Δυο ακόμη πλοία σχεδιάζονται και θα κατασκευαστούν με γνώμονα να χρησιμοποιούν στο μέλλον ως καύσιμο την αμμωνία, η οποία είναι ελκυστική ως καθαρό καύσιμο επόμενης γενιάς που δεν εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα όταν καίγεται. Αυτή τη φορά η γιαπωνέζικη Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. (MOL) ανακοίνωσε ότι η θυγατρική της εταιρεία Phoenix Tankers Pte. Ltd. με έδρα τη Σιγκαπούρη, υπέγραψε συμφωνία με την Namura Shipbuilding Co., Ltd. για την κατασκευή δύο πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς υγραερίου (Very Large Gas Carrier-VLGC) για τη μεταφορά υγροποιημένου πετρελαίου (LPG) και αμμωνίας.
Τα πλοία θα χρησιμοποιούν ως καύσιμο υγραέριο ενώ έχουν σχεδιασθεί έτσι ώστε να μπορούν με μετατροπή να αξιοποιήσουν ως καύσιμο και την αμμωνία η οποία έχει παρόμοια χαρακτηριστικά με το LPG.
Το υγραέριο, ως καύσιμο, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 20%, και τις εκπομπές SOx, PM, κατά περίπου 90% σε σύγκριση με το μαζούτ. Τα νεότευκτα VLGC έχουν σχεδιαστεί για να μεγιστοποιούν την αποδοτικότητα καυσίμου και είναι πλοία φιλικά προς το περιβάλλον και θα ανταποκρίνονται στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της φάσης EEDI 3 του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού, οι οποίες ισχύουν για VLGC που έχουν συμβληθεί μετά το 2022.
Ο Δείκτης Σχεδιασμού Ενεργειακής Απόδοσης (EEDI) είναι ένας διεθνής κανονισμός που δείχνει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά τόνο φορτίου που μεταφέρθηκε για ένα μίλι. Στη φάση EEDI 3, τα πλοία νέας κατασκευής θα πρέπει θεωρητικά να επιτυγχάνουν μείωση κατά 30% των εκπομπών CO2 συγκρινόμενα με τον αρχικό EEDI της φάσης σχεδιασμού του.
Η Namura Shipbuilding θα κατασκευάσει τα δύο πλοία στο ναυπηγείο Imari, σε συνεργασία σε τεχνικό επίπεδο με την Mitsubishi Shipbuilding Co.. Τα πλοία αναμένεται να παραδοθούν μετά το 2023.
Latest News
Νέος ναυλομεσιτικός οίκος έρχεται στην Αθήνα
Στο πλαίσιο της περαιτέρω επέκτασης των δραστηριοτήτων του στο εξωτερικό, ο Frachtcontor Junge & Co, ανακοίνωσε ότι σύντομα θα ανοίξει γραφεία στην Ελλάδα.
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Θετική εξέλιξη η νέα συμφωνία με την Righship για τους ελέγχους πλοίων
Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών δηλώνει «την απόλυτη στήριξη και εμπιστοσύνη της στο έργο των θεσμικών εκπροσώπων της ναυτιλίας»
Δωρεά 20 δικύκλων και 6 ασθενοφόρων στο ΕΚΑΒ από την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών
Με την νέα δωρεά η συνολική προσφορά απο την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ) στο ΕΚΑΒ ανέρχεται στα 27 σύγχρονα και πλήρως εξοπλισμένα ασθενοφόρα.
Άγιος Ευστράτιος: Υπεγράφη η πράξη ένταξης του έργου εκβάθυνσης του λιμένα
Το έργο εκβάθυνσης του λιμένα θα συμβάλλει ώστε ο Άγιος Ευστράτιος να ενισχύσει την ακτοπλοϊκή σύνδεσή του με την υπόλοιπη χώρα
Στυλιανίδης καλεί Επιτροπή Ανταγωνισμού για ακτοπλοϊκά εισιτήρια και δεσπόζουσα θέση στις γραμμές
Το παρασκήνιο της συνάντησης Στυλιανίδη με Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια του 2025
Εκσυγχρονίζεται ο στόλος των Ρυμουλκών
H ΜΑΡΣ απέκτησε πρόσφατα δεύτερο σύγχρονο ρυμουλκό που θεωρείται το δεύτερο ισχυρότερο σε ελκτική δύναμη στην Ελλάδα
Σύσκεψη στην Επιτροπή Ανταγωνισμού για τις τιμές των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων
Εκτός από την τιμολόγηση για τα ακτοπλοικά εισιτήρια, εξετάστηκαν θέματα ανταγωνισμού και ρυθμιστικού πλαισίου στις θαλάσσιες συγκοινωνίες
Συγχώνευση ελληνικών ναυλομεσιτικών οίκων - Η Golden Destiny περνά στην Intermodal
Την Golden Destiny απορρόφησε ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermoda
«Αργυρό» μετάλλιο στην επιβατική κίνηση για τα ελληνικά λιμάνια - Στην τρίτη θέση ο Πειραιάς
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Eurostat δύο ιταλικά λιμάνια προηγούνται του Πειραιά, ο οποίος είναι ο τρίτο σε επιβάτες λιμάνι
Η Χριστίνα Μαργέλου στους κορυφαίους τραπεζίτες της ναυτιλίας το 2024
Η διάκριση αντανακλά την ισχυρή παρουσία της Eurobank και του συνόλου του ελληνικού τραπεζικού κλάδου, στην ναυτιλιακή χρηματοδότηση