Επίθεση κατά της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας εξαπέλυσε η διοίκηση του Ανεξάρτητου Διαχειριστή Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας για την πολιτική που ακολουθεί στον καθορισμό των ρυθμιζόμενων χρεώσεων στους λογαριασμούς ρεύματος αλλά και για το πρόστιμο ύψους 5 εκ. ευρώ που επέβαλε στον ΑΔΜΗΕ για την εμπλοκή του έργου της επέκτασης της γραμμής μεταφοράς στην Πελοπόννησο (Δυτικός Διάδρομος).
Πιο συγκεκριμένα ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Διαχειριστή Μανούσος Μανουσάκης κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου και αναφερόμενος στην απόφαση που εξέδωσε η ΡΑΕ για την αύξηση των χρεώσεων χρήσης του Συστήματος Μεταφοράς σε νοικοκυριά κι επιχειρήσεις καυτηρίασε: «Η ΡΑΕ σαν δημόσιο παλαιάς κοπής, μας αντιμετωπίζει σαν δημόσιο και όχι ως μια εταιρεία που λογοδοτεί σε μετόχους. Λειτουργεί αργά, σαν να μην πειράζει πότε θα πάρουμε το έσοδο», τόνισε μιλώντας με σκληρή γλώσσα κι εξήγησε:
«Το έσοδο του 2020 μας εγκρίθηκε το Φεβρουάριο του 2021 και το αποτέλεσμα της καθυστέρησης φέτος είναι να επηρεαστούμε ακόμη 5 εκ. ευρώ στα καθαρά κέρδη μας. Από τη φετινή καθυστέρηση και μαζί με το πρόστιμο των 5 εκατ. ευρώ, η ΡΑΕ μας κόστισε 10 εκατ. ευρώ φέτος. Αν είχε κάνει η ΡΑΕ κανονικά τη δουλειά της θα είχαμε αυξήσεις 0,007 ευρώ στα οικιακά τιμολόγια και λιγότερο από 1% στις εταιρείες από τον Ιανουάριο και θα είχαμε 5 εκατ. φέτος και όχι το 2023», υποστήριξε ο κ. Μανουσάκης.
Ταυτόχρονα, ο ίδιος διερωτήθηκε «γιατί η ΡΑΕ δεν έχει μειώσει τις χρεώσεις στις Υπηρεσίες Κοινής Ωφέλειας. Γιατί δεν έχει εισηγηθεί τη μείωση των ΥΚΩ», επέμεινε εννοώντας πως θα έπρεπε να μετακυλιστούν τα οφέλη από τις ηλεκτρικές διασυνδέσεις των νησιών που έχει ολοκληρώσει ο ΑΔΜΗΕ.
Επίσης ο κ. Μανουσάκης στο θέμα των χρεώσεων του Συστήματος Μεταφοράς, σημείωσε πως «ο ΑΔΜΗΕ είχε εισηγηθεί να υπάρξει εσωτερική κατανομή των χρεώσεων ώστε να υπάρξει μεγαλύτερο βάρος στα τιμολόγια χαμηλής τάσης και να υπάρξει ελάφρυνση στους ενεργοβόρους καταναλωτές. Η ΡΑΕ αρνήθηκε να το κάνει και λέει ότι θα το εφαρμόσει από το 2022…»
Για το πρόστιμο
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΑΔΜΗΕ απάντησε σκληρά και για την επιβολή του προστίμου των 5 εκ. ευρώ από τη ΡΑΕ για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση του έργου του Δυτικού Διαδρόμου, έργο το οποίο έχουν μπλοκάρει δικαστικά οι μοναχές της Ιεράς Μονής Αγ. Θεοδώρων στα Καλάβρυτα: «Το πρόστιμο είναι τελείως παράλογο. Το σκεπτικό της επιβολής του έχει να κάνει με το ό,τι δεν ενημερώσαμε τον Ρυθμιστή και όχι ότι το καθυστερήσαμε. Είναι ψευδές», υποστήριξε ο κ. Μανουσάκης «γιατί έχουμε στείλει τρεις επιστολές στη ΡΑΕ. Αν δεν μας απαντήσει η Αρχή στην αίτηση αναθεώρησης του προστίμου θα απευθυνθούμε στα διοικητικά δικαστήρια», τόνισε και συνέχισε με πιο επιθετικό τόνο: «Η ΡΑΕ μας αντιμετωπίζει σαν θυγατρική μίας καθετοποιημένης επιχείρησης που δεν είμαστε. Θα πρέπει να ευθυγραμμιστεί με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και να μας αντιμετωπίζει ως πλήρως ανεξάρτητη εταιρία».
