Οι χώρες με χαμηλότερο εισόδημα διαθέτουν πέντε φορές περισσότερα χρήματα για την εξυπηρέτηση του χρέους τους από όσα δαπανούν για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής, σύμφωνα με τα στοιχεία φιλανθρωπικής οργάνωσης κατά της φτώχειας.
Τα στοιχεία της Jubilee Debt Campaign, που δημοσίευσε η Guardian, δείχνουν ότι 34 από τις φτωχότερες χώρες του κόσμου δαπανούν 29,4 δισ. δολάρια για πληρωμές χρέους ετησίως έναντι μόλις 5,4 δισ. δολαρίων σε μέτρα για τον περιορισμό των επιπτώσεων ταπό την κλιματική αλλαγή.
Διαβάστε ακόμη: Cop26 – Σχέδιο χρηματοδότησης 100 δισ. δολαρίων των φτωχών χωρών για την κλιματική αλλαγή στο παρά πέντε της Συνόδου
Η Ουγκάντα ανακοίνωσε ότι θα δαπανήσει 537 εκατομμύρια δολάρια μεταξύ 2016 και 2020, συμπεριλαμβανομένων κεφαλαίων από διεθνείς φορείς και χορηγούς, σε έργα που σχετίζονται με το κλίμα, για την προσαρμογή των υποδομών της χώρας και την αντιμετώπιση κλιματικών καταστάσεων έκτακτης ανάγκης.
Ωστόσο, ο ετήσιος προϋπολογισμός των 107,4 εκατομμυρίων δολαρίων συρρικνώνεται από τις πληρωμές εξωτερικού χρέους που θα ανέλθουν σε 739 εκατομμύρια δολάρια το 2021 και θα αυξηθούν σε 1,35 δισεκατομμύρια δολάρια το 2025.
Και η Ουγκάντα δεν είναι η μόνη χώρα χαμηλού εισοδήματος που θα χρειαστεί να αναζητήσει επιπλέον μετρητά για να πληρώσει τους τόκους του χρέους τα επόμενα τέσσερα χρόνια. Μέχρι το 2025, η Jubilee Debt Campaign εκτιμά ότι οι 34 χώρες που καλύπτονται από την έρευνα θα ξοδεύουν επτά φορές περισσότερα για πληρωμές χρέους από ό, τι για τον περιορισμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.
Στη Γλασκόβη
Η Χάιντι Τσόου εκτελεστική διευθύντρια της Jubilee Debt Campaign, σημείωσε ότι οι χώρες με χαμηλότερο εισόδημα θα φέρουν το θέμα στη σύνοδο της COP26 στη Γλασκόβη.
«Οι χώρες με χαμηλότερο εισόδημα διαθέτουν δισεκατομμύρια δολάρια σε αποπληρωμή χρέους σε πλούσιες χώρες, τράπεζες και διεθνή χρηματοπιστωτικά ιδρύματα σε μια εποχή που χρειάζονται κατεπειγόντως πόροι για την καταπολέμηση της κλιματικής κρίσης», τόνισε. Συμπλήρωσε, ακόμη, ότι «στη Γλασκόβη, οι πλούσιες ρυπογόνες χώρες πρέπει να σταματήσουν να αποφεύγουν τις ευθύνες τους και να παρέχουν χρηματοδότηση για το κλίμα μέσω επιχορηγήσεων, αλλά και διαγραφής χρεών».
10% επιτόκιο για τις φτωχές χώρες, 1,5%-2,5% για τις πλούσιες
Τα τελευταία 20 χρόνια διεθνείς φορείς, συμπεριλαμβανομένης της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) έχουν ενθαρρύνει τις αναπτυσσόμενες χώρες του κόσμου να χρηματοδοτούν αναπτυξιακά έργα χρησιμοποιώντας τραπεζικά δάνεια και ομόλογα.
Οι δανειολήπτες περίμεναν ότι τα επιτόκια θα μειώνονταν με την πάροδο του χρόνου, όσο πλήρωναν με συνέπεια. Ωστόσο, οι χώρες χαμηλού εισοδήματος εξακολουθούν να πληρώνουν τακτικά περισσότερο από 10% τόκους σε δάνεια σε σύγκριση με ένα μέσο όρο 1,5%-2,5% που καταβάλλουν οι πλούσιες χώρες.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, το ΔΝΤ παρείχε ασφάλιση για τη μείωση ενός ποσοστού των τόκων χρέους που καταβάλλονται από χώρες χαμηλού εισοδήματος – εξαιρουμένων οφειλών προς την Κίνα.
Ο Αούσι Κιμπόουα, από το Ινστιτούτο Εμπορικών Πληροφοριών και Διαπραγματεύσεων της Νότιας και Ανατολικής Αφρικής (SEATINI), που εδρεύει στην Ουγκάντα, δήλωσε: «Λόγω της τεράστιας οικονομικής πίεσης στην Ουγκάντα από την κρίση χρέους, η κυβέρνηση της Ουγκάντα δεν είναι σε θέση να δαπανήσει ό,τι χρειάζεται για την προστασία ανθρώπινων ζωών από τις ζημιές που προκάλεσε η κλιματική αλλαγή. Επιπλέον, εντείνει την εξόρυξη ορυκτών καυσίμων για να πληρώσει το χρέος» και κάλεσε τη σύνοδο της Γλασκόβης να εντάξει στις συζητήσεις την ελάφρυνση του χρέους.
Οι πλούσιες χώρες αναμενόταν να παρέχουν χρηματοδότηση ύψους 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων ετησίως στις αναπτυσσόμενες χώρες για να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση και τον περιορισμό της κλιματικής αλλαγής. Η δέσμευση ελήφθη στις συνομιλίες του ΟΗΕ για το κλίμα στην Κοπεγχάγη το 2009.
Τις προηγούμενες μέρες, ο προεδρεύων της Cop26 είπε ότι ήδη η υλοποίηση αυτής της δέσμευσης έχει μετατεθεί για το 2023.
Ωστόσο, η φιλανθρωπική οργάνωση Jubilee Debt Campaign σημείωσε ότι από τη χρηματοδότηση για το κλίμα που έχει δοθεί μέχρι στιγμής, πάνω από τα δύο τρίτα είναι δάνεια, «αυξάνοντας περαιτέρω την κρίση χρέους σε χώρες με χαμηλότερο εισόδημα».
Latest News
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη
Υβριδικά και ηλεκτρικά οι μισές νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ - Τι αγοράζουν οι Ελληνες
Η Ελλάδα είναι πολύ ψηλά στην κατάταξη των κρατών της ΕΕ στις νέες ταξινομήσεις σε υβριδικά ντιζελοκίνητα-ηλεκτρικά οχήματα
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα