Την 1η Οκτωβρίου 1908, ολοκληρώνεται η πρώτη παραγωγή Model T Ford στο εργοστάσιο της εταιρείας Piquette Avenue στο Ντιτρόιτ. Μεταξύ 1908 και 1927, η Ford κατασκεύασε περίπου 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα Model T. Ηταν ο μεγαλύτερος αριθμός παραγωγής ενός μοντέλου αυτοκινήτου από οποιοδήποτε άλλο στην ιστορία μέχρι που ο “Σκαραβαίος” της Volkswagen Beetle το ξεπέρασε το 1972.
Πριν από το Model T, τα αυτοκίνητα ήταν είδη πολυτελείας. Στις αρχές του 1908, υπήρχαν λιγότερες από 200.000 στο δρόμο. Αν και το Model T ήταν αρκετά ακριβό στην αρχή (το φθηνότερο κόστιζε αρχικά 825 $, ή περίπου $18.000 σε σημερινά δολάρια), κατασκευάστηκε για τους απλούς ανθρώπους και καθημερινή οδήγηση. Είχε έναν τετρακύλινδρο κινητήρα 22 ίππων και ήταν κατασκευασμένος από ένα νέο είδος χάλυβα θερμικής επεξεργασίας, με πρωτοπόρους Γάλλους κατασκευαστές αγωνιστικών αυτοκινήτων, που το έκανε ελαφρύτερο (ζύγιζε μόλις 1.200 κιλά) και ισχυρότερο από τους προκατόχους του. Εφτανε τα 40 μίλια την ώρα και θα μπορούσε να λειτουργήσει με βενζίνη ή καύσιμο με βάση την κάνναβη. (Όταν οι τιμές του πετρελαίου μειώθηκαν στις αρχές του 20ού αιώνα, καθιστώντας τη βενζίνη πιο προσιτή, η Ford σταμάτησε σταδιακά την επιλογή κάνναβης). «Κανένα αυτοκίνητο κάτω των $ 2.000 δεν προσφέρει περισσότερα», επαναλάμβαναν καταιγιστικά οι διαφημίσεις, «και κανένα αυτοκίνητο άνω των $ 2.000 δεν προσφέρει περισσότερα εκτός από φινίρισμα».
Η Ford διατήρησε τις τιμές χαμηλά παράγοντας ένα μόνο προϊόν. Με την κατασκευή ενός μόνο μοντέλου, για παράδειγμα, οι μηχανικοί της εταιρείας θα μπορούσαν να αναπτύξουν ένα σύστημα εναλλάξιμων εξαρτημάτων που μείωνε τα απόβλητα, εξοικονομούσε χρόνο και διευκόλυνε τη συναρμολόγηση των αυτοκινήτων από ανειδίκευτους εργαζόμενους. Μέχρι το 1914, η κινούμενη γραμμή συναρμολόγησης καθιστούσε δυνατή την παραγωγή χιλιάδων αυτοκινήτων κάθε εβδομάδα και μέχρι το 1924, οι εργαζόμενοι στο εργοστάσιο του River Rouge Ford στο Ντίρμπορν του Μίσιγκαν μπορούσαν να χυτεύουν πάνω από 10.000 μπλοκ κινητήρων Model T σε μια μέρα.
Αλλά μέχρι τη δεκαετία του 1920, πολλοί Αμερικανοί ήθελαν κάτι περισσότερο από ένα ανθεκτικό και προσιτό αυτοκίνητο. Ηθελαν επίσης στυλ (για πολλά χρόνια, το Model T διατίθετο σε ένα μόνο χρώμα: μαύρο), ταχύτητα και πολυτέλεια. Καθώς τα γούστα άλλαξαν, η εποχή του Model T έφτασε στο τέλος της και το τελευταίο έφυγε από τη γραμμή συναρμολόγησης στις 26 Μαΐου 1927.
Ο Χένρι Φορντ συνέλαβε την ιδέα μιας σειράς αυτοκινήτων μεταξύ της ίδρυσης της εταιρείας το 1903 και της εισαγωγής του Μοντέλου Τ. Ο Φορντ ονόμασε το πρώτο του αυτοκίνητο Μοντέλο Α και προχώρησε μέσω του αλφαβήτου μέχρι το Μοντέλο Τ, είκοσι συνολικά μοντέλα. Δεν μπήκαν όλα τα μοντέλα στην παραγωγή. Το μοντέλο παραγωγής αμέσως πριν από το Model T ήταν το Model S, [20] μια αναβαθμισμένη έκδοση της μεγαλύτερης επιτυχίας της εταιρείας σε εκείνο το σημείο, το Model N. Η συνέχεια του Model T ήταν το Ford Model A, και όχι το ” Μοντέλο U. ” Η δημοσιότητα της εταιρείας είπε ότι αυτό συνέβαινε επειδή το νέο αυτοκίνητο ήταν τόσο απομακρυσμένο από το παλιό που η Ford ήθελε να ξεκινήσει από την αρχή με το γράμμα Α.
Το Μοντέλο Τ ήταν το πρώτο μαζικής παραγωγής αυτοκίνητο της Ford κατασκευασμένο σε κινούμενες γραμμές συναρμολόγησης με εντελώς εναλλάξιμα μέρη, που διατέθηκαν στην μεσαία τάξη. [21] Ο Henry Ford είπε για το όχημα: “Θα κατασκευάσω ένα μηχανοκίνητο αυτοκίνητο για τις μάζες. Θα είναι αρκετά μεγάλο για την οικογένεια, αλλά αρκετά μικρό για να το οδηγεί και να το φροντίζει ένα άτομο. Θα κατασκευαστεί από τα καλύτερα υλικά, από τους καλύτερους άνδρες που μπορούν να προσληφθούν, μέσα από τα πιο απλά σχέδια που μπορεί να επινοήσει η σύγχρονη μηχανική. Αλλά θα είναι τόσο χαμηλό σε τιμή που κανένας άντρας που θα έχει καλό μισθό δεν θα είναι σε θέση να το αποκτήσει – και θα απολαύσει με την οικογένειά του την ευλογία των ωρών ευχαρίστησης στους μεγάλους ανοιχτούς χώρους του Θεού”.
Παρόλο που τα εύσημα για την ανάπτυξη της γραμμής συναρμολόγησης ανήκουν στον Ράνσομ Ε. Ολντς, με το πρώτο αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής, το Oldsmobile Curved Dash, που άρχισε να παράγεται το 1901, η τεράστια πρόοδος στην αποτελεσματικότητα του συστήματος κατά τη διάρκεια ζωής του Model T μπορεί να πιστωθεί σχεδόν εξ ολοκλήρου στον Ford και στους μηχανικούς του.
Latest News
Βάσλε (ΕΚΤ): Υπάρχει όριο στο πόσο μπορεί να αποκλίνει η ΕΚΤ από τη Fed
Ακόμα κι αν οι συνθήκες και στις δύο οικονομίες απαιτούν διαφορετικές απαντήσεις, υπάρχουν δεσμοί που θα λάβουν υπόψη οι αξιωματούχοι στη Φρανκφούρτη, δήλωσε ο Σλοβένος τραπεζίτης
Κινεζικός ιός «χτύπησε» τα ελβετικά ρολόγια - Βουτιά στις πωλήσεις τον Μάρτιο
Η Κίνα αποτελεί τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά για τα ελβετικά ρολόγια
Η Google απέλυσε 28 υπαλλήλους μετά από συμμετοχή σε διαδηλώσεις - Τι είδε το CNBC
Ταραχή, θυμό και δέσμευση προκάλεσαν σε εργαζόμενους της Google οι εξελίξεις με το Project Nimbus και τη σύμβαση με την ισραηλινή κυβέρνηση - Η αντίδραση της εταιρείας
Ο Γερμανός επιχειρηματίας που κατηγορεί την Ουκρανία για διαφθορά
Με περγαμηνές σε Lehman Brothers και Glencore, ο σημερινός συνιδιοκτήτης της Cosmolot, της μεγαλύτερης εταιρείας τυχερών παιχνιδιών στην Ουκρανία, επικαλείται πρακτικές που θυμίζουν άλλα καθεστώτα
Scope: Τρίπτυχο κινδύνων ελλοχεύει από την ένταση στη Μέση Ανατολή [γράφημα]
Η πρόσφατη αντιπαράθεση μεταξύ Ισραήλ και Ιράν έχει αυξήσει τους κινδύνους για τη Μέση Ανατολή
Στο κενό οι κυρώσεις της Δύσης στο Ιράν - Σε υψηλό 6ετίας οι εξαγωγές ιρανικού πετρελαίου
Με εντατικούς ρυθμούς αυξάνονται οι εξαγωγές αργού πετρελαίου του Ιράν - Πούλησε τις μεγαλύτερες ημερήσιες ποσότητες από το 2018
Τα Saks χώρισαν και... παραπαίουν - Τα θρυλικά πολυκαταστήματα δίνουν μάχη επιβίωσης
Από την Ουάσινγκτον στη Νέα Υόρκη και όλο τον κόσμο, η αλυσίδα πολυτελών ειδών χωρίστηκε σε δύο βραχίονες για μεγαλύτερη απόδοση
Η Γερμανία, οι «τζαμπατζήδες» στα ΜΜΜ και ένας σκληρός νόμος
Οι φωνές πληθαίνουν στη Γερμανία για κατάργηση της παρωχημένης νομοθεσίας, που στέλνει έξι μήνες στη φυλακή τους πιο ευάλωτους κατηγορούμενους για εισιτηριοδιαφυγή
Στο κυνήγι εξαγορών η Morgan Stanley - Υπαρξιακή ανάγκη η επέκταση
Η ανάκαμψη της Morgan Stanley στην επενδυτική τραπεζική ήταν λιγότερο έντονη από ό,τι σε πολλούς από τους ανταγωνιστές της
Το πιο μισητό πορτρέτο του Tσώρτσιλ βγαίνει σε δημοπρασία
Όταν ο Τσώρτσιλ είδε το πορτρέτο του, το περιφρονούσε τόσο πολύ που σχεδόν αρνήθηκε να πάει στα αποκαλυπτήριά του στο Κοινοβούλιο