Παρόντες, εκπρόσωποι της ακτοπλοΐας ( ATTICA, ANEK,  GRIMALDI + ΜΙΝΩΙΚΕΣ), Μάλιστα, η ΑΝΕΚ συμμετέχει σε κοινοπραξία με την άλλοτε κραταιά κατασκευαστική εταιρείας των δεκαετιών 60-70 ARCHIRODON. Από την μακρινή Σιγκαπούρη μας έρχεται η εταιρεία με την επωνυμία PORTEK, η οποία προσδιορίζεται ως medium-sized terminal operator  & port equipment engineering provider. Στην πλούσια ασιατική πόλη-κράτος  βρίσκονται τα κεντρικά γραφεία της, ενώ διατηρεί παρουσία σε 10 χώρες στις 4 γραμμές του ορίζοντα. Πάντως, πρέπει να επισημανθεί ότι η PORTEK είναι θυγατρικής του Ιαπωνικού ομίλου πολυσχιδών δραστηριοτήτων (conglomerate) MITSUI & CO.

Και αν άλλοι έρχονται από την Σιγκαπούρη, άλλοι ξεκινούν από την Ακτή Κονδύλη, όπως οι εκπρόσωποι εταιρείας συμφερόντων οικογένειας Μελισσανίδη (AEGEAN OIL) που δοκιμάζουν την τύχη τους στα Λιμάνια του ΤΑΙΠΕΔ. Αυτή την φορά με ανταγωνισμό!

Στην πύλη του ΟΛΗΓ η εταιρεία συμφερόντων Μελισσανίδη θα συναντήσει τον ΟΛΘ, όπου ο Ιβάν Σαββίδης διαθέτει ένα ισχυρό πακέτο μετοχών. Βεβαίως, την Ηγουμενίτσα διεκδικούν και οι λεγόμενοι καουμπόηδες του Τέξας, οι Αμερικανοί της QUINTANA που έχουν θέσει υποψηφιότητα και για τα Λιμάνια της Αλεξανδρούπολης και της Καβάλας.

Η QUINTANA και ο ΟΛΘ είναι οι μόνοι από τους 7 που έχουν δηλώσει παρουσία και στα 3 λιμάνια που έχει βγάλει στην αγορά το ΤΑΙΠΕΔ.

Για όσους κρατούν αρχείο μεταφέρω εδώ τα προεπιλεγέντα επενδυτικά σχήματα:

1)    ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ

2)    PORTEK INTERNATIONAL PRIVATE LTD

3)    QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT

4)    ΑΙΓΑΙΟΝ ΟΙΛ ΑΕ

5)    ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ ARCHIRODON GROUP N.V.- ANEK & ΟΜΙΛΟΣ TRIDENT HELLAS

6)    ΚΟΙΝΟΠΡΑΞΙΑ GRIMALDI EUROMED – MΙΝΩΙΚΕΣ ΓΡΑΜΜΕΣ Α.Ν.Ε.

7)    ΟΛΘ ΑΕ

***

Αλλά, μιας και πιάσαμε τα Λιμάνια ας γράψουμε και αυτό: «Κύριοι μοχλοί για την αύξηση των εσόδων – παρά τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας – παρέμειναν η εφαρμογή βελτιωμένων διαδικασιών διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων, ο καλύτερος χειρισμός των πελατών, καθώς και οι ενέργειες αναδιάρθρωσης της τιμολόγησης, οι οποίες υλοποιήθηκαν πρόσφατα από την νέα Διοίκηση του λιμένα». Για να είμαι απολύτως ειλικρινής δεν κατάλαβα τίποτα. Κάτι θέλει να πει ο υπεύθυνος συντάκτης των χρηματιστηριακών ανακοινώσεων του ΟΛΘ  αλλά τίποτα το συγκεκριμένο και χειροπιαστό! Πάντως, στον συγγραφικό οίστρο του στελέχους του ΟΛΘ μάθαμε και ειδήσεις που αγνοούσαμε: «Η πανδημία του Covid-19 συνεχίζεται από το 2020 και εντός του 2021, επιφέροντας τις δυσμενείς επιπτώσεις της σε όλα τα επίπεδα οικονομικής δραστηριότητας».

Σε κάθε περίπτωση όποιοι ψάχνουν κάτω ή πίσω από τις λέξεις και τα νούμερα θα βρουν και μια καλή εξήγηση για την εξέλιξη βασικών μεγεθών όπως τα κέρδη της εισηγμένης εταιρείας. «Τα καθαρά κέρδη επηρεάστηκαν σημαντικά θετικά από δύο βασικούς παράγοντες, τη θετική μεταβολή στις συνολικές δαπάνες αποσβέσεων όπως εξηγήθηκε ανωτέρω κατά € 0,88 εκατ. και την αναστροφή φορολογικών προβλέψεων κατά € 1,42 εκατ., ως θετικό αποτέλεσμα της ευνοϊκής πρόσφατης απόφασης του Διοικητικού Εφετείου σχετικά με τους φορολογικούς ελέγχους για τα έτη 2005-2011». Μέχρι εδώ όλα καλά αλλά διατηρώ την αμυδρά υποψία ότι του χρόνου δεν θα έχουμε και πάλι μια ευνοϊκή απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου…

***

Και από τα λιμάνια στην ενέργεια. Συγκρατώ από τα σχόλια του Γιώργου Στάσση – πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ-  για τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020 το εξής : «H αξιολόγηση για πρώτη φορά από την Fitch με ΒΒ-, τοποθέτησε την ΔΕΗ σε μία νέα επενδυτική κατηγορία, καθιστώντας την πλέον προσβάσιμη σε μεγαλύτερο πλήθος επενδυτών». Ο ίδιος συνεχίζει: «Σε συνέχεια των παραπάνω αναβαθμίσεων, προχωρήσαμε πριν από ένα μήνα στην έκδοση ομολογιών βιωσιμότητας συνολικού ύψους €775 εκατ. με σημαντική υπερκάλυψη του αρχικού ποσού, η οποία αποτελεί την  πρώτη έκδοση ομολογιών υψηλής απόδοσης στην Ευρώπη με ρήτρα αειφορίας και η οποία ευθυγραμμίζεται με τη συνολική περιβαλλοντική στρατηγική μας. Με αυτό τον τρόπο καταφέραμε να συνδυάσουμε την  επιστροφή μας στις αγορές κεφαλαίου με την στρατηγική μας δέσμευση για μείωση του ανθρακικού αποτυπώματος μας καθώς και με το μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής».

