
Τα 1,3 εκατ. teu έφτασε η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά στο πρώτο τρίμηνο του 2021, από τους δυο προβλήτες της ΣΕΠ και τον ένα προβλήτα του ΟΛΠ, και είναι ένα μέγεθος ελαφρώς χαμηλότερο από πέρυσι την ίδια περίοδο, που όμως σημαίνει ότι ο Πειραιάς ανακάμπτει.
Την Πέμπτη 15 Απριλίου ανακοινώθηκαν και στην Κίνα από την Cosco Shipping Ports στοιχεία για την διακίνηση των λιμανιών της ανά τον κόσμο. Για τον Πειραιά οι δυο προβλήτες της θυγατρικής της, ΣΕΠ, στον Πειραιά κινήθηκαν τον Μάρτιο υψηλότερα κατά 10,1% σε σύγκριση με τον Μάρτιο πέρυσι, ενώ συνολικά στο πρώτο τρίμηνο η πτώση είναι μόλις 5,8% σε σύγκριση με πέρυσι. Ωστόσο με την προσθήκη του προβλήτα Ι του ΟΛΠ η μείωση της συνολικής διακίνησης στον Πειραιά φαίνεται να -πέφτει το -3% περίπου. Σε κάθε περίπτωση φαίνεται ότι το λιμάνι ανακάμπτει αν ληφθεί υπόψη ότι φέτος επλήγη και από τις απεργίες των πλοηγών.
Η παρουσίαση στην ΕΘΕ
Η πορεία του ΟΛΠ συζητήθηκε μέσω teleconference στην ετήσια ενημέρωση της Ένωσης Θεσμικών Επενδυτών για τα αποτελέσματα χρήσης 2020 παρουσία, του κ. Άγγελου Καρακώστα, Αναπληρωτή Διευθύνοντος Συμβούλου και της CFO κας Li Jin με τη συμμετοχή 35 αναλυτών και εκπροσώπων χρηματιστηριακών εταιρειών.
Ειδικότερα, συζητήθηκε η πρόβλεψη της σύμβασης παραχώρησης για την διάθεση στην Cosco, του 16% των μετοχών του ΟΛΠ που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και η κατασκευή του τέταρτου προβλήτα.
Για το θέμα της μεταβίβασης του 16% φαίνεται ότι υπάρχει μία επαφή μεταξύ Κινέζων και ΤΑΙΠΕΔ, με στόχο την αναζήτηση μαις χρυσής τομής προκειμένου να γίνει η μεταβίβαση καθώς ο ΟΛΠ τυπικά δεν είναι εντάξει στις δεσμεύσεις του για επενδύσεις 293 εκατ. ευρώ. Όπως όμως είπε ο κ. Καρακώστας ο ΟΛΠ έχει προχωρήσει σε συμβασιοποίηση επενδύσεων που ανέρχονται σε € 211,7 εκατ. και εντείνει τις προσπάθειες επιτάχυνσης της υλοποίησής τους. Να σημειωθεί ότι τα 211,7 εκατ. ευρώ είναι με 31/12 ενώ επιπλέον κονδύλια προστέθηκαν (σαν συμβάσεις) το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους με αποτέλεσμα να φτάνουν στα 225 εκατ. ευρώ.
Στόχος ο τέταρτος προβλήτας
Όσον αφορά τον τέταρτο προβλήτα δεν φαίνεται να υπάρχει κάποια πρόοδος ωστόσο οι Κινέζοι επιμένουν ότι χωρίς τον τέταρτο προβλήτα ο ΟΛΠ είναι δύσκολο να διατηρήσει την τέταρτη θέση στην Ευρώπη, ως λιμάνι. Ωστόσο θα πρέπει να σημειωθούν ότι η επέκταση του 4ου προβλήτα συναντά τις έντονες αντιδράσεις των όμορων δήμων, οι οποίοι τονίζουν ότι δεν υπάρχει κάποιο όφελος για την τοπική οικονομία και κοινωνία.
Επίσης γενικότερα στην εκδήλωση τονίσθηκε από πλευράς ΟΛΠ ότι παρά τον αντίκτυπο του COVID-19 και τις αρνητικές επιπτώσεις στα οικονομικά αποτελέσματα σε συγκεκριμένους επιχειρησιακούς τομείς, όπως η Κρουαζιέρα, η Ακτοπλοΐα και ο Σταθμός Αυτοκινήτων η Εταιρεία πέτυχε την ομαλή συνέχιση των λιμενικών δραστηριοτήτων σε συνθήκες ασφάλειας χωρίς να θέσει κανένα εργαζόμενο σε καθεστώς αναστολής.
Επίσης, σημειώθηκε ότι, ο κύκλος εργασιών το 2020 ανήλθε σε € 132,9 εκατ., τα κέρδη προ φόρων ανέρχονται σε € 36,9 εκατ. και τα κέρδη μετά από φόρους ανέρχονται σε € 26,4 εκατ.
Το προτεινόμενο μέρισμα ανά μετοχή ανέρχεται σε € 0,40, διατηρώντας την ίδια αναλογία επί της καθαρής κερδοφορίας σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές.
Η Διοίκηση της Εταιρείας συνεχίζει τις έντονες προσπάθειες για την αντιμετώπιση των ιδιαίτερων συνθηκών και την επαναφορά όλων των δραστηριοτήτων σε αναπτυξιακή τροχιά.


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Αύξηση κερδών κατά 37% το 2024 για τον ΟΛΘ - Προτείνει μέρισμα 2 ευρώ/μετοχη
Το προτεινόμενο μέρισμα θα είναι στα € 2 ανά μετοχή, αυξημένο κατά 54% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (1,3 ευρώ ανά μετοχή)