Το Ηνωμένο Βασίλειο βρίσκεται στους 10 κορυφαίους εμπορικούς εταίρους της Γερμανίας από το 1950. Ωστόσο, τα εμπόδια που πηγάζουν από το αναμένεται να αλλάξουν την εικόνα με τη Βρετανία να βγαίνει από την δεκάδα για πρώτη φορά μετά από 7 δεκαετίες.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Στατιστικής Υπηρεσίας, οι Γερμανοί ξόδεψαν 13,8 δισ. στερλίνες, ή σχεδόν 11%, λιγότερο για βρετανικά προϊόντα τους πρώτους έξι μήνες του 2021.
«Ολοένα και περισσότερες μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις σταματούν να εμπορεύονται (στη Βρετανία) εξαιτίας αυτών των εμποδίων», δήλωσε ο Μάικλ Σμιτ, πρόεδρος του Βρετανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου στη Γερμανία. «Απλώς δεν μπορούν να αντέξουν το επιπλέον βάρος της συμμόρφωσης με όλους τους τελωνειακούς κανόνες, όπως πιστοποιητικά υγείας για το τυρί και άλλα νωπά προϊόντα».
Εισαγωγές σε ελεύθερη πτώση
Δύο τομείς που επλήγησαν ιδιαίτερα είναι η γεωργία και τα φαρμακευτικά προϊόντα, όπου οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 80% και κατά 50% αντίστοιχα.
Αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Βρετανία να πέσει κάτω από τις τάξεις των κορυφαίων εμπορικών εταίρων της Γερμανίας: είναι πιθανό να φτάσει στη 11η θέση φέτος από την ένατη πέρυσι και την πέμπτη πριν ψηφίσει την αποχώρηση από την ΕΕ το 2016.
Παρ ‘όλα αυτά, το Ηνωμένο Βασίλειο εξακολουθεί να αγοράζει πολλά από τη Γερμανία, με τις εισαγωγές να αυξάνονται κατά 2,6% στα 32,1 δισ. δολάρια τους πρώτους έξι μήνες του τρέχοντος έτους.
Ο κ. Σμιτ λέει ότι η νέα εμπορική πραγματικότητα θα είχε πλήξει τις μικρές βρετανικές εταιρείες περισσότερο από τις γερμανικές, καθώς ήταν λιγότερο συνηθισμένες να πωλούν τα προϊόντα τους εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης: «Για πολλές μικρές βρετανικές επιχειρήσεις, το Brexit σήμανε ότι έχασαν την πρόσβαση στη σημαντικότερη εξαγωγική αγορά τους. .. Είναι σαν να πυροβολείς τον εαυτό σου στα πόδια. Και αυτό εξηγεί γιατί οι γερμανικές εισαγωγές από τη Βρετανία βρίσκονται σε ελεύθερη πτώση τώρα ».
Latest News
Rolls Royce: Επεκτείνει εργοστάσιο για να παράγει με πιο... αργό ρυθμό αυτοκίνητα
Από το 2020, οι πωλήσεις της Rolls-Royce αυξήθηκαν κατά 17%, φτάνοντας το ρεκόρ των 6.032 οχημάτων πέρυσι
Η Ιταλία μπορεί να τα καταφέρει χωρίς ρωσικό αέριο - Τι υποστηρίζει ο ιταλός υπουργός Ενέργειας
Η Ρώμη δεν έχει κανένα λόγο να αντιταχθεί στις κυρώσεις της ΕΕ που στοχεύουν το ρωσικό LNG, δήλωσε ο υπουργός Ενέργειας
Η εργασία στις Big Tech δεν είναι πλέον τόσο... λαμπερή
Παρά τα εξωπραγματικά κέρδη από κολοσσούς όπως η Alphabet και η Microsoft, οι απολύσεις συνεχίζουν να κλυδωνίζουν τον κλάδο της τεχνολογίας
Η μεγάλη στροφή της Kraft Heinz - Ποιος κρατάει το τιμόνι
Πώς θα υλοποιήσει το πρόγραμμα αλλαγής του προσανατολισμού της εταιρείας - Έχει δεσμευτεί να κάνει τα προϊόντα πιο υγιεινά, μειώνοντας το νάτριο και τη ζάχαρη
Influencers σε απόγνωση - Απάτη με «μαϊμού» προϊόντα πλημμύρισαν την αγορά
Μια πρωτόγνωρη συνεργασία αρμοδίων αρχών σε διεθνές επίπεδο εντόπισε παγκόσμιο προμηθευτή μαϊμού προϊόντων
Καμπανάκι WEF: Έχουμε να δούμε τέτοια χρέη από τους Ναπολεόντειους Πολέμους
Πάρτε μέτρα τώρα, διαφορετικά πάμε σε στασιμοπληθωρισμό, προειδοποιεί ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ
Μισθός από... χρυσάφι για τον CEO της Walmart - 976 φορές μεγαλύτερος από τις μέσες απολαβές
Ήδη από το 2009, ο McMillon έχει λάβει συνολικά 136 εκατομμύρια δολάρια για τη δουλειά του ως απλό στέλεχος της Walmart
Ινκόγκνιτο στο Πεκίνο για χάρη της Tesla - Τι θα δει ο Ίλον Μασκ στην Κίνα
Ο δισεκατομμυριούχος ιδιοκτήτης της αυτοκινητοβιομηχανίας eπισκέπτεται την Κίνα με το βλέμμα στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης
Ντόμινο στα πόστα της Κομισιόν - Δεύτερη τετραετία για την Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν;
Η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν είναι το φαβορί για μία δεύτερη θητεία στην Κομισιόν, εκτός εξαιρετικού απροόπτου - Ποιοι είναι οι «αμφισβητίες»
Γιατί η Intel πήρε την κάτω βόλτα -Η βουτιά στα κέρδη και η μάχη επιβίωσης
Η Intel ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα λειτουργικές ζημίες 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το 2023