Μέσα στον Ιούλιο εφόσον όλα προχωρήσουν χωρίς νεότερα εμπόδια θα βάλει μπρος το τραμ στον Πειραιά. Το έργο που έχει αντιμετωπίσει πλήθος εμποδίων, με πιο πρόσφατα την καθυστέρηση των έργων στο Φαληρικό Δέλτα, στην οποία «κούμπωσε» πριν από περισσότερο από ένα χρόνο και το ετοιμόρροπο διατηρητέο κτήριο της Ομηρίδου Σκυλίτση, μπαίνει στην τελική ευθεία. Έτσι, θα γίνει το πρώτο βήμα για να δοθεί λύση στο μεγαλύτερο ίσως πρόβλημα της πόλης, που δεν είναι άλλο από το κυκλοφοριακό.
Με την παράδοση και των τριών σταθμών της επέκτασης της Γραμμής 3, το καλοκαίρι του 2022, ο Πειραιάς θα είναι πια και επίσημα ο μεγαλύτερος κόμβος συγκοινωνιών και logisticsτης χώρας. Έχοντας στην καρδιά βεβαίως της δραστηριότητάς του, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, ο Πειραιάς θα ενώνεται μέσα σε 50 λεπτά με το «Ελευθέριος Βενιζέλος», θα έχει σύνδεση με τις Γραμμές 1 και 3 του μετρό, αλλά και με τον προαστιακό, που βάζει στην εξίσωση και τη σύνδεση με τον σιδηρόδρομο.
Έτσι, το λιμάνι ενώνεται με το Θριάσιο Πεδίο, όπου θα αναπτυχθούν τα δύο μεγάλα κέντραLogistics, Θριάσιο Ι και ΙΙ. Τον χάρτη βέβαια θα ολοκληρώσει μεσοπρόθεσμα η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος, ένας «αιώνιος» διαγωνισμός που καλά κρατεί από το 2016 και ξεκόλλησε πρόσφατα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, με την κατάθεση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων προς έγκριση. Κατόπιν, τα ενδιαφερόμενα σχήματα θα κληθούν να καταθέσουν τις δεσμευτικές τους προσφορές για το έργο των 350 εκατ. ευρώ. Η κατασκευή του έργου θα κρατήσει 5 χρόνια.
Το τραμ και πάλι στις ράγες
Στην τελική ευθεία φαίνεται πως βρίσκεται η λύση σχετικά με το τελευταίο εμπόδιο για την εμπορική λειτουργία του τραμ στον Πειραιά. Πρόκειται για το υπό κατάρρευση διατηρητέο κτίριο επί της οδού Ομηρίδου Σκυλίτση που «απειλεί» τις γραμμές του τροχιόδρουμου. Το κτίριο το οποίο επλήγη από τον σεισμό του καλοκαιριού του 2019, κατόπιν έπιασε δύο φορές φωτιά μέσα σε 15 μήνες, με αποτέλεσμα μεγάλο μέρος του να έχει ήδη καταρρεύσει.
Η επόμενη πράξη θα παιχτεί την Πέμπτη στη συνεδρίας του Κεντρικού Συμβουλίου Νεωτέρων Μνημείων (ΚΣΝΜ) του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού όπου και θα κριθεί η πρόταση του Δήμου Πειραιά για την διατήρηση του μέρους εκείνου του κτηρίου που μένει ακόμα όρθιο με μια ειδική τεχνική, που θα επιτρέψει την έναρξη των δοκιμαστικών δρομολογίων του τραμ. Υπενθυμίζεται ότι στα τέλη του 2019, προτού ξεκινήσει ο νέος κύκλος καθυστερήσεων, είχαν ήδη ολοκληρωθεί τα δοκιμαστικά δρομολόγια και αυτό επρόκειτο να αποδοθεί στους πολίτες τον Ιανουάριο του 2020.
Εφόσον, πάντως, δοθεί την Πέμπτη το «πράσινο φως» από το ΚΣΝΜ, τότε σε 20 ημέρες, δηλαδή στις αρχές Ιουλίου, θα μπορούν να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια και μέσα στον Ιούλιο να γίνει και η έναρξη της δοκιμαστικής λειτουργίας. Στην αντίθετη περίπτωση, οποιαδήποτε άλλη λύση θα φτάσει την έναρξη των δοκιμών στο 2022. Πάντως ήδη έχουν τοποθετηθεί τα απαραίτητα υποστυλώματα.
Η επέκταση του τραμ προς Πειραιά περιλαμβάνει 5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 συνολικά σταθμούς σε μια κυκλική διαδρομή.
Στο 90% οι εργασίες στους τρεις σταθμούς της επέκτασης προς το Λιμάνι
Υπενθυμίζεται ότι οι πρώτοι τρεις σταθμοί της επέκτασης της Γραμμής 3, Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, δόθηκαν στην κυκλοφορία στις 6 Ιουλίου 2020, δίνοντας ανάσα στις καθημερινές μετακινήσεις της ευρύτερης περιοχής και περιορίζοντας την κυκλοφορία των Ι.Χ. κατά 11.000 ημερησίως και των εκπομπών CO2 κατά 60 τόνους ημερησίως.
Ως προς τους τρεις εναπομείναντες σταθμούς, που θα ολοκληρώσουν την επέκταση το καλοκαίρι του 2022, σε Μανιάτικα, Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, έχουν ξεπεραστεί όλα τα προβλήματα που είχαν προκύψει και οι εργασίες αυτή τη στιγμή βρίσκονται περί το 90% – δηλαδή λίγο μπροστά κι από το χρονοδιάγραμμα – και συγκεκριμένα στη φάση των αρχιτεκτονικών τελειωμάτων και της εγκατάστασης ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού.
Όταν το έργο ολοκληρωθεί και τεθούν οι τρεις τελευταίοι σταθμοί σε λειτουργία προβλέπεται να αυξηθεί η συνολική επιβατική κίνηση στο δίκτυο του Μετρό κατά 132.000 επιβιβάσεις ημερησίως. Η κυκλοφορία των Ι.Χ. οχημάτων αναμένεται να μειωθεί κατά 23.000 ημερησίως και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους ημερησίως.
Latest News
Έπεσαν οι υπογραφές για την υδροδότηση του Ρεθύμνου από το φράγμα Αμαρίου
Το έργο έχει ζωτική σημασία για το Ρέθυμνο και τον Μυλοπόταλο καθώς προβλέπεται να καλύψει τις ανάγκες της 20ετίας σε πόσιμο νερό
Daniel: Σε ΤΕΡΝΑ, AKTOR, AVAX και ΜΕΤΚΑ τα έργα αποκατάστασης 1,357 δισ. – 15 μήνες μετά τις καταστροφές
Το υπουργείο Υποδομών 15 μήνες μετά την κακοκαιρία Daniel δημοσίευσε τις προσκλήσεις για τα έργα αποκατάστασης στο σιδηροδρομικό και οδικό δίκτυο
Πώς προχωρά το έργο χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς Αχαρνές
Αμεσα ξεκινάει ο σχεδιασμός και η μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου χάραξης της Γραμμής 2 του Μετρό προς τον Δήμο Αχαρνών
Σε δημόσια διαβούλευση η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το IRC στο Ελληνικό
Το «IRC ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ» θα αποτελέσει έναν διεθνή προορισμό αναψυχής, προσφέροντας στους επισκέπτες του ένα συνδυασμό εμπειριών ψυχαγωγίας, εστίασης και διαμονής
Στο 66,35% η πρόοδος του E65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός
Η «Κεντρική Οδός» παρουσιάζει την πορεία των έργων της ΤΕΡΝΑ για τον αυτοκινητόδρομο Ε65 στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδό
AKTOR: Εκδήλωση στα εγκαίνια του Μετρό Θεσσαλονίκης με το περιοδικό «Σχεδία»
ΑΚΤΟR: O Μπάνε Πρέλεβιτς και ο Ντίνος Κούης φόρεσαν τα κόκκινα γιλέκα της «Σχεδίας»
Στο 23,01% το μερίδιο της AVAX στην Ολυμπία Οδό - Οι παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ
Ο Όμιλος AVAX στοχεύει σε παραπάνω από 25 νέους διαγωνισμούς για συμβάσεις ΣΔΙΤ, με εκτιμώμενη αξία άνω των €4 δισ.
Ελληνικό: Αλλαγές στο σχεδιασμό της παραλίας του Αγίου Κοσμά
Τι προβλέπει νέα υπουργική απόφαση για το παράκτιο μέτωπο της επένδυσης της Lamda Development στο Ελληνικό
Μιτζάλης (AVAX): Απαιτείται εθνικός σχεδιασμός για τα έργα υποδομών του μέλλοντος
Ο CEO της AVAX, Κ. Μιτζάλης τόνισε ότι υπάρχει ανεκτέλεστο 3,3 δισ. ευρώ και ότι η εταιρεία τρέχει πολλά μεγάλα έργα αυτό το διάστημα
Άλμα 55,5% για τα EBITDA της Alumil – Τι δήλωσε ο Μυλώνας
Ο επικεφαλής της Alumil σημείωσε ότι το εννεάμηνο του 2024 αναδεικνύει την ALUMIL ως πρωταγωνιστή στον κλάδο