Και από τις ομολογίες ας περάσουμε στα καλώδια. Αν δεν το έχετε ήδη διαβάσει η HELLENIC CABLES – τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΛΩΔΙΑ όπως τα λέγαμε παλιά που διατηρούν παραγωγική δραστηριότητα στη χώρα μας σε περιοχές όπως η Κόρινθος και η Θήβα- επιλέχθηκε από την ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ, μετά από διεθνή διαγωνισμό, για τον σχεδιασμό, την κατασκευή, την προμήθεια και την εγκατάσταση υποβρύχιου καλωδιακού συστήματος 150 kV το οποίο θα συνδέει το υπό κατασκευή αιολικό πάρκο Kafireas ΙΙ, ισχύος 330 MW, με το ηπειρωτικό δίκτυο της Ελλάδας.  Το τελευταίο που βρίσκεται βρίσκεται στο νοτιότερο τμήμα της Εύβοιας, θα συνδεθεί με το Εθνικό Σύστημα Μεταφοράς Ενέργειας στον υποσταθμό 150 kV του ΑΔΜΗΕ στο Λαύριο.

Το Καλωδιακό Σύστημα Διασύνδεσης περιλαμβάνει περίπου 70 χλμ. σύνθετου τριπολικού υποβρύχιου καλωδίου 150 kV καθώς και 11 χλμ. υπόγειων μονοπολικών χερσαίων καλωδίων 150 kV, μαζί με όλα τα παρελκόμενα εξαρτήματα, συνδέσμους και τερματισμούς, απαραίτητα για την ολοκλήρωση του συστήματος.

Η παραγωγή των καλωδίων πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα και η υλοποίηση του έργου, συμπεριλαμβανομένης της εγκατάστασης και προστασίας του υποβρύχιου καλωδίου, αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τον Ιούνιο του 2022.

Το υποβρύχιο καλώδιο θα κατασκευαστεί στην υπερσύγχρονη εγκατάσταση παραγωγής υποβρύχιων καλωδίων της Hellenic Cables στην Κόρινθο, ενώ τα χερσαία καλώδια θα κατασκευαστούν στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Θήβα.

Μια απολύτως ελληνική υπόθεση που στηρίζεται σε ένα συνδυασμό παραγωγικής δύναμης και βιώσιμης αναπτυξιακής προοπτικής.

Και από υπόγεια καλώδια στα πλωτά φωτοβολταϊκά που θα βρίσκονται στην επιφάνεια ταμιευτήρων και λιμών. Μια νέα τάση εμφανίζει δυναμισμό και δυνατότητες. Μέχρις στιγμής η ΔΕΗ ΑΝΑΝΕΩΣΙΜΕΣ και η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ έχουν καταθέσει σχετικές προτάσεις στην ΡΑΕ. Μάλιστα, συγκεκριμένη αναφορά στα πλωτά φωτοβολταϊκά έκανε και ο επικεφαλής της ΔΕΗ Γιώργος Στάσσης: « Αναπτύσσουμε περαιτέρω το χαρτοφυλάκιο έργων ΑΠΕ μέσω της σημαντικής έκδοσης αδειών παραγωγής 2GW, της υποβολής αιτήσεων για επιπλέον άδειες περίπου 600MW συμπεριλαμβανομένων και πλωτών φωτοβολταϊκών, ενώ αναπτύσσουμε κοιτάζουμε και τον τομέα της αποθήκευσης ενέργειας δεδομένης της αύξησης διείσδυσης των ΑΠΕ». Οι αιτήσεις για άδειες της θυγατρικής της ΔΕΗ στο ΡΑΕ είναι για 3 πλωτά φωτοβολταϊκά.

***

Θα κλείσουμε με την Επιτροπή Κεφαλαιγοράς, η οποία προκειμένου να προλάβει τυχόν λάθη (ή άκυρες πράξεις), όσον αφορά τις ανοιχτές πωλήσεις στη μετοχή της Πειραιώς εφιστά την προσοχή σε όσους σχεδιάζουν να ανοίξουν short (πτωτικές) θέσεις να αναμένουν την 7η Μαΐου ημερομηνίας έναρξης διαπραγμάτευσης της μετοχής με την νέα τιμή που θα προκύψει μετά την αύξηση. Θέλει δηλαδή να αποτρέψει ανοιχτές πωλήσεις μετοχών που μπορεί να υπερβούν το χρονικό όριο εκκαθάρισης.

Στην αγορά σημειωνόταν πάντως πως πριν την αύξηση, οι αγοραστές συμβολαίων νόμιζαν ότι αγόραζαν το δικαίωμα να έχουν μετοχές της Πειραιώς στο μέλλον, με τα δικαιώματα ενός μετόχου, αλλά στην πορεία και χωρίς να μπορούν να πουλήσουν συνειδητοποίησαν πως έχουν απλά μετοχές Πειραιώς αλλά μετά την αύξηση και χωρίς το δικαίωμα στην αύξηση.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories