Μια νέα αγορά δημιουργείται μετά την επιβολή κυρώσεων στο ρωσικό πετρέλαιο από την Ευρωπαϊκή Ενωση και τις χώρες της G7, με πολλές εταιρείες να «σπάνε» το εμπάργκο, στοχεύοντας στην Ινδία και μια αγορά 1 δισ. δολαρίων τον μήνα.
Όπως μεταδίδει το Bloomberg, πλέον δημιουργούνται περιουσίες παραδίδοντας ρωσικό αργό πετρέλαιο στην Ινδία. Oι εκτιμήσεις του Platts (μονάδα της S&P Global) για τις τιμές δείχνουν μια διαφορά άνω των 20 δολαρίων μεταξύ ενός βαρελιού αργού πετρελαίου Urals της Ρωσίας που διακινείται στην περιοχή της Βαλτικής και του ίδιου πετρελαίου που παραδίδεται στη δυτική ακτή της Ινδίας. Μιλώντας για ροές 1,5 εκατ. βαρελίων την ημέρα, το συνολικό ποσό φτάνει το 1 δισεκατομμύριο δολάρια ανά μήνα.
Πώς η Ινδία μετατρέπει το ρωσικό πετρέλαιο σε καύσιμο της Δύσης
Υπενθυμίζεται πως η Ευρωπαϊκή Ένωση απαγόρευσε τις εισαγωγές ρωσικού αργού τον Δεκέμβριο, θέτοντας τη χώρα στο έλεος δύο μεγάλων αγοραστών: της Κίνας και της Ινδίας. Στο πλαίσιο αυτό, πολυάριθμες νέες εμπορικές εταιρείες με δεσμούς με τη Μόσχα εμφανίστηκαν από το πουθενά —ιδιαίτερα στο Ντουμπάι— πριν από την επιβολή του μέτρου.
Όπως επισημαίνεται, τα φορτία Urals στη Βαλτική διαπραγματεύονται περίπου 40 δολάρια το βαρέλι κάτω από το Dated Brent, ένα σημαντικό σημείο αναφοράς για τις φυσικές συναλλαγές πετρελαίου, ενώ τα φορτία που παραδίδονται στη δυτική ακτή της Ινδίας έχουν μειωθεί κατά 20 δολάρια το βαρέλι κατά μέσο όρο από τα μέσα Ιανουαρίου.
Μέρος της διαφοράς αναμένεται να δοθεί για την πληρωμή των δεξαμενόπλοιων που πραγματοποιούν το δίμηνο ταξίδι μετ’ επιστροφής, ενώ το Bloomberg τονίζει πως θεωρητικά, πως το κενό μεταξύ των τιμών συνεπάγεται μεγάλα κέρδη συναλλαγών.
Επιπρόσθετα, είναι ήδη γνωστό ότι το ρωσικό αργό περνάει από επεξεργασία στην Ινδία και επιστρέφει στη Δύση χωρίς να θεωρείται ρωσικό προϊόν και το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών μεγαλώνει.
Το ρωσικό πετρέλαιο που γίνεται ινδικό diesel
Σημειώνεται πως η Ινδία διαδραματίζει ολοένα και πιο σημαντικό ρόλο στις παγκόσμιες αγορές πετρελαίου, αγοράζοντας όλο και περισσότερο φθηνό ρωσικό πετρέλαιο και διυλίζοντάς το σε καύσιμο για την Ευρώπη και τις ΗΠΑ.
Το Νέο Δελχί αντιμετώπισε ελάχιστα πλήγματα, επειδή -όπως επισημαίνεται- εκπληρώνει τον στόχο της Δύσης να περιορίσει τα ενεργειακά έσοδα της Μόσχας, αποτρέποντας ταυτόχρονα ένα σοκ στον εφοδιασμό πετρελαίου. Και καθώς η Ευρώπη συνεχίζει να επιβάλλει κυρώσεις, η Ινδία αναμένεται να μετατραπεί σε βασικό «παίκτη» σε έναν παγκόσμιο χάρτη πετρελαίου που έχει ξανασχεδιαστεί μετά τον πόλεμο στην Ουκρανία.
«Οι αξιωματούχοι του υπουργείου Οικονομικών των ΗΠΑ έχουν δύο βασικούς στόχους: να διατηρήσουν την αγορά καλά εφοδιασμένη και να στερήσουν τη Ρωσία από έσοδα», δήλωσε ο Μπεν Κέιχιλ, ανώτερος συνεργάτης του Κέντρου Στρατηγικών και Διεθνών Μελετών στην Ουάσιγκτον. «Γνωρίζουν ότι τα ινδικά και κινεζικά διυλιστήρια μπορούν να βγουν κερδισμένα αγοράζοντας ρωσικό αργό πετρέλαιο με έκπτωση και εξάγοντας προϊόντα σε τιμές αγοράς. Είναι οκ με αυτό».
Η Ινδία έστελνε περίπου 89.000 βαρέλια βενζίνης και ντίζελ την ημέρα στη Νέα Υόρκη τον περασμένο μήνα, η μεγαλύτερη ποσότητα εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, σύμφωνα με την εταιρεία πληροφοριών Kpler. Οι ημερήσιες ροές ντίζελ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο στην Ευρώπη ήταν 172.000 βαρέλια τον Ιανουάριο, οι περισσότερες από τον Οκτώβριο του 2021.
Η σημασία του ασιατικού έθνους αναμένεται να διευρυνθεί μετά την έναρξη ισχύος των νέων κυρώσεων της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου την από σήμερα. Η απαγόρευση θα αφαιρέσει έναν τεράστιο όγκο ντίζελ από την αγορά και θα δει περισσότερους καταναλωτές, ειδικά στην Ευρώπη, να ψάχνουν στην Ασία για να καλύψουν το κενό προσφοράς.
Αυτό θα κάνει το φθηνό ρωσικό πετρέλαιο ακόμη πιο ελκυστικό για την Ινδία, η οποία βασίζεται στις εισαγωγές για να καλύψει περίπου το 85% των αναγκών της σε αργό. Τα διυλιστήρια της χώρας, που είναι υπεύθυνα για την κάλυψη της εγχώριας ζήτησης, αύξησαν τις εξαγωγές πέρυσι προκειμένου να επωφεληθούν από τις υψηλότερες διεθνείς τιμές.
Latest News
Σε ιστορικά χαμηλά η όρεξη των Ευρωπαίων για επενδύσεις στην Κίνα
Ευρωπαϊκές εταιρείες εγκαταλείπουν τη χώρα
Γιατί οι Big Oil αγαπούν να μισούν τον Μπάιντεν
Τα πράσινα σχέδια του Μπάιντεν αναστατώνουν τους παραγωγούς των ΗΠΑ
Ποιοι «τζογάρουν» με τις τιμές φυσικού αερίου - Σε υψηλό διετίας οι θέσεις long
Αυξάνονται οι ανησυχίες για πιθανές διαταραχές στον εφοδιασμό
Τι θα πράξει ο ΟΠΕΚ με τις περικοπές - Ανατροπή εκτιμήσεων από την Goldman Sachs
Οι αναλυτές της Goldman ανέφεραν τρεις βασικούς λόγους πίσω από την αλλαγήτων προσδοκιών τους
Γιατί η ΔΕΗ δεν ανησυχεί με μερίδιο στο ρεύμα κάτω από το 50% - Ο ρόλος της Ρουμανίας
Φουντώνει ο ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων μετά το… ανοιχτό γήπεδο που αφήνει η ΔΕΗ
Το καλώδιο Ελλάδας - Κύπρου στις συναντήσεις Χατζηδάκη στη Λευκωσία
Επίσκεψη του υπουργού Εθνικής Οικονομίας στην Κύπρο- Συναντήσεις με Πρόεδρο της Βουλής και Υπουργό Οικονομικών
ΔΕΗ: «Ψηλώνει» τα EBITDA, επελαύνει στα Βαλκάνια και χτίζει σχέσεις με ΗΠΑ
Κλειδώνει EBITDA στα 1,8 δισ. - Πάνω από τις προβλέψεις για το 2024
Ο Πόρος υποδέχεται τα κεφάλαια των Αράβων της Masdar - Ξεκολλάει το ενεργειακό project
Με νέα ρύθμιση θα επιτραπεί η κατά προτεραιότητα σύνδεση του φωτοβολταϊκού πάρκου της αραβικής Masdar με το ηλεκτρικό σύστημα
Γιατί η Ευρώπη «διώχνει» τις μεγαλύτερες εταιρείες πετρελαίου της - Το «φλερτ» με Wall Street
Οι μετοχές της TotalEnergies και της Shell διαπραγματεύονται με αναλογία τιμής προς ταμειακά διαθέσιμα
Ετοιμη η Ρωσία να αυξήσει την παραγωγή πετρελαίου εάν το αποφασίσει ο ΟΠΕΚ+
O ΟΠΕΚ+ συνεδριάζει την 1η Ιουνίου για να αποφασίσει πώς θα προχωρήσει με τις τρέχουσες περικοπές παραγωγής το β΄ εξάμηνο του έτους