Ένα γαλάζιο panda επισκέπτεται σήμερα τη Ζάκυνθο. Δεν πρόκειται για την αιλουρόποδη αρκούδα που απαντάται στην κεντρική και νοτιοδυτική Κίνα με τις χαρακτηριστικές μαύρες κηλίδες γύρω από τα μάτια, τα αυτιά και κατά μήκος του στρογγυλού σώματός της αλλά για το ιστιοπλοϊκό σκάφος της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF.
-« Το «Blue Panda» έρχεται στη Ζάκυνθο μια και εδώ βρίσκεται το Εθνικό Θαλάσσιο Κέντρο της Ζακύνθου (ΕΘΠΖ), ο κόλπος του Λαγανά, και η παραλία των Σεκανίων, το σημαντικότερο «μαιευτήριο» της Μεσογείου για τη θαλάσσια χελώνα Caretta caretta που συγκεντρώνει κάθε χρόνο 500-1.000 φωλιές. Και η περιβαλλοντική μας οργάνωση προστατεύει εδώ και 30 χρόνια τα Σεκάνια, είτε αυτόνομα, είτε μέσα από συνεργασία με το ΕΘΠΖ κι άλλες περιβαλλοντικές οργανώσεις », μου λέει η επικεφαλής προγραμμάτων της περιβαλλοντικής οργάνωσης WWF Ελλάς Παναγιώτα Μαραγκού.
Πλωτό εργαστήρι
Επί της ουσίας «το Blue Panda» είναι ένα πλωτό εργαστήρι. Σήμερα, αύριο, στις 18, 24 και 25 Ιουλίου, όσοι ενδιαφέρονται μπορούν να πάνε στο Πόρτο το παλιό λιμάνι της Ζακύνθου και να συνομιλήσουν με την ομάδα της περιβαλλοντικής οργάνωσης για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η θαλάσσια ζωή, αλλά και για τη ζωτικής σημασίας ανάγκη να διασφαλιστεί η προστασία του 30% της Μεσογείου μέχρι το 2030.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σας πω, πως έρευνα της Μεσογειακής Πρωτοβουλίας του WWF ( με τίτλο: «30 μέχρι 30: σενάρια για την ανάκαμψη της βιοποικιλότητας και των ιχθυοαπoθεμάτων») αναδεικνύει ότι η προστασία του 30% της Μεσογείου, μέσω της δημιουργίας Θαλάσσιων Προστατευόμενων Περιοχών (ΘΠΠ) και της θέσπισης προστατευτικών μέτρων , θα οδηγήσει στην αποκατάσταση των οικοσυστημάτων, στην ανάκαμψη των ιχθυοαποθεμάτων, και στη μείωση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής, διασφαλίζοντας ταυτόχρονα τη βιώσιμη αλιεία και τον τουρισμό, καθώς και τροφή και ευημερία στις τοπικές κοινωνίες.
Δίχτυα φαντάσματα…
Όπως μου εξηγεί η Παναγιώτα Μαραγκού, το ταξίδι του «Blue Panda» σκοπεύει να αναδείξει και μια ακόμη σημαντική απειλή για τη Μεσόγειο: τα «δίχτυα- φαντάσματα». Πρόκειται για εγκαταλελειμμένα αλιευτικά εργαλεία που καταλήγουν στο βυθό, επιβαρύνουν τους θαλάσσιους βιότοπους και αποτελούν τη βασική μορφή πλαστικής ρύπανσης των θαλασσών μας. Για το λόγο αυτό, μέλη της ομάδας του WWF και αυτοδύτες θα ανασύρουν τα «δίχτυα φαντάσματα» που έχουν εντοπιστεί στο βυθό του νησιού, θα καταγράψουν τη διαδικασία και θα τα μεταφέρουν σε ειδικό κάδο συλλογής διχτυών.
Πλαστική σούπα…
Όπως προαναφέρθηκε, τα «δίχτυα –φαντάσματα» αποτελούν τη βασική μορφή της πλαστικής ρύπανσης. Ειδικοί λένε πως η Μεσόγειος κινδυνεύει να καταστεί πλαστική σούπα(!).
Ναι, καλά διαβάσατε. Πλαστική σούπα (!).Κάθε χρόνο η Ελλάδα παράγει (περίπου) 700.000 τόνους πλαστικών απορριμμάτων ή 68 κιλά κατά κεφαλήν. Και σύμφωνα με έρευνα του WWF Ελλάς, η εκτίμηση είναι πως κάθε χρόνο διαρρέουν στο περιβάλλον σχεδόν 40.000 τόνοι πλαστικών απορριμμάτων. Από αυτά, 11.500 τόνοι καταλήγουν στη Μεσόγειο, εκ των οποίων το 28% προκύπτει από θαλάσσιες πηγές, όπως εγκαταλελειμμένα ή πεταμένα στους βυθούς αλιευτικά δίχτυα κι άλλα προϊόντα αλιευτικού εξοπλισμού. Είδατε;
Και το «Βlue Panda»; Στη Ζάκυνθο θα μείνει έως τις 25 Ιουλίου. Τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν η Κέκοβα στην Τουρκία, η Κορσική στη Γαλλία, η Tabarka στην Τυνησία και το νησί Tagomano στην Ισπανία. Ακόμη τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, το «Blue Panda» θα βρεθεί και στη Μασσαλία, όπου θα πραγματοποιηθεί της IUCN (Διεθνής Ένωση Προστασίας της Φύσης), με στόχο να καλέσει τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής και τους επιστήμονες που θα βρίσκονται εκεί να υποστηρίξουν την προστασία του τουλάχιστον 30% της Μεσογείου.
Τι λέω; Προτιμώ να ακούω και να διαβάζω για τη Μεσόγειο που είναι το σταυροδρόμι των λαών και των πολιτισμών και όχι για τη Μεσόγειο, μια θάλασσα από πλαστικά…
Latest News
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος