Νέο ρεκόρ 12ετίας για το βασικό δείκτη της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, τον Baltic Dry Index (BDI) ο οποίος, σήμερα Δευτέρα 20 Σεπτεμβρίου, έκλεισε στις 4.304 μονάδες με άνοδο 29 μονάδων σε σύγκριση με το κλείσιμο της Παρασκευής. Τα capes έδωσαν και πάλι τον τόνο καταγράφοντας μέσο ημερήσιο ναύλο στα 53.795 δολάρια και βρέθηκαν στο ψηλότερο επίπεδο από το 2010.

Τα φορτία σιδηρομεταλλεύματος αυξήθηκαν περαιτέρω την προηγούμενη εβδομάδα με τις εξαγωγές από την Αυστραλία να ξεπερνούν τα 19 εκατ. τόνους, 7% υψηλότερα σε μια εβδομάδα, ενώ επίσης και από τη Βραζιλία οι εξαγωγές ανάκαμψαν σε πάνω από 7 εκατ. τόνους ή 21% άνοδο σε μία εβδομάδα, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarkson’s.

Ο ίδιος οίκος σημειώνει ότι, αν και υπάρχουν κάποιες ανησυχίες στην αγορά σχετικά με την πτώση των τιμών του σιδηρομεταλλεύματος, για το κλάδο του χύδην ξηρύ φορτίου το ζητούμενο είναι οι όγκοι φορτίων και όχι οι τιμές του προϊόντος.

Επίσης υπολογίζει ότι στην περίπτωση που οι κινεζικές εισαγωγές σιδηρομεταλλεύματος μειωθούν κατά 2% σε ετήσια βάση, το κενό θα καλυφθεί από αυξημένες εισαγωγές από την Ιαπωνία,  τη Νότια Κορέα, την Ταϊβάν, αλλά και την Ευρώπη. Ο ναυλομεσιτικός οίκος εκτιμά ότι το 2022 ο μέσος ημερήσιος ναύλος στα capes θα είναι στα 27.500 δολάρια.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Ναυτιλία
ΟΛΘ Α.Ε.: Αυξημένες επιδόσεις το 2023 με ρεκόρ διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων
Επιχειρήσεις |

Αυξημένες επιδόσεις το 2023 για τον ΟΛΘ - Σε «ΜΕΤΚΑ - ΤΕΚΑΛ» το έργο του 6ου προβλήτα

Στον τερματικό σταθμό εμπορευματοκιβωτίων, σημειώθηκε αύξηση άνω του 12% (στα € 59,8 εκατ.), ενώ στους τομείς εκμετάλλευσης χώρων και επιβατικής κίνησης σημειώθηκαν αυξήσεις 18,2% και 31,3% αντίστοιχα