Σε αναμονή έχει μπει η αξιοποίηση του 30% του «Ελευθέριος Βενιζέλος» αναμένοντας τη βελτίωση των συνθηκών γύρω από το αεροπορικό ταξίδι μετά την πανδημία, ενώ οι ενεργειακές αποκρατικοποιήσεις

Η πανδημία έχει καθορίσει σε μεγάλο βαθμό το πρόγραμμα των αποκρατικοποιήσεων. Μια σειρά σημαντικών projectsσε μαρίνες, λιμάνια και ακίνητα, όπως οι Γούρνες Ηρακλείου, προχωρούν δυναμικά, ενώ την ίδια στιγμή, η πανδημία αλλά και εξωγενείς παράγοντες έχουν φέρει εμπόδια στην αξιοποίηση σημαντικών assets. Στον πάγο βρίσκεται, όπως καταγράφεται στο αναθεωρημένοADPτου Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), το μεγαλύτερο πρότζεκτ που έχει αυτή τη στιγμή στο χαρτοφυλάκιό του, δηλαδή η πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ), η οποία αναμενόταν να φέρει στο ταμείο ακόμη και πάνω από 1,5 δισ. ευρώ.

ΔIABAΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ολόκληρο το επιχειρησιακό πρόγραμμα αξιοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ

Εν όψει των υπογραφών για το Ελληνικό, οι οποίες σύμφωνα με δηλώσεις που έγιναν στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, αναμένονται στις αρχές Ιουλίου, ένα από τα μεγαλύτερα σήριαλ για τη χώρα φαίνεται πως είναι πια έτοιμο να ρίξει αυλαία. Ενόσω κλείνουν τα θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου Οικονομικών, ο χρόνος των επόμενων επτά εβδομάδων αναμένεται πυκνός, καθώς εκκρεμούν η μεταβίβαση/εισφορά εμπράγματων δικαιωμάτων από το ΤΑΙΠΕΔ στην Ελληνικό ΑΕ και η υπογραφή και κύρωση της σύμβασης εισφοράς των εμπράγματων δικαιωμάτων από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, μέχρι να φτάσουμε στο οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής.

Λιμάνια και μαρίνες

Η αξιοποίηση λιμένων και μαρινών, που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιο του ΤΑΙΠΕΔ, δεν έριξε ρυθμούς κατά τη διάρκεια των σκληρών περιοριστικών μέτρων. Αφού έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες για τα λιμάνια Αλεξανδρούπολης, Ηγουμενίτσας και Καβάλας, καθώς και του λιμένος Ηρακλείου με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος στις αρχές Απριλίου, στα επόμενα βήματα του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται το λιμάνι του Βόλου.

Ειδικότερα, όπως προβλέπεται στο αναθεωρημένο ADP, το Ταμείο προετοιμάζει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου. Αυτό που εκκρεμεί είναι η απόφαση του ΥΠΕΘΑ σχετικά με την ανάπτυξη ναύσταθμου στο λιμάνι (ακριβής προσδιορισμός έκτασης) για τη δημοσιοποίηση της πρόσκλησης.

Επίσης, εξετάζεται η δυνατότητα αξιοποίησης κάποιων από τους μικρούς λιμένες ή/και μαρίνες του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας. Η διερεύνηση αυτή αφορά, επί του παρόντος, στη μαρίνα για Mega-Yachtsκαι στη μαρίνα Σπηλιάς εντός του κεντρικού λιμένα και στον μικρό λιμένα της Λευκίμμης.

Όσον αφορά στις μαρίνες, ως το τέλος Ιουνίου αναμένεται η πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη μαρίνα Αργοστολίου που θα αξιοποιηθεί με τη μέθοδο της μακροχρόνιας παραχώρησης. Στο pipelineγια την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας βρίσκονται ακόμα οι μαρίνες Μανδρακίου στη Ρόδο και Ζακύνθου, ενώ ο βέλτιστος τρόπος αξιοποίησης αναζητείται και για τον Νέο Λιμένα Τούρλου Μυκόνου, καθώς προετοιμάζεται το νέο masterplanγια το σύνολο του λιμανιού.

Δκαστικά η Εγνατία Οδός

Στις δικαστικές αίθουσες κρίνεται πάντως η εξέλιξη ορισμένων διαγωνισμών. Πιο πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η Εγνατία Οδός, για την οποία αναμένεται το τοπίο να ξεκαθαρίσει ως το τέλος του μήνα με την απόφαση του ΣτΕ επί των ασφαλιστικών μέτρων που έχει καταθέσει η ΑΚΤΩΡ προκειμένου να σταματήσει την εξέλιξη του διαγωνισμού.

Σε αυτή την κατηγορία εντάσσεται και η ΔΕΠΑ εμπορίας της οποίας η δικαστική διαμάχη με τα ELFE έχει ήδη φέρει μεγάλες καθυστερήσεις. Όπως επισημαίνεται λοιπόν, στο ADPτου Ταμείου, «για λόγους που αφορούν στην απρόσκοπτη διεξαγωγή της διαγωνιστικής διαδικασίας, το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να αναστείλει τη Φάση Υποβολής Δεσμευτικών Προσφορών μέχρι τα τέλη του 3ου τριμήνου του 2021, οπότε και θα ενημερώσει τους Προεπιλεγέντες Επενδυτές για τα επόμενα στάδια του διαγωνισμού και το επικαιροποιημένο χρονοδιάγραμμα». Στον αντίποδα, οι δεσμευτικές προσφορές για τη ΔΕΠΑ Υποδομών είναι στις 15/07/2021.

Ο διαγωνισμός πάντως για την παραχώρηση της Αττικής Οδού αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2021. Το οικονομικό κλείσιμο της συναλλαγής για το ακίνητο στο Βόρειο Αφάντου της Ρόδου αναμένεται ως τα τέλη Σεπτεμβρίου 2021, ενώ μες τη χρονιά πρόκειται, βάσει του προγραμματισμού του ΤΑΙΠΕΔ, να ξεκινήσει ο διαγωνισμός για το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου, με τη σημείωση όμως ότι η εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης επηρεάζει τον χρονικό σχεδιασμό του διαγωνισμού.

Υπενθυμίζεται πάντως ότι η πανδημία ανέτρεψε τα έσοδα του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων για το 2020, περιορίζοντάς τα στα 54,48 εκατ. ευρώ αντί των προϋπολογισμένων 2,44 δισ. ευρώ.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ακίνητα