H Ελλάδα πρωταγωνίστησε διεθνώς στο άνοιγμα της κρουαζιέρας και αυτήν τη θετική συγκυρία να την αξιοποιήσει και να αναλάβει πρωτοβουλίες για τη συνέχεια, ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον των εταιρειών και να παραμείνει ο στόλος τους στην περιοχή και να μη μετακινηθεί σε άλλες περιοχές του κόσμου.

Παράλληλα θα πρέπει να δοθεί έμφαση στις πολιτικές εκείνες που θα επαναφέρουν την ελληνική σημαία στα κρουαζιερόπλοια.

Τα παραπάνω επισημαίνει σε συνέντευξη του στον ot.gr ο κ. Κρις Θεοφιλίδης, διευθύνων σύμβουλος της Celestyal Cruises, η οποία ταξίδεψε φέτος στα ελληνικά νησιά με τα κρουαζιερόπλοια της περίπου 14.000 επιβάτες, αναγεννώντας την ελληνική κρουαζιέρα, σε μια χρονιά δύσκολη λόγω της παρουσίας της πανδημίας.

Η συνέντευξη έχει ως εξής:

-Πώς πήγε μέχρι τώρα η σεζόν; Τι πληρότητες είχαν τα ταξίδια; Ήταν τελικά κερδοφόρα;

-Αρχικά να πούμε ότι για εμάς η φετινή σεζόν μετά από 16 μήνες ακινησίας και πλήρους αναστολής της λειτουργίας μας ήταν ένα μεγάλο στοίχημα. Και είμαστε απολύτως ικανοποιημένοι καθώς πετύχαμε όλους τους στόχους και τις προτεραιότητες που θέσαμε με κυριότερη την ασφαλή και υπεύθυνη επανεκκίνηση της κρουαζιέρας.

Και αυτό ήταν αποτέλεσμα σκληρής, μεθοδικής, συντονισμένης και ομαδικής δουλειάς τόσο από το προσωπικό μας που διαθέτει βαθιά γνώση και εμπειρία της κρουαζιέρας όσο και από όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.

Με την ευκαιρία αυτή αισθάνομαι την ανάγκη να εκφράσω τις πιο ειλικρινείς μου ευχαριστίες αφενός στους ανθρώπους της Celestyal αφετέρου στα αρμόδια υπουργεία Ναυτιλίας και Τουρισμού καθώς και στους υγειονομικούς φορείς, στα λιμάνια και στους ταξιδιωτικούς μας συνεργάτες για την άψογη συνεργασία σε όλα τα επίπεδα για να φέρουμε εις πέρας αυτό το δύσκολο έργο της επανεκκίνησης της ελληνικής κρουαζιέρας.

Είναι αναμφισβήτητο γεγονός ότι παρόλες τις προκλήσεις που έφερε η πανδημία στην εφαρμογή των πολύ αυστηρών και απαιτητικών υγειονομικών πρωτοκόλλων, τόσο για τους επισκέπτες όσο και για το πλήρωμά μας, καταφέραμε να έχουμε μια ασφαλή και επιτυχημένη σεζόν και μάλιστα με δύο κρουαζιερόπλοια.

Χάρη στην αφοσίωση, την ευελιξία και την προθυμία ειδικά του πληρώματος, ήμασταν σε θέση να παρέχουμε το ίδιο υψηλό επίπεδο εξυπηρέτησης για το οποίο φημίζεται η Celestyal Cruises και τα πολύ θετικά σχόλια που λάβαμε στις έρευνες των επισκεπτών μας αποτελούν απτή απόδειξη αυτού.

Συνολικά από μέσα Ιουνίου ως και τέλος Αυγούστου σημειώσαμε αρκετά καλές πληρότητες που ξεπερνούσαν το 57% κατά μέσο όρο και πολύ πιο πάνω από το μέσο όρο συγκριτικά και με άλλες εταιρείες που φέτος δραστηριοποιήθηκαν στην περιοχή μας, φτάνοντας συνολικά στους 14.000 περίπου επιβάτες.

Θα ήταν ουτοπικό να αναμένουμε αυτή η χρονιά να είναι προσοδοφόρα σίγουρα όμως έδωσε μία μικρή ανάσα για τη συνέχεια αν και για εμάς όπως σας είπα, προτεραιότητα είχε η ασφάλεια και η προσαρμογή της λειτουργίας μας στα νέα δεδομένα.

Ποιες εθνικότητες συμμετείχαν;

-Αυτή την ιδιαίτερη χρονιά αποφασίσαμε να διαφοροποιήσουμε τα δρομολόγιά μας ώστε να δοθεί η ευκαιρία και στις κοντινές μας αγορές να επιλέξουν την κρουαζιέρα ως τον πλέον ασφαλή, οικονομικό και ευχάριστο τρόπο διακοπών. Για αυτό το λόγο το κρουαζιερόπλοιο Celestyal Olympia πραγματοποίησε επταήμερα δρομολόγια συμπεριλαμβάνοντας εκτός από το Λαύριο, τη Θεσσαλονίκη και τη Λεμεσό ως λιμάνια επιβίβασης.

Παράλληλα, το Celestyal Crystal έδινε τη δυνατότητα στους επιβάτες να πραγματοποιήσουν είτε σύντομες αποδράσεις τριών και τεσσάρων ημερών είτε εβδομαδιαία κρουαζιέρα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι κύριες εθνικότητες που ανταποκρίθηκαν είναι οι Έλληνες, Κύπριοι και από τα Βαλκάνια όπως Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία και ακολουθούν βέβαια οι Αμερικανοί και οι Ευρωπαίοι με πρώτες αγορές τους Ισπανούς και Γάλλους.

-Ποιες οι εκτιμήσεις σας για την επόμενη χρονιά;

-Πριν αναφερθούμε για τις εκτιμήσεις, θα πρέπει πρώτα να κάνουμε ένα σύντομο απολογισμό. Η κρουαζιέρα έχει πληγεί ίσως περισσότερο από όλους τους ταξιδιωτικούς κλάδους διεθνώς, λαμβάνοντας υπόψη ότι το 2020 μόνο 300.000 άνθρωποι ταξίδεψαν σε όλο τον κόσμο με κρουαζιέρα συγκριτικά με το 2019 που ήταν περίπου 30 εκατομμύρια επιβάτες. Το δε 2021 μόνο το 50% του διεθνούς στόλου λειτούργησε και μάλιστα με πολύ χαμηλές πληρότητες.

Επιπλέον η μετάλλαξη Δέλτα, η παρατεταμένη ανασφάλεια και ρευστότητα που επικρατεί στους ταξιδιωτικούς  περιορισμούς, δείχνει ότι οι αρνητικές επιπτώσεις αυτής της πανδημίας θα είναι πιο μακροχρόνιες από τις αρχικές προβλέψεις και εκτιμήσεις όλων των ειδικών.

Επομένως, θα έλεγα ότι επανάκαμψη τουλάχιστον για να προσεγγίσουμε τα επίπεδα του 2019 απαιτεί χρόνο, ευελιξία, προσαρμοστικότητα και υπομονή, ωστόσο το μέλλον της κρουαζιέρας διαφαίνεται θετικό σε βάθος χρόνου και είμαστε απόλυτα αισιόδοξοι για τα επόμενα χρόνια.

Βασικός μας στόχος είναι να αντιμετωπίσουμε τυχόν δυσκολίες που ενδέχεται να προκύψουν και να ανταποκριθούμε στις απατήσεις των επισκεπτών μας με τον πλέον βέλτιστο τρόπο ώστε να αναδείξουμε τη διαφοροποίησή μας που είναι η προσφορά υψηλού επιπέδου και αυθεντικής ελληνικής φιλοξενίας.

Το ταξιδιωτικό κοινό εμπιστεύεται την Ελλάδα ως προορισμό παγκοσμίως και αυτό οδηγεί στην ταχύτερη αύξηση της τουριστικής ζήτησης και ως εκ τούτου και της ελληνικής κρουαζιέρας. Είμαστε πολύ αισιόδοξοι ότι το 2022 θα είναι ακόμα πιο θετικό, θα το χαρακτήριζα ως τη χρονιά σταθεροποίησης και εμπέδωσης της εμπιστοσύνης ώστε στη συνέχεια το 2023 να έχουμε ολική επαναφορά σε τροχιά δυναμικής ανάπτυξης και σε νούμερα του πολύ επιτυχημένου 2019.

-Ποια τα σχέδια σας για την ελληνική κρουαζιέρα;

-Ως η μοναδική εταιρεία κρουαζιέρας που έχει την επιχειρησιακή της έδρα και εκτελεί κρουαζιέρες κατά κύριο λόγο στην Ελλάδα, παραμένουμε αφοσιωμένοι σε αυτή την αγορά. Παρά την πρόκληση της επανεκκίνησης εν μέσω της πανδημίας, καταφέραμε να έχουμε μια ασφαλή και επιτυχημένη – υπό τις παρούσες περιστάσεις – καλοκαιρινή σεζόν και προετοιμαζόμαστε για ένα ακόμα πιο θετικό 2022.

Βέβαια, όπως προανέφερα, όλα θα εξαρτηθούν από τις συνθήκες που θα διαμορφωθούν, το χρόνο που θα απαιτηθεί για την ομαλοποίηση ευρύτερα του ταξιδιωτικού κλάδου, την αποκατάσταση των αεροπορικών συνδέσεων και το άνοιγμα των αγορών που είναι κλειστών αυτή τη στιγμή όπως η Αυστραλία, η Λατινική Αμερική, η Κίνα.

Επιπλέον, εκτιμούμε ότι η δρομολόγηση των μικρότερης χωρητικότητας κρουαζιεροπλοίων μας βρίσκεται σε πλήρη ευθυγράμμιση με τις προτιμήσεις των επισκεπτών μας και θα μας επιτρέψει να στηριχτούμε στη διαφοροποίηση της Celestyal Cruises προσεγγίζοντας μικρότερους, λιγότερο γνωστούς αλλά ξεχωριστούς προορισμούς της Ανατολικής Μεσογείου.

Επίσης θεωρούμε πολύ σημαντικό ότι η εμπειρία πάνω στο πλοίο θα πρέπει να είναι συνδεδεμένη και να προωθεί τον Ελληνικό πολιτισμό και τρόπο ζωής.

Για εμάς η ανάπτυξη της ελληνικής κρουαζιέρας πρέπει να γίνει με γνώμονα τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ποιοτική αναβάθμιση υποδομών και υπηρεσιών που θα προσφέρουν μοναδικές εμπειρίες στους επισκέπτες από όλο τον κόσμο. Και σε αυτό το πλαίσιο και με αυτή την κατεύθυνση σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματα.

Τέλος, πριν από την έναρξη της πανδημίας, ο στόχος μας ήταν να λειτουργούμε όλο το χρόνο επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο και δεν έχουμε εγκαταλείψει το όραμα αυτό. Σχεδιάζουμε να επιστρέψουμε στην υλοποίηση της συγκεκριμένης στρατηγικής, ευελπιστούμε εντός του 2022.

-Τι πρέπει να κάνει η ελληνική πολιτεία για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας;

-Αρχικά να τονίσω ότι φέτος η ελληνική πολιτεία απέδειξε ότι όταν εργάζεται συντεταγμένα με σχέδιο και όραμα και είναι ανοικτή στη συνεργασία με τις εταιρείες και τον ιδιωτικό τομέα επιτυγχάνει θαύματα και της οφείλουμε τα εύσημα γιατί η Ελλάδα πρωταγωνίστησε διεθνώς στο άνοιγμα της κρουαζιέρας. Θεωρώ ότι θα πρέπει να αξιοποιήσει αυτή τη θετική συγκυρία και να αναλάβει πρωτοβουλίες για τη συνέχεια ώστε να διατηρηθεί το ενδιαφέρον των εταιρειών και να παραμείνει ο στόλος τους στην περιοχή και να μην μετακινηθεί σε άλλες περιοχές του κόσμου.

Πριν από οτιδήποτε άλλο όμως θα πρέπει να προσδιορίσει και  να χαράξει την εθνική στρατηγική στον κλάδο της κρουαζιέρας και να επιλέξει πιο μοντέλο ανάπτυξης ταιριάζει στη χώρα μας ώστε να φέρει τα μεγαλύτερα δυνατά έσοδα και τις ανάλογες  προοπτικές τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Αυτό σημαίνει για παράδειγμα να αποφασίσει η ελληνική πολιτεία μετά από ενδελεχή μελέτη της αγοράς ποια λιμάνια μπορούν να υποδεχτούν και τι μεγέθους πλοία, ποια άλλα νησιά ή ηπειρωτικοί προορισμοί μπορούν να ενταχθούν στο σχεδιασμό αυτό και ποιες υποδομές πρέπει να δρομολογηθούν.

Τέλος, για εμάς ως Celestyal που ουσιαστικά εκπροσωπούμε την ελληνική κρουαζιέρα και  προωθούμε τον ελληνικό πολιτισμό και κουλτούρα, το θέμα της επαναφοράς της ελληνικής σημαίας είναι πρωταρχικής σημασίας για πολλούς λόγους.

Ο κύριος λόγος είναι ότι η ελληνική σημαία συνδέει το πλοίο με τη χώρα που δραστηριοποιείται και βοηθά στη διατήρηση της τεχνογνωσίας, λειτουργίας και διαχείρισης κρουαζιεροπλοίων από Έλληνες ναυτικούς και στελέχη γραφείων.

Επιπλέον, εκτός από την απασχόληση περισσότερων Ελλήνων και την παραγωγή στελεχών με αυτό τον τρόπο θα προσφέραμε ακόμα πιο αυθεντική εμπειρία και την παροιμιώδη ελληνική φιλοξενία στους επισκέπτες μας από όλο τον κόσμο ενώ τα οφέλη στην εθνική οικονομία θα ήταν πολλαπλάσια και πολυδιάστατα.

Για την επαναφορά όμως στην ελληνική σημαία απαιτείται πολλή δουλειά και συντονισμός όλων των εμπλεκομένων με παράλληλο εκσυγχρονισμό του νομοθετικού και φορολογικού  πλαισίου που θα επιτρέψει και θα δώσει κίνητρα σε μία εταιρεία να υψώσει την ελληνική σημαία.

Η απουσία της ελληνικής σημαίας και διαχείρισης κρουαζιερόπλοιων από τη χώρα μας έχει αρνητικές επιπτώσεις σε κλάδους στρατηγικής σημασίας για την εθνική οικονομία όπως είναι η ναυπηγοεπισκευή, η τροφοδοσία και η προσφορά υπηρεσιών πλοίων καθώς και άλλων συναφών κλάδων.

Είναι σημαντικό  να υπάρξει πρόβλεψη ώστε να στηριχθούν οικονομικά οι εταιρείες που εδρεύουν και δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και η ύπαρξη τους είναι άμεσα  συνυφασμένη με τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού της χώρας μας.

Αυτό γίνεται για παράδειγμα στην Αμερική και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες όπου εταιρείες του κλάδου όπως, διοργανωτές ταξιδίων, αεροπορικές εταιρίες καθώς και μικρές εταιρείες κρουαζιέρας, ενισχύθηκαν οικονομικά στα πλαίσια των μεγεθών τους για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις παρατεταμένες επιπτώσεις και τις συνεχείς προκλήσεις αυτής της απίστευτης πανδημίας που βιώνουμε.

Ευχής έργο θα ήταν να δούμε ανάλογες πρωτοβουλίες και στην Ελλάδα.

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Συνεντεύξεις
Capital Product Partners – «Οι έλληνες επενδυτές έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο ταξίδι της “πράσινης” ναυτιλίας»
Plus |

Capital Product Partners: «Οι έλληνες επενδυτές έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν στο ταξίδι της "πράσινης" ναυτιλίας»

O διευθύνων σύμβουλος της Capital Product Partners κ. Γεράσιμος Καλογηράτος μιλάει για την έκδοση του ομολόγου ύψους 150 εκατ. ευρώ της θυγατρικής εταιρείας CPLP Shipping Holdings.

Μ. Τσάκας – Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ κινητοποιεί η ΔΕΔΑ με την επέκταση του δικτύου διανομής αερίου στην Ελλάδα
Plus |

Μ. Τσάκας: Επενδύσεις 1 δισ. ευρώ κινητοποιεί η ΔΕΔΑ με την επέκταση του δικτύου διανομής αερίου στην Ελλάδα

Συνέντευξη του διευθύνοντος συμβούλου της ΔΕΔΑ, Μάριου Τσάκα, στον Οικονομικό Ταχυδρόμο - Καμία επίπτωση στις ρυθμιζόμενες χρεώσεις της ΔΕΔΑ από την αύξηση της τιμής του φυσικού αερίου, σύμφωνα με τον κ. Τσάκα - Και με LNG και CNG η επέκταση της διανομής σε πόλεις της Ελλάδας - Σε ποιες περιοχές δημοπρατούνται τα νέα έργα

Γιουβάλ Νόα Χαράρι – «Ο επόμενος ιός μπορεί να είναι ψηφιακός»
Plus |

Γιουβάλ Νόα Χαράρι: «Ο επόμενος ιός μπορεί να είναι ψηφιακός»

Ο διάσημος ισραηλινός ιστορικός, που βρέθηκε στην Αθήνα για το Athens Democracy Forum, μιλάει για τις απειλές από το μέλλον και την αξία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, αλλά και μια παιδική μελωδία που του θυμίζει το Ισραήλ

Καββαθάς στον OT – Ελλιπή τα κυβερνητικά μέτρα
Επιχειρήσεις |

Καββαθάς στον OT: Ελλιπή τα κυβερνητικά μέτρα

Ο πρόεδρος της Γενικής Συνομοσπονδίας Επαγγελματιών Βιοτεχνών Εμπόρων Ελλάδας (ΓΣΕΒΕΕ) χαρακτήρισε θετικά τα μέτρα που ανακοίνωσε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης από το βήμα της 85ης ΔΕΘ, ωστόσο δεν αρκούν για να αντιμετωπιστούν τα συσσωρευμένα προβλήματα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, όπως τόνισε

Κυπριανίδης στον ΟΤ – Θηλιά στο λαιμό του εργαζομένου το νέο εργασιακό πλαίσιο
Εργασιακά – Ασφαλιστικά |

Κυπριανίδης στον ΟΤ: Θηλιά στο λαιμό του εργαζομένου το νέο εργασιακό πλαίσιο

Ο πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Θεσσαλονίκης και μέλος του Δ.Σ. της ΓΣΕΕ, Χάρης Κυπριανίδης, στάθηκε στα δυσμενή στοιχεία που περιλάμβανε ο πρόσφατος εργασιακός νόμος, κάνοντας επίσης την πρόβλεψη πως η ανεργία θα εκτοξευτεί σε επίπεδα που δεν έχουμε ξαναδεί