήτων και καταλοίπων,
– Οι δαπάνες στα μέσα μεταφορών,
– Οι δαπάνες προσωπικού των τουριστικών γραφείων.
– Τα πολλή σοβαρά οφέλη από την απασχόληση εργατικού δυναμικού στις ναυπηγοεπισκευαστικές βάσεις του Πειραιά και των άλλων μονάδων στην ευρύτερη περιοχή, αλλά και μακρύτερα, όπως στην Χαλκίδα και τη Σύρο, που προσφέρει ο κλάδος, με τις αναγκαίες εργασίες επισκευών και συντηρήσεων των πλοίων. Στο σημείο αυτό αναφέρεται ότι δεν έχει δοθεί η δέουσα προσοχή και το ενδιαφέρον των αρμοδίων Φορέων για την ανάπτυξη των μονάδων αυτών στον βαθμό που θα έπρεπε.
– Η συζήτηση εγένετο σε πολύ καλό κλίμα, όπου επιβεβαιώθηκε η αναγκαία συνεργασία της ΕΕΚΦΝ με την πολιτική ηγεσία, κατ’ αρχάς του Υπουργείου Ναυτιλίας, καθώς και με όλους τους αρμόδιους παράγοντες της Κεντρικής Διοίκησης, ακόμα και με τις αρμόδιες Υπηρεσίες της Ελληνικής Αστυνομίας, που ενεργούν ελέγχους στους λιμένες προσεγγίσεως των κρουαζιεροπλοίων.
Latest News
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση
Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2024 - Τιμήθηκαν κορυφαίες εταιρείες της ελληνικής ναυτιλίας και προσωπικότητες
Τα Lloyd’s List Greek Shipping Awards συμπλήρωσαν φέτος 21 χρόνια – Απονεμήθηκαν 20 βραβεία
Lloyd’s List: 14 Έλληνες στους 100 ισχυρότερους παράγοντες της παγκόσμιας ναυτιλίας το 2024
Ο Βαγγέλης Μαρινάκης στη 16η θέση - Ο Έλληνας με τη μεγαλύτερη άνοδο τα τελευταία δύο χρόνια