Πριν καλά-καλά στεγνώσει το μελάνι της υπογραφής της στη συμφωνία-δέσμευση για τον τερματισμό και την αντιστροφή της αποψίλωσης των δασών μέχρι το τέλος της δεκαετίας, η οποίαεπετεύχθη στη διάρκεια της συνόδου για το κλίμα στη Γλασκόβη, η Ινδονησία, διά της υπουργού Περιβάλλοντος της χώρας, απέρριψε το σχέδιο ως «ανάρμοστο και άδικο».
Η συμφωνία που υπεγράφη αργά τη Δευτέρα στο πλαίσιο της Διάσκεψης του ΟΗΕ για το Κλίμα (COP26) έρχεται σε αντίθεση με τα σχέδια ανάπτυξης της Ινδονησίας, σχολίασε η υπουργός Σίτι Νουρμπάγια Μπάκερ, τονίζοντας ότι οι στόχοι θα πρέπει να τροποποιηθούν.
«Το να αναγκάζεται η Ινδονησία να μηδενίσει την αποψίλωση των δασών έως το 2030 είναι ξεκάθαρα ανάρμοστο και άδικο», έγραψε χθες Τετάρτη στο Twitter.
«Η τεράστια ανάπτυξη της εποχής του προέδρου Τζοκόβι δεν πρέπει να σταματήσει στο όνομα των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα ή στο όνομα της αποψίλωσης των δασών», επεσήμανε αναφερόμενη στον πρόεδρο της Ινδονησίας Τζόκο Ουιντόντο με το παρωνύμιό του.
Διαβάστε επίσης: COP26 – Η «γκάφα» του Σι, η αποψίλωση των δασών και η απειλή του μεθανίου
Τα σχόλια της Ινδονήσιας υπουργού, τα οποία έγιναν τόσο σύντομα μετά την ανακοίνωση της δέσμευσης των κρατών, υπογραμμίζουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η παγκόσμια κοινότητα στην προσπάθειά της να τερματίσει την αποψίλωση των δασών. Το 85% των παγκόσμιων δασών βρίσκεται σε τρεις χώρες: την Ινδονησία, τη Βραζιλία και τη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό.
Επιτείνοντας τη σύγχυση για τη θέση της Ινδονησίας, ο υφυπουργός Εξωτερικών της χώρας Μαχέντρα Σίρεγκαρ δήλωσε σήμερα ότι ο τερματισμός της αποψίλωσης των δασών δεν περιλαμβανόταν στη δέσμευση που ανέλαβε η χώρα του στην COP26.
«Η ανακοίνωση που εκδόθηκε δεν αναφέρεται καθόλου στον “τερματισμό της αποψίλωσης των δασών έως το 2030″», σημείωσε σε ανακοίνωσή του.
Η υπουργός Περιβάλλοντος δήλωσε ότι οι ορισμοί για την αποψίλωση των δασών διαφέρουν πολύ, οπότε είναι άδικο να επιβάλλονται στην Ινδονησία τα πρότυπα της Ευρώπης.
Αντίθετα, πρόσθεσε η ίδια, η Ινδονησία έχει δικούς της, λιγότερο απόλυτους στόχους βάσει των οποίων ο τομέας της υλοτομίας θα απορροφά περισσότερα αέρια του θερμοκηπίου από όσα εκλύει στην ατμόσφαιρα ως το 2030, θα μειώσει την αποψίλωση των δασών και θα προχωρήσει σε αναδασώσεις.
Η στροφή 180 μοιρών μιας χώρας κεντρικής σημασίας για τη διάσωση των παγκόσμιων τροπικών δασών προκάλεσε οργή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης στην Ινδονησία αλλά και μεταξύ των ακτιβιστών υπέρ του κλίματος.
«Η ανακοίνωση είναι βαθιά απογοητευτική», δήλωσε ο Κίκι Ταουφίκ, επικεφαλής της εκστρατείας υπέρ των δασών στην Greenpeace Ινδονησίας.
«Φίλοι με το περιβάλλον ή τα χρήματα;», σχολίασε ο χρήστης του Instagram Βάγιο Σάτριο Νουγκρόχο κάτω από την ανάρτηση της Σίτι.
Αν και η Ινδονησία σκοπεύει να σταματήσει τη χρήση άνθρακα στα εργοστάσιά της και να πετύχει την ουδετερότητα το άνθρακα πριν από το 2060, ο τερματισμός της αποψίλωσης των δασών της αποτελεί πρόκληση για τη χώρα.
Η Ινδονησία είναι η μεγαλύτερη εξαγωγός χώρα φοινικέλαιου παγκοσμίως και μόνο το 2019 μια έκταση μιάμιση φορά το Βέλγιο κάηκε για την επέκταση των καλλιεργειών φοινικόδεντρων.
Ωστόσο, οι αρχές έχουν αναστείλει από το 2018 την έκδοση νέων αδειών για καλλιέργειες φοινικόδεντρων και μείωσαν την αποψίλωση των δασών κατά 75% πέρυσι.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Τεράστιο το ετήσιο αποτύπωμα άνθρακα του TikTok - Μεγαλύτερο και από της Ελλάδας
Το TikTok φαίνεται να έχει μεγαλύτερες ετήσιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ακόμα και από κάποιες ολόκληρες χώρες
ΗΡΩΝ PULSE: H «φόρτιση Καθ’ οδόν» δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση
Οι συγκεκριμένες λύσεις του ΗΡΩΝΑ αφορούν τόσο το πανελλαδικής εμβέλειας αναπτυσσόμενο δίκτυο φορτιστών HΡΩΝ PULSE όσο και τη νέα, καινοτόμο υπηρεσία επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων «Φόρτιση Καθ' οδόν»
Η Σεβίλλη δίνει τον δικό της αγώνα ενάντια στην κλιματική αλλαγή
Με συγκροτημένη στρατηγική και ευρωπαϊκή συγχρηματοδότηση η πρωτεύουσα της Ανδαλουσίας προσπαθεί να αντιμετωπίσει τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής - Δεν είναι εύκολο
Με άλλο EV θα αντικαθιστούσαν 9 στους 10 ιδιοκτήτες EV το όχημά τους
Οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων είναι συντριπτικά πιο πιθανό να παραμείνουν πιστοί στην ηλεκτροκίνηση αντί να επιστρέψουν σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο
Δράση ενημέρωσης για την κυκλική οικονομία στο Νότιο Αιγαίο
Η δράση αυτή αποτελεί μέρος της ευρύτερης προσπάθειας των φορέων στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου για την ενίσχυση της περιβαλλοντικής συνείδησης και της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη βιώσιμη ανάπτυξη
Η ΔΕΗ ξεκινά την παραγωγή ενέργειας από ΑΠΕ στην Ιταλία
Ο Όμιλος ΔΕΗ ενισχύει το πράσινο χαρτοφυλάκιο του με την προσθήκη των σταθμών Carcarello και Luxenia, ισχύος 20 MW και 12 MW αντίστοιχα
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Γκάζι με τροπολογία στις επενδύσεις για αποθήκευση ενέργειας – Και ενίσχυση στη λιγνιτική μονάδα «Μελίτη»
Μεγάλο deal Stellantis - κινεζικής CATL για εργοστάσιο μπαταριών EV στην Ισπανία
Η συμφωνία Stellantis - CATL έρχεται σε μια εποχή που τα ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη αντιμετωπίζoυν μια «τέλεια καταιγίδα» προκλήσεων
Κ. Μαύρος (Όμιλος ΔΕΗ): Από νέο σημείο εκκίνησης οι ΑΠΕ το 2025
Η επόμενη τριετία είναι η τριετία των ΑΠΕ στην παραγωγή, της πλήρους απολιγνιτοποίησης και των ευέλικτων μονάδων, είπε ο Κ. Μαύρος
Πάνω από 35 εκατ. η ενίσχυση δήμων από το ειδικό τέλος ΑΠΕ
Ανάμεσα στις πιο ευνοημένες, περιοχές με σημαντική αιολική ανάπτυξη στη νότια Εύβοια, στη Θράκη, στη Βοιωτία και στην Κρήτη, επισημαίνει η ΕΛΕΤΑΕΝ