
Ένα… καινούργιο «όπλο», το οποίο αποκτά πλέον κομβικό ρόλο στη λήψη αποφάσεων ενσωματώνει στη στρατηγική ανάπτυξης η Coca Cola HBC. Ο λόγος για την συλλογή, επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων ή αλλιώς την DIA (Data, Insights & Analytics) με τη συμβολή αλγόριθμων και φυσικά της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Goldman Sachs: Ανεβάζει τον πήχη της κερδοφορίας της Coca Cola HBC
«Μας βοηθάει να καταλαβαίνουμε τις αλλαγές στην αγορά και τις ανάγκες των καταναλωτών μας… Και να αντιδρούμε γρήγορα και ταχύτερα από τους ανταγωνιστές μας», σημείωσε μεταξύ άλλων η Chief Operating Officer της Coca Cola HBC, Νάγια Καλογεράκη μιλώντας σε τηλεδιάσκεψη όπου παρουσιάστηκε ο τρόπος εφαρμογής και λειτουργίας του νέου εργαλείου.
Η Coca Cola HBC και οι αυξημένες… επιδόσεις
Σύμφωνα μάλιστα με την κα. Καλογεράκη, η DIA είναι ένας από τους λόγους που η εταιρεία πέτυχε καλύτερα αποτελέσματα τα προηγούμενα χρόνια σε εξαιρετικά δύσκολες εποχές.
Παίρνοντας τη «σκυτάλη», η επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης δεδομένων (Head of Data and analytics) της Coca Cola HBC Ruchika Sachdeva, το συγκεκριμένο εργαλείο δίνει τη δυνατότητα στην εταιρεία να προσεγγίσει ολιστικά τους καταναλωτές αλλά και τους συνεργάτες τόσο στον τομέα του λιανεμπορίου όσο και του HORECA (εστίαση, catering και ξενοδοχεία), και έτσι μπορεί και προσφέρει πιο αποτελεσματικές λύσεις.

Ruchika Sachdeva, Head of Data, Insights and Analytics της Coca Cola HBC
Η κα. Sachdeva έφερε ως παράδειγμα το λανσάρισμα της συσκευασίας 300ml PET σε προσιτή τιμή στη Βουλγαρία, όπου η συμβολή του ήταν καθοριστική στην επιλογή των καλύτερων σημείων πώλησης με εντυπωσιακά αποτελέσματα.
«Μας βοήθησε να εντοπίσουμε τα σημεία που συγκέντρωναν καταναλωτές με μέτρια και χαμηλή αγοραστική δύναμη, οι οποίοι ψώνιζαν λιγότερο αλλά και εκείνα που είχαν τις προδιαγραφές να εγκατασταθούν τα ψυγεία. Από 44.000 επιλέξαμε τα καλύτερα 1.700 σημεία πώλησης που θα επωφελούνταν περισσότερο από αυτό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να αυξηθούν οι καταναλωτές κατά 35% στη νέα αυτή κατηγορία.
Η περίπτωση της Ελλάδας
H DIA εφαρμόζεται και στο κανάλι της HORECA, δηλαδή της εστίασης, του catering και των ξενοδοχείων.
Μάλιστα, η Ελλάδα αποτελεί βασικό πεδίο εφαρμογής με την εταιρεία να προχωρά σε σημαντικές τομές και να αλλάζει το παραδοσιακό μοντέλο των συνεργατών που «κυνηγούσαν» με επιτόπιους ελέγχους τους συνεργάτες επιχειρηματίες.

