Τα προβλήματα της παγκόσμιας εφοδιαστικής αλυσίδας θα μπορούσαν να κρατήσουν μήνες ακόμη, με τις ναυτιλιακές εταιρείες να δίνουν μάχη προκειμένου να γεφυρώσουν την «αναντιστοιχία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης» και να αντιμετωπίσουν την επίμονη έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων.
Αυτό δήλωσε σήμερα η γενική διευθύντρια του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου, Nγκόζι Οκόνιο-Ιουέλα, κρούοντας τον κώδωνα του κινδύνου ότι οι διαταραχές που παρατηρούνται στις διακίνηση εμπορευμάτων θα τραβήξουν σε βάθος χρόνου.
Τρισεκατομμύρια δολάρια τα οποία διατέθηκαν για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της πανδημίας τροφοδότησαν την αύξηση της καταναλωτικής ζήτησης, τόνισε η επικεφαλής του ΠΟΕ, με αποτέλεσμα οι επιχειρήσεις να επιδιώκουν να συγκεντρώσουν με δυσκολία αποθέματα.
«Όταν μιλάω με ορισμένους επιχειρηματίες, φέτος, διακρίνω ότι επικρατεί κατά κάποιον τρόπο πανικός ότι θα επηρεαστεί η αλυσίδα εφοδιασμού τους», είπε μεταφέροντας το κλίμα που διαμορφώνεται στις παγκόσμιες αγορές, μιλώντας στους FT.
Οι ναυτιλιακές εταιρείες δεν είχαν προβλέψει τη δύναμη της ανάκαμψης, πρόσθεσε. «Μείωσαν τη διαθεσιμότητα των εμπορευματοκιβωτίων, τα οποία είχαν μείνει σε λάθος σημεία, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί έλλειψη εμπορευματοκιβωτίων”.
Πλησιάζοντας προς την περίοδο των γιορτών σε πολλά μέρη του κόσμου, οι υπάρχουσες δυσκολίες είναι πιθανό να επιμείνουν, προειδοποίησε.
Κριτική για τις διαφορετικές ταχύτητες εμβολιασμού
Η Nγκόζι Οκόνιο-Ιουέλα, απέδωσε στα διαφορετικά ποσοστά εμβολιασμού τις διαφορετικές ταχύτητες ανάκαμψης που παρατηρούνται μεταξύ των χωρών.
Οι πλούσιες χώρες που «έχουν εμβολιάσει περισσότερο από το 50% του πληθυσμού τους και έχουν δώσει ένα πολύ ισχυρό δημοσιονομικό κίνητρο δισεκατομμυρίων δολαρίων βρίσκονται σε καλύτερο δρόμο ανάκαμψης από τις φτωχότερες χώρες που δεν διαθέτουν δημοσιονομικό χώρο και που έχουν επίσης πολύ μικρή πρόσβαση στα εμβόλια», είπε χαρακτηριστικά.
Πρόσθεσε ότι η παγκόσμια ηγεσία απέτυχε να εξασφαλίσει μια πιο δίκαιη κατανομή των εμβολίων σε όλο τον κόσμο, τονίζοντας, μεταξύ άλλων: «Έχουμε την τεχνολογία για να σώσουμε ζωές και όμως δεν μπορούμε να την διαθέσουμε εκεί που χρειάζεται».
Δεν ακυρώνονται έτσι απλά οι αλυσίδες εφοδιασμού
Ωστόσο, η επικεφαλής του ΠΟΕ φάνηκε να μη συμμερίζεται το μέγεθος της ανησυχίας ότι το εμπόριο μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ θα μπορούσε να οδηγήσει σε διάσπαση του παγκόσμιου εμπορίου που θα έβλαπτε την ανάπτυξη. «Όταν ακούτε τη ρητορική και των δύο χωρών, μπορεί να φαίνεται έτσι, όμως τα στοιχεία που έχουμε όσον αφορά το εμπόριο δεν συνιστούν κάτι τέτοιο».
Το εμπόριο μεταξύ ΕΕ και Κίνας είναι ισχυρό, είπε. «Οι στατιστικές για τη διακίνηση εμπορευμάτων μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων είναι πολύ ισχυρές (…) Δεν είναι τόσο εύκολο να ακυρώσει κανείς τις αλυσίδες εφοδιασμού, είναι πολύ περίπλοκες για πολλά προϊόντα», υπογράμμισε.
Latest News
Αναθεωρεί τις προοπτικές της Boeing σε αρνητικές η S&P
Η Boeing παρέδωσε 67 αεροσκάφη «737» το τρίμηνο έως τον Μάρτιο, σημειώνοντας πτώση 41% σε σύγκριση με πέρυσι
Φρέναρε σε χαμηλό διετίας η ανάπτυξη στις ΗΠΑ - «Τσίμπησε» πάλι ο πληθωρισμός
Δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το έργο της Fed
Διχάζει τη Βενετία το χαράτσι στους τουρίστες - Ποιοι αντιδρούν και γιατί
Εργαζόμενοι του δήμου ελέγχουν τα εισιτήρια των επισκεπτών μπροστά από τον σιδηροδρομικό σταθμό Santa Lucia
Αεροπορική εταιρεία φρενάρει τις προσλήψεις και μοιράζει άδειες – Δεν… έρχονται τα Boeing
Η Southwest, ένας από τους πιο πιστούς πελάτες της Boeing, αναμένει να παραλάβει 20 αεροσκάφη φέτος, σε σύγκριση με την προηγούμενη εκτίμησή της για 46
Ελάχιστος φόρος 2% στους δισεκατομμυριούχους - Η πρόταση 4 υπουργών της G20
Οι παγκόσμιοι δισεκατομμυριούχοι πληρώνουν φόρους που ισοδυναμούν μόνο έως και με 0,5% της περιουσίας τους σε φόρο εισοδήματος φυσικών προσώπων
«Η Ευρώπη μπορεί να πεθάνει» : Το «καμπανάκι» Μακρόν για οικονομικές μεταρρυθμίσεις
Το «οικονομικό μανιφέστο» του Γάλλου προέδρου
Ιστορικό ρεκόρ για την απασχόληση στην ΕΕ - Καθηλωμένη χαμηλά η Ελλάδα
Το αποτέλεσμα αυτό σηματοδοτεί 3 χρόνια συνεχούς ανάπτυξης μετά από πτώση στα 72% το 2020 λόγω της πανδημίας COVID-19
Στο στόχαστρο της αμερικανικής δικαιοσύνης η McKinsey - Η έρευνα για τα οπιοειδή φάρμακα
Το σκάνδαλο με τα οπιοειδή και η αντιμετώπιση ποινικών κατηγοριών - Τι ερευνά το αμερικάνικο υπουργείο Δικαιοσύνης
Δίκαιη μεταχείριση των αμερικανικών εταιρειών ζητά από την Κίνα ο Μπλίνκεν
ΗΠΑ και Κίνα έχουν ολοένα και διαφορετική προσέγγιση σχετικά με τον τρόπο λειτουργίας των αμερικανικών εταιρειών στην Κίνα, τις κινεζικές εξαγωγές και την κινεζική βιομηχανία
Στα σκαριά το μεγαλύτερο deal στα ορυχεία από το 2013
Κυοφορείται συμφωνία ΒΗΡ και Anglo American που έχουν το 10% της παγκόσμιας παραγωγής χαλκού