Ο διευθύνων σύμβουλος της Renault επέκρινε την Tesla για τη μείωση των τιμών των ηλεκτρικών οχημάτων, προειδοποιώντας ότι καταστρέφει την αξία για τους πελάτες, καθώς η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε διπλασιασμό των περιθωρίων κέρδους πέρυσι.
Ο Λούκα Ντε Μέο ανέφερε ότι οι συνεχώς κυμαινόμενες τιμές της αμερικανικής κατασκευάστριας ηλεκτρικών αυτοκινήτων, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας μείωσης τον περασμένο μήνα στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και την Κίνα, έπληξαν την εμπιστοσύνη των πελατών στην αξία των οχημάτων τους, σύμφωνα με τους Financial Times.
Γεωργιάδης: Πρωτοπόρος στην ηλεκτροκίνηση των πλοίων η ελληνική ναυπηγική βιομηχανία
Aιχμές κατά της Tesla
«Θα συνεχίσουμε να προστατεύουμε την αξία των ηλεκτρικών μας οχημάτων», ανέφερε ο Ντε Μέο. «Αυτό καταστρέφει την αξία για τον πελάτη, σίγουρα, όταν το κάνετε αυτό.» Οι μειώσεις τιμών της Tesla έχουν πυροδοτήσει παράπονα από πελάτες που είχαν ήδη αγοράσει οχήματα σε υψηλότερες τιμές και είδαν τα αυτοκίνητά τους να χάνουν σημαντική αξία μέσα σε μια νύχτα.
Ο Ντε Μέο έκανε τα σχόλια κατά της Tesla αφότου η Renault ανέφερε ότι τα λειτουργικά περιθώρια είχαν αυξηθεί στο 5,6% το 2022, υπερδιπλάσιο από το 2,8% το 2021, ενώ οι ταμειακές ροές σημείωσαν ρεκόρ. Τα νούμερα στα περιθώρια ξεπέρασαν τις προβλέψεις, οι οποίες αυξήθηκαν το περασμένο καλοκαίρι, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία πέτυχε τον στόχο αναστροφής της τρία χρόνια νωρίτερα από το προγραμματισμένο. «Τώρα, βγήκαμε από την αίθουσα έκτακτης ανάγκης και επιστρέψαμε στο παιχνίδι, τώρα είμαστε έτοιμοι να αγωνιστούμε», δήλωσε χαρακτηριστικά. Τα θεμελιώδη στοιχεία της εταιρείας έχουν καθαριστεί σχολαστικά και δεν θα υπάρξει επιστροφή», τόνισε.
Τα νούμερα της Renault
Αν και ο όμιλος διολίσθησε σε καθαρή ζημιά 700 εκατ. ευρώ πέρυσι, τα κέρδη προ φόρων, εξαιρουμένων των ζημιών από την απόσυρσή του από τη Ρωσία, εκτινάχθηκαν από 549 εκατ. ευρώ σε 1,6 δισ. ευρώ, ενώ τα έσοδα αυξήθηκαν από 41,7 δισ. ευρώ σε 46,4 δισ. ευρώ. Τον Μάιο, η Renault διέγραψε 2,3 δισ. ευρώ από την πώληση του εργοστασίου της στη Μόσχα και του μεριδίου της στη ρωσική Avtovaz μετά την εισβολή στην Ουκρανία.
Οι ελεύθερες ταμειακές ροές του ομίλου έφθασαν επίσης τα 2,1 δισ. ευρώ πέρυσι, ξεπερνώντας την πρόβλεψη της αγοράς 1,68 δισ. ευρώ. Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία είναι πλέον η τρίτη μεγαλύτερη μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη και η δεύτερη για τα υβριδικά πίσω από την Toyota.
Πάνω από το 40% των πωλήσεών της πέρυσι αφορούσαν μεγαλύτερα οχήματα με υψηλότερα περιθώρια κέρδους, ενώ επτά στα 10 αυτοκίνητα ήταν εκδόσεις υψηλών προδιαγραφών, με πρόσθετα χαρακτηριστικά και έμφαση στην πολυτέλεια. Παρά τους αυξανόμενους οικονομικούς ανέμους, η Renault αναμένει να σημειώσει περιθώριο κέρδους τουλάχιστον 6% φέτος και να παράγει περισσότερα από 2 δισ. ευρώ μετρητά. Θα πληρώσει μέρισμα 0,25 ευρώ ανά μετοχή.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο έχουν βιώσει μεγαλύτερους χρόνους αναμονής για τα οχήματά τους λόγω της παγκόσμιας έλλειψης ημιαγωγών, η οποία αρχίζει σιγά σιγά να μειώνεται. Η εταιρεία «εξακολουθεί να αντιμετωπίζει ένα σχετικά δύσκολο περιβάλλον», με ελλείψεις σε μάρκες, υψηλότερο κόστος και ζητήματα logistics, ανέφερε Ντε Μέο. Αλλά πιστεύει ότι η εταιρεία «έχει τη δυνατότητα να είναι ένας αντικυκλικός παίκτης», αυξάνοντας τα κέρδη και ανεβάζοντας τις τιμές το επόμενο έτος.
Latest News
Πατάνε γκάζι οι πωλήσεις ηλεκτρικών ΙΧ - Τι συμβαίνει με τις υποδομές φόρτισης [γράφημα]
Τρεις φορές περισσότερους δημόσιους φορτιστές ζητά η ΕΕ να εγκαθίστανται το χρόνο σε σύγκριση με το 2023. Οκτώ φορές περισσότερους ζητούν οι κατασκευαστές οχημάτων
Δεν τραβάει… το «Εξοικονομώ – Επιχειρώ» - Τι ρωτούν για το πρόγραμμα οι επιχειρήσεις
Λιγότερο από το 30% του προϋπολογισμού έχει δεσμευθεί
Φορτσάρουν οι αιτήσεις για το «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»: Αντίστροφη μέτρηση για την λήξη του προγράμματος
Το ενδιαφέρον κορυφώνεται καθώς όσα νοικοκυριά θελήσουν στο μέλλον να εγκαταστήσουν φωτοβολταϊκό θα πρέπει να εφαρμόσουν το μοντέλο net-billing
Ούτε 1 στους 10 δεν έκανε χρήση των επιδοτήσεων
Κύριες αιτίες η έλλειψη ίδιας συμμετοχής και το υψηλό κόστος των εργασιών – Ποιες παρεμβάσεις είχαν τη μεγαλύτερη ζήτηση
Η κλιματική αλλαγή απειλεί αγροτική παραγωγή και τουρισμό στη Νότια Ευρώπη
Ανεβαίνουν συνεχώς οι θερμοκρασίες ιδιαίτερα σε Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα
Μεγαλώνει η απειλή για την οικονομία της Ευρώπης
Οι μεγάλες αλλαγές στο μοτίβο της αγροτικής παραγωγής αλλά και του τουρισμού αναμένεται να τροφοδοτήσουν αλυσιδωτές επιπτώσεις
Χρειαζόμαστε ένα Bretton Woods για το κλίμα του πλανήτη
Πρόταση για να αναλάβει η Παγκόσμια Τράπεζα ρόλο συντονιστή για την απανθρακοποίηση των οικονομιών και τις περιβαλλοντικές προκλήσεις του 21ου αιώνα
Το βακτήριο που τρώει άνθρακα και κάνει τους ρύπους, μπλουζάκια
Όταν ο άνθρακας αποκτά νέα πράσινη ζωή
Ο Απρίλιος 10ος συνεχόμενος μήνας με θερμοκρασίες πάνω από τα φυσιολογικά
Συναγερμός για την αύξηση των πυρκαγιών
Οι έξι πληγές του Αιγαίου
Η Μεσόγειος Θάλασσα μπορεί να αποτελεί πόλο έλξης για έλληνες και ξένους επισκέπτες, αλλά αντιμετωπίζει υπαρκτούς κινδύνους που απειλούν το μέλλον της