Η Coca Cola HBC στην Ελλάδα συνεργάζεται και τροφοδοτεί με τα προϊόντα της 70.441 σημεία πώλησης
Η κα. Sachdeva παραδέχθηκε πως το «παραδοσιακό» μοντέλο ήταν αρκετά κοστοβόρο και όχι τόσο αποτελεσματικό. Σήμερα, με τη νέα μέθοδο βλέπει με το «πάτημα ενός κουμπιού» την συμπεριφορά του κάθε καταστήματος ξεχωριστά και σε κάθε κατηγορία προϊόντος.
Η εταιρεία έχει με το πάτημα ενός κουμπιού όλη την πληροφόρηση που χρειάζεται για κάθε κατάστημα ξεχωριστά
«Πλέον μπορούμε και έχουμε όλη την ενημέρωση που χρειαζόμαστε με ένα… κλικ. Από τις ώρες αιχμής του καταστήματος, ποια προϊόντα καταναλώνονται περισσότερα, το πιθανό έσοδο που θα έχουμε καθώς και τις κριτικές και τα σχόλια που κάνουν οι καταναλωτές…. Έτσι βελτιώνουμε την ικανότητά μας να προωθήσουμε τα διάφορα προϊόντα μας», σημείωσε.
Πλατινένιο, χρυσό και… ασημένιο: οι τρεις κατηγορίες καταστημάτων
Σύμφωνα με την Head of Data and analytics της Coca Cola HBC, η εταιρεία χωρίζει τα καταστήματα σε τρεις κατηγορίες: τα πλατινένια, τα χρυσά και τα ασημένια. Αυτό επιτρέπει στην εταιρεία να προσφέρει το κατάλληλο μείγμα προϊόντων στο κάθε ένα ξεχωριστά τόσο για τους νέους όσο και τους υφιστάμενους πελάτες.
Αυτή τη στιγμή μέσω της DIA, η εταιρεία έχει εντοπίσει 1.483 καταστήματα λιανικής πώλησης από τα συνολικά 48.000 που αυτή τη στιγμή δεν διαθέτει κάποια συνεργασία και επιδιώκει να ανοίξει… λογαριασμούς.
«Θα προσπαθήσουμε να αποκτήσουμε παρουσία σε αυτό, με την κατάλληλη προσπάθεια βοηθώντας την ομάδα του HORECA μας να κάνει καλύτερα τη δουλειά της», είπε με έμφαση η κα. Sachdeva. Να σημειωθεί πως η Coca Cola HBC στην Ελλάδα συνεργάζεται και τροφοδοτεί με τα προϊόντα της 70.441 σημεία πώλησης.
Οι έξυπνες προσφορές και το τέλος του «κανιβαλισμού»
Καταλυτική είναι η συμμετοχή της DIA στην πολιτική των προσφορών που ακολουθεί η εταιρεία και στο κανάλι των σούπερ μάρκετ.
Οι αλγόριθμοι υποδεικνύουν πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για την πραγματοποίηση μιας προωθητικής ενέργειας, την ένταση και το εύρος της έκπτωσης, την συχνότητα των προσφορών αλλά και τον προσφορότερο τρόπο (εάν πρέπει να γίνει έκπτωση στην τιμή, στην πολυσυσκευασία κα.).
Το 75% των προσφορών προς τους λιανέμπορους γίνεται μέσω του συγκεκριμένου αλγόριθμού έναντι 50% που ήταν πριν από 16 μήνες
Έτσι εκτός της μεγιστοποίησης του οφέλους, αποφεύγεται και ο… κανιβαλισμός μεταξύ των προϊόντων της εταιρείας και αποτρέπονται οι επιθέσεις των… ανταγωνιστών.
Στην Ιταλία η συγκεκριμένη στρατηγική, σύμφωνα με τα στελέχη της Coca Cola HBC οδήγησε σε αύξηση πωλήσεων 24% και σε κερδοφορία.
Το συγκεκριμένο εργαλείο, χρησιμοποιείται σε 11 από τις 29 χώρες που έχει παρουσία η εταιρεία όπου πλέον το 75% των προσφορών προς τους λιανέμπορους γίνεται μέσω του συγκεκριμένου αλγόριθμού έναντι 50% που ήταν πριν από 16 μήνες όταν και ξεκίνησε να εφαρμόζεται συστηματικά.
Πάνω από 2.000 εργαζόμενοι εκπαιδεύονται στη νέα τεχνολογία
Τα στελέχη της Coca Cola HBC ξεκαθάρισαν πως ο ανθρώπινος παράγοντας εξακολουθεί να παίζει πρωτεύοντα ρόλο. «Οι αλγόριθμοι είναι σημαντικοί αλλά ο άνθρωποι κάνουν τη διαφορά», υπογράμμισαν, λέγοντας παράλληλα πως υπάρχουν πάντα άνθρωποι που παίρνουν τις αποφάσεις.
Το τελευταίο διάστημα έγιναν πάνω από 50 προσλήψεις εξειδικευμένου προσωπικού από επιστήμονες που ειδικεύονται στην ΑΙ και στην ανάλυση δεδομένων έως ειδικούς μηχανικούς (Machine Learning Engineers) ενώ είναι σε εξέλιξη εκπαίδευση του υφιστάμενου προσωπικού στις νέες τεχνολογίες.
Το εργαλείο της DIA χρησιμοποιείται σήμερα σε 15 από τις 29 αγορές που δραστηριοποιείται η Coca Cola HBC.
Πάνω από 2.000 εργαζόμενοι του ομίλου, όπως ειπώθηκε στο webinar, εκπαιδεύονται αυτή τη στιγμή ενώ υπάρχει ανοιχτή online πλατφόρμα μάθησης σε όλους τους εργαζόμενους. Το εργαλείο της DIA χρησιμοποιείται σήμερα σε 15 από τις 29 αγορές που δραστηριοποιείται η Coca Cola HBC.
Ευκαιρίες στο PowerAde και σε γυμναστήρια και πάρκα
Σύμφωνα με την κα. Καλογεράκη, η ανάπτυξη της DIA θα συνεχισθεί καθώς αποδεικνύεται ότι φέρνει αποτελέσματα καθώς τους βοηθάει να πουλήσουν τα προϊόντα τους με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στην κάθε αγορά ξεχωριστά και ήδη η εταιρεία πειραματίζεται και με την generative AI.
Είναι ενδεικτικό πως με βάση την DIA, η εταιρεία εντοπίζει νέες ευκαιρίες στο Powerade κυρίως σε σημεία πώλησης που βρίσκονται κοντά σε γυμναστήρια και… πάρκα.


Latest News

Στο 1,5 δισ. τα έσοδα της Metlen για το α΄ τρίμηνο - Το ορόσημο του Λονδίνου
«Η χρονιά που διανύουμε σηματοδοτεί ένα ορόσημο για τη METLEN στο Λονδίνο», τόνισε ο πρόεδρος και CEO της Metlen, Ευάγγελος Μυτιληναίος

Τι έδειξε το «πασχαλινό» ταμείο των σούπερ μάρκετ – Από ποιο προϊόν έχασαν 4-5 εκατ. ευρώ
Πηγές της αγοράς των σούπερ μάρκετ μιλώντας προς τον ΟΤ, αναφέρουν ότι η πασχαλινή αγορά κινήθηκε μέτρια φέτος

Πώς οι τράπεζες θωρακίζουν την κερδοφορίας τους - Στη μάχη οι ομολογιακές εκδόσεις
Οι πιέσεις που ασκούν στις τράπεζες οι μειώσεις των επιτοκίων - Η εκδοτική δραστηριότητα θα συνεχισθεί και φέτος με αμείωτη ένταση

Δωδώνη: Νέο εργοστάσιο στα Ιωάννινα και επενδύσεις έως 200 εκατ. από τους αδελφούς Σαράντη
Τι λέει στον ΟΤ ο Δημήτρης Σαράντης για την εξαγορά της Δωδώνης και τα σχέδια για την επόμενη μέρα της εταιρείας

Η Pink Woman μιλάει... ιταλικά - Η εξωστρέφεια και ο τζίρος ρεκόρ
Στην Ιταλία συνεχίζεται η ανάπτυξη του brand Pink Woman - Πώς αποδίδει το επιχειρηματικό μοντέλο επί ελληνικού εδάφους

ΔΥΠΑ: Έναρξη υποβολής προτάσεων για νέα δράση κατάρτισης σε κλάδους αιχμής
H υποβολή προτάσεων ξεκινά σήμερα και η προθεσμία υποβολής θα λήξει την Πέμπτη 8 Μαΐου 2025, σύμφωνα με την πρόσκληση της ΔΥΠΑ

Alter Ego Media: Οι 4 πυλώνες που φέρνουν ανάπτυξη και μερίσματα
Η διοίκηση της Alter Ego Media παρουσίασε στους αναλυτές τα αποτελέσματα της χρήσης του 2024 και το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης του Ομίλου

Ανεβάζει τον πήχη για Eurobank και Πειραιώς η Goldman Sachs - Τι βλέπει για Εθνική
Η Goldman Sachs έδωσε νέες τιμές στόχους για τις ελληνικές τράπεζες

Οι 9 τάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς λιανικού εμπορίου τροφίμων την επόμενη πενταετία
Η κατάσταση κρίνεται εξαιρετικά κρίσιμη, με αβεβαιότητα γύρω από τις παγκόσμιες εμπορικές ροές, σύμφωνα με το ΕΒΕΠ

Mega-deal της Metlen με την Glenfarne για υβριδικό έργο ΑΠΕ στη Χιλή
Η συνολική αξία της συναλλαγής συμφωνήθηκε στα 815 εκ. δολάρια, στη βάση συγκεκριμένων χρηματοδοτικών όρων και αναπροσαρμογών