Για τις φονικές πλημμύρες που χτύπησαν την Βαλένθια μίλησε ο Καθηγητής Γεωλογίας και Διαχείρισης Φυσικών Καταστροφών, Ευθύμης Λέκκας, ο οποίος βρίσκεται στην Ισπανία.
Ο κ. Λέκκας είπε επίσης τι θα συνέβαινε στην χώρα μας αν έπεφταν οι ίδιες ποσότητες βροχής που έπεσαν και στην Βαλένθια.
Την ίδια στιγμή ο κ. Λέκκας αναφερόμενος στην Βαλένθια, μιλά για μια ακραία καταστροφή που έχει χτυπήσει μια οικιστική περιοχή με πολύ μεγάλο πληθυσμό.
Αν συνέβαινε στην Ελλάδα ότι και στην Βαλένθια
Ερωτηθείς για το πόσο κινδυνεύουν περιοχές της Αττικής από παρόμοια φαινόμενα απάντησε «κοιτάξτε, δεν θα έλεγα μόνο μέσα στην Αθήνα. Η Αθήνα βέβαια έχει υψηλή τρωτότητα, είναι αστικοποιημένη περιοχή, μεγάλη έκταση, έχουν κλείσει τα ποτάμια, αλλά θα έλεγα ότι θα παρακινδύνευα μία πρόγνωση ή μία πρόβλεψη ότι όταν έχουμε τέτοια φαινόμενα όπως τον Ιανό, όπως το Daniel ή όπως εδώ, δεν υπήρχε περίπτωση ευρωπαϊκή πόλη να την γλυτώσει. Το λέω πολύ ωμά. Όχι μόνο η Αθήνα, αλλά και άλλες περιοχές, είτε είναι στην Ευρώπη, είτε είναι στην Αμερική, είτε είναι στον Τρίτο Κόσμο».
«Εκείνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να δομήσουμε πιο σωστά επιχειρησιακά σχέδια. Δηλαδή τις ζημιές στο δομημένο ιστό, στις υποδομές, στο περιβάλλον δεν θα τις γλιτώσουμε. Εκείνο το οποίο προσπαθούμε να κάνουμε είναι να μειώσουμε τις επιπτώσεις στους ανθρώπους, να μειώσουμε τα θύματα. Αυτή πιστεύω είναι η όλη προσπάθεια μας και στην Ελλάδα, αλλά και εδώ στην Ισπανία αυτό διαφαίνεται ότι προσπαθούν όλοι. Να δούμε πώς θα κάνουμε τις δομές τις επιχειρησιακές τέτοιες, ούτως ώστε να μην εκτιθέμεθα πολύ στους κινδύνους αυτούς» επεσήμανε ο κ. Λέκκας.
Ποιες περιοχές κινδυνεύουν περισσότερο στην Ελλάδα
Αν είχαμε την ίδια ποσότητα νερού που έπληξε τη Βαλένθια στη χώρα μας ο κ. Λέκκας είπε αρχικά, μιλώντας στην ΕΡΤ ότι «εξαρτάται πού θα έπεφτε η βροχή. Έχουμε στρέψει την προσοχή μας στον Κηφισό ποταμό και δικαίως βεβαίως».
Ωστόσο συμπλήρωσε ότι «αν αυτή η βροχή με αυτή τη ραγδαιότητα έπεφτε Ζωγράφου, Χαλάνδρι ή στα Μεσόγεια, έπεφτε σε περιοχές οι οποίες είναι καμένες περιοχές, δηλαδή προς το Μαραθώνα κτλ. βεβαίως θα είχαμε τεράστιες επιπτώσεις. Σε κάθε σημείο του κόσμου εάν είχαμε τέτοια βροχόπτωση θα είχαμε αντίστοιχες επιπτώσεις. Εδώ βεβαίως είναι και θέμα τύχης που θα έχουμε το ακραίο καιρικό φαινόμενο, σε ποια ακριβώς περιοχή, σε ποια ακριβώς λεκάνη και από κει και πέρα τα πράγματα είναι εξαιρετικά δύσκολα».
«Είμαστε πολύ μικροί για να αντιμετωπίσουμε τη γνώση και τη σοφία της φύσης»
Όπως ανέφερε «οι φυσικές διεργασίες, είναι φυσικές διεργασίες. Ό, τι και να κάνουμε εμείς, αυτές ακολουθούν τους δικούς τους νόμους. Θα σας δώσω ένα παράδειγμα. Εδώ στην Ισπανία έχουν ακυρώσει το ποτάμι που περνούσε μέσα από την πόλη, γιατί τη δεκαετία του 50 υπήρχαν κάποια χρήματα. Έχουν κάνει ένα καινούργιο ποτάμι, εκτροπή του ποταμού έξω από την πόλη, με τις πιο σύγχρονες προδιαγραφές οι οποίες υπήρχαν, με πλάτος 100 μέτρα η κοίτη και ύψος 6 μέτρα».
Στη συνέχεια ανέφερε: «Και βλέπουμε ότι και στο παλιό ποτάμι έγιναν ζημιές γιατί η φύση ακολούθησε τους παλιούς δρόμους, αλλά και στην καινούργια χάραξη της κοίτης του ποταμού έγινε ας μου επιτραπεί η έκφραση, πανωλεθρία. Δηλαδή η φύση πολλές φορές δρα με τους δικούς της νόμους, ακυρώνει ότι έχουμε εμείς στο μυαλό μας, ακυρώνει αυτές τις γνώσεις που έχουμε. Είμαστε πολύ μικροί για να αντιμετωπίσουμε τη γνώση και τη σοφία της φύσης, η οποία βεβαίως δεν είναι τωρινή. Αυτά που βλέπουμε τώρα είναι στιγμιότυπα μιας εξελισσόμενης διαδικασίας και κυρίως της εξελισσόμενης κλιματικής κρίσης».
Latest News
Πότε θα δημοσιευθεί η προκήρυξη για το νέο «Εξοικονομώ» - Τα ποσά και οι δικαιούχοι
Μόλις δημοσιευθεί ο οδηγός για το Εξοικονομω 2025, θα ανοίξει το πρόγραμμα για υποβολή αιτήσεων από τους ενδιαφερόμενους
Πρόγραμμα Εξοικονομώ 2025: Επιδοτήσεις έως 100% - Προϋποθέσεις και δικαιούχοι
Οι αιτήσεις για το Εξοικονομώ 2025 θα υποβάλλονται μόνον ηλεκτρονικά και υποχρεωτικά μέσω της πλατφόρμας του προγράμματος.
Όμιλος ΟΤΕ: Πάνω από 90% η εταιρική χρήση ηλεκτρικών οχημάτων έως το 2028
Ο Όμιλος ΟΤΕ στοχεύει στην επίτευξη κλιματικής ουδετρότητας έως το 2040 - Θα διαθέτει 828 νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα για τεχνικούς έως τις αρχές του 2025
Οι προοπτικές των ΑΠΕ μετά το deal της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ - Συνάντηση Σκυλακάκη με Περιστερη και Al Ramahi
Αφορμή για τη συνάντηση στάθηκε η πρόσφατη ολοκλήρωση της απόκτησης του 70% των μετοχών της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και λοιπών μετόχων της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Θα πιάσουν οι μεγαλύτερες εταιρείες τους στόχους μηδενικού άνθρακα; [γραφήματα]
Τι δείχνει η μελέτη της Accenture για τις εκπομπές άνθρακα - Πώς η άνθηση της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI) έχει δυσμενείς συνέπειες
Το αστρονομικό κόστος των ξηρασιών – Κίνδυνος ερημοποίησης της Ελλάδας
H έλλειψη νερού και η συρρίκνωση καλλιεργούμενων εκτάσεων κοστίζει ήδη 300 δισ. δολάρια τον χρόνο
Νέο δικαστικό «όχι» στον Μασκ για τα 56 δισ. που θα λάμβανε από την Tesla
Μια δικαστής του Ντέλαγουερ αποφάσισε ότι ο Ιλον Μασκ εξακολουθεί να μην δικαιούται να λάβει το παχυλό πακέτο αποζημίωσης
Μαύρος (ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ): Στο επόμενο διάστημα παραδίδουμε τα πρώτα μας έργα ΑΠΕ σε χώρες της ΝΑ Ευρώπης
Ο CEO της ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ παρομοίασε με τον ελέφαντα στο δωμάτιο, το πρόβλημα της χωρητικότητας των ηλεκτρικών δικτύων
H Τeslα πάτησε... γκάζι στην αξία της με τον πιο γρήγορο ρυθμό παγκοσμίως [πίνακας]
Η κεφαλαιοποίηση της Tesla αυξήθηκε κατά 38,1%, στα 1,1 τρισεκατομμύρια δολάρια - Ποιες εταιρείες αποτελούν την πρώτη 20άδα
Σκληρό παζάρι στη Βρετανία για φθηνά δάνεια και μικρότερα πρόστιμα στις βιομηχανίες για τα EV
Οι προκλήσεις της αγοράς στη Βρετανία καθιστούν το οικονομικό καθεστώς γύρω από τη μετάβαση στα ηλεκτρικά οχήματα «ανεφάρμοστο»