Η απάντηση Δαγούμα
Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΡΑΕ Αθανάσιος Δαγούμας ερωτηθείς το πρωί σε συνέδριο του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας για τις αυξήσεις στις χρεώσεις χρήσης του Συστήματος Μεταφοράς, απάντησε ότι «αυτές ισχύουν για το μισό έτος και θα υπάρξει αναπροσαρμογή».
Τέλος ο κ. Δαγούμας τόνισε ότι «η ΡΑΕ παρακολουθεί τις εξελίξεις της αγοράς με γνώμονα την προστασία του καταναλωτή και όπου χρειάζεται παρεμβαίνει».
Latest News
Μείωση παραγωγής άνθρακα στην κορυφαία περιοχή εξόρυξης της Κίνας
Η παραγωγή αυτή αντιστοιχούσε σε ποσοστό 24,6% της συνολικής κινεζικής παραγωγής κατά την ίδια περίοδο,
ΡΑΑΕΥ: Βροχή οι τηλεφωνικές απάτες σε βάρος καταναλωτών ηλεκτρικής ενέργειας
Η ΡΑΑΕΥ, βάσει των αρμοδιοτήτων της, ενημερώνει τους καταναλωτές ότι ουδεμία αρμοδιότητα έχει να επικοινωνεί μαζί τους
Όλα τα σενάρια για την τύχη της Elpedison
Το σκληρό παζάρι HELLENiQ ENERGY – Edison και στο βάθος η Mytilineos (;)
Αύξηση 100,3% στα καθαρά κέρδη του ΑΔΜΗΕ για το 2023 – Προμέρισμα 0,058 ευρώ από ΑΔΜΗΕ Συμμετοχών
Στα 391,9 εκατ. τα συνολικά έσοδα, στα 277,4 εκατ. τα EBITDA και στα 116,6 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς
Η μεγάλη αλλαγή των Big Oil - Οι γιγάντιες επενδύσεις στα... πλαστικά
Οι εταιρείες πετρελαίου στρέφονται προς έναν άλλον κλάδο χρήσης των ορυκτών καυσίμων, τα χημικά
Fast track αδειοδοτήσεις στα δίκτυα ηλεκτρισμού - Η Σδουκου στο συμβούλιο υπουργών Ενέργειας της ΕΕ
«Κοινό ευρωπαϊκό αγαθό τα ηλεκτρικά δίκτυα» τόνισε η κ. Σκούδου
Σαρωτικό comeback του ρωσικού φυσικού αερίου – Πάνω από 55% το μερίδιο στην ελληνική αγορά
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ΔΕΣΦΑ για κατανάλωση, εισαγωγές και εξαγωγές φυσικού αερίου και LNG
ΔΕΣΦΑ: Αύξηση 30,91% της εγχώριας κατανάλωσης φυσικού αερίου [γράφημα]
Η συνολική ζήτηση μειώθηκε κατά 8,63%
Ο «χρησμός» SocGen και Citi για το πετρέλαιο – Ποιο σενάριο είναι το πιο επικίνδυνο
Σύμφωνα με αναλυτές οι σοβαροί κίνδυνοι για τις τιμές του αργού σχετίζονται με μια άμεση αντιπαράθεση μεταξύ των ΗΠΑ και του Ιράν