Ο μεγάλος ποδηλατόδρομος κατά μήκος της Αθηναϊκής Ριβιέρας – μέρος ενός μεγαλύτερου προγράμματος στρατηγικών αναπλάσεων- που θα χρηματοδοτηθεί από πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί μέσα στο τελευταίο τρίμηνο του 2025.

Για το έργο που αποτελεί ένα από τα ορόσημα από την εκπλήρωση των οποίων θα εξαρτώνται οι δόσεις των επομένων ετών θα βάλει το χεράκι του και η νέα μονάδα του ΤΑΙΠΕΔ.

Οι Φωτοδότες και η Μεταρρύθμιση

Δυο πράγματα με πολιτικό ενδιαφέρον θα έπρεπε κανείς να κρατήσει από τις παρεμβάσεις  του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και του Σταύρου Μπένου που έγιναν στη σύσκεψη για την αναγέννηση και την ανασυγκρότηση της βόρειας Εύβοιας.

Ο Σταύρος Μπένος, επικεφαλής της αρμόδιας Επιτροπής, έδωσε μια ξεχωριστή διάσταση στο έργο της Επιτροπής. «Πέρα, δηλαδή, από αυτό που και οι δυο μας υποσχεθήκαμε στον ελληνικό λαό, να του δώσουμε ένα ολιστικό και ανθρωποκεντρικό πρόγραμμά, σας προτείνω -και θα το δείτε και στη συνέχεια- να εξαπλώσουμε όλα τα όνειρά της πατρίδας μας στη βόρεια Εύβοια.

Ό,τι έχουμε ονειρευτεί ως παρέμβαση, ως δράση και κυρίως ως μεταρρύθμιση εγώ αυτό που θα σας δείξω μετά, μέσα από τους περίφημους “Φωτοδότες” -που θα αρχίσουμε να τους βλέπουμε από την άνοιξη και μετά- “Φωτοδότες” τους λέω γιατί; Θα φωτίσουν επιχειρησιακά, κυρίως, πνευματικά την περιοχή, τους ανθρώπους, θα τους δώσουν εικόνες του μέλλοντος τους.

Αυτοί, λοιπόν, οι “Φωτοδότες” θέλω να είναι το μεταρρυθμιστικό πεδίο της αναγέννησης, όχι μόνο της βόρειας Εύβοιας αλλά και της πατρίδας».

Τα Ιδιοκτησιακά Σιλό: Από την πλευρά του, ο Κυριάκος Μητσοτάκης έκανε λόγο για «ένα εργαστήρι νέων δημόσιων πολιτικών που αφορούν την Περιφερειακή πολιτική και την παραγωγική ανασυγκρότηση» που έχει «στηθεί» και λειτουργεί χάρις και στη κινητοποίηση των επιχειρήσεων αλλά και της Κοινωνίας των Πολιτών. «Αν καταφέρουμε -και θα τα καταφέρουμε- να κάνουμε πράξη αυτό το σχέδιο καταλαβαίνετε ότι ανοίγονται τελείως καινούργιοι ορίζοντες για την μεταλαμπάδευση του θεωρητικά σε ολόκληρη τη χώρα. Για να γίνει πράξη αυτό το σχέδιο απαιτεί να δουλέψουμε με διαφορετικό τρόπο από ό,τι δουλεύουμε μέχρι στιγμής. Και, όπως, ξέρετε το μεγαλύτερο πρόβλημα πάντα στην εφαρμογή δημόσιων πολιτικών -ο Σταύρος το ξέρει πολύ καλύτερα από μένα- είναι τα διάφορα σιλό και η ιδιοκτησιακή αντίληψη του χαρτοφυλακίου του κάθε υπουργείου, της κάθε διεύθυνσης, της κάθε οργάνωσης. Και αυτό που με χαροποιεί, ιδιαίτερα, είναι ότι βλέπω σήμερα εδώ μία ενέργεια η οποία εκπορεύεται από τη δυνατότητα συνεργασίας πολλών διαφορετικών φορέων του κράτους σε όλες του τις εκφάνσεις, της τοπικής αυτοδιοίκησης, του ιδιωτικού τομέα, όσων θα συντάξουν τις μελέτες, των χορηγών, των ιδρυμάτων και αυτό είναι που κάνει όλη αυτή την προσπάθεια εξαιρετικά συναρπαστική».

Το Αντιστάθμισμα

Ας προσεχθεί όσο πρέπει ένα στοιχείο στα αποτελέσματα του 9μηνου 2021 της εισηγμένης εταιρείας ΕΛΠΕ. Διαβάζω: «Σημαντικό μέρος της λειτουργικής βελτίωσης αντισταθμίστηκε από την εκτίναξη στο κόστος ενέργειας και δικαιωμάτων CO2, που αποτελεί πλέον μία από τις σημαντικότερες προκλήσεις για τις βιομηχανίες στην Ελλάδα, αλλά και διεθνώς».

Αλλά, ας τοποθετήσουμε στην αρχή τα δεδομένα. Στην επίσημη ανακοίνωση της εισηγμένης ΕΛΠΕ διαβάζω: «Τα ενοποιημένα οικονομικά αποτελέσματα Γ’ Τριμήνου 2021, με Συγκρίσιμα Κέρδη EBITDA €125 εκατ., αυξημένα κατά 90% σε σχέση με πέρυσι και 58% έναντι του προηγούμενου τριμήνου, και τα αντίστοιχα Καθαρά Κέρδη στα €39 εκατ..Αντίστοιχα, τα δημοσιευμένα Καθαρά Κέρδη εννεάμηνου ανήλθαν σε €258 εκατ., σημειώνοντας βελτίωση σε σχέση με πέρυσι άνω των €600 εκατ.».

Οι Εξελίξεις: Από την επίσημη ανακοίνωση της εισηγμένης ΕΛΠΕ προκύπτουν τα εξής: α) Το Φ/Β πάρκο ισχύος 204 MW στην Κοζάνη, βρίσκεται στο τελικό στάδιο ολοκλήρωσης των μηχανολογικών εργασιών, με τα 14 από τα 18 πάρκα -που αντιστοιχούν σε 166 MW– να έχουνήδη περατωθεί, ενώ αναμένεται και η σύνδεση με το σύστημα υψηλής τάσης, που θα επιτρέψει την εμπορική λειτουργία εντός του Α’ Τριμήνου 2022.

β)Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία πώλησης της ΔΕΠΑ Υποδομών (65% ΤΑΙΠΕΔ – 35% ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ), στην οποία ο Όμιλος συμμετείχε ως από κοινού πωλητής με το ΤΑΙΠΕΔ, η Italgas ανακηρύχθηκε προτιμητέος επενδυτής, με προσφορά ύψους €733 εκατ., που αντιστοιχεί σε €256 εκατ. για τη συμμετοχή της ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΠΕΤΡΕΛΑΙΑ. Η σύμβαση αγοραπωλησίας των μετοχών αναμένεται να υπογραφεί στο αμέσως προσεχές διάστημα, μετά τη λήψη τής έγκρισής από το Ελεγκτικό Συνέδριο, ενώ εκτιμάται ότι η συναλλαγή θα ολοκληρωθεί στο Α’ Εξάμηνο 2022, μετά από τις συνήθεις ρυθμιστικές εγκρίσεις.

γ) Κατά τη διάρκεια του Γ’ Τριμήνου, οι χερσαίες παραχωρήσεις «Άρτα-Πρέβεζα» και «ΒΔ Πελοπόννησος», για τις οποίες ο Όμιλος κατείχε άδεια έρευνας υδρογονανθράκων, επεστράφησαν στο Ελληνικό Δημόσιο, ενώ τον Οκτώβριο κοινοποιήθηκε στην ΕΔΕΥ η πρόθεση για επιστροφή της παραχώρησης στον Δ. Πατραϊκό.

 Ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος

Δεν είναι ένα ακόμη σενάριο επιστημονικής φαντασίας. Πολύ περισσότερο δεν έχει να κάνει με μια από τις συνήθεις πολιτικές εξαγγελίες. Κάθε άλλο. Για την ακρίβεια των πραγμάτων πρόκειται για ένα ακόμη μικρό αλλά σημαντικό βήμα στο ξεδίπλωμα των εφαρμογών του στρατηγικού σχεδίου ψηφιακού μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ. Το τελευταίο δεν έχει να κάνει με «σχεδιασμούς επί χάρτου» αλλά για μια παρέμβαση που αλλάζει τα δεδομένα της αγοράς και μπορεί γρήγορα και σωστά να καταγράψει με ευκρίνεια το κοινωνικό και οικονομικό αποτύπωμα.  Μάλιστα, το σχέδιο, όπως επισημαίνεται από την διοίκηση της επιχείρησης που έδωσε σκληρή μάχη για να ξεφύγει από το καθεστώς της παρατεταμένης ακινησίας, του τέλματος και της απαξίωσης, προβλέπει «σημαντικές επενδύσεις για την αναβάθμιση της δυναμικότητας στη διαχείριση αντικειμένων, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη ταχύτητα στις παραδόσεις αλλά και την εξυπηρέτηση των πελατών με πρωτοποριακές και καινοτόμες υπηρεσίες».

Από το σχέδιο που αρχίζει να υλοποιείται διακρίνω την πρωτοβουλία για τον Ψηφιακό Ταχυδρόμο. Πιο συγκεκριμένα, «οι διανομείς του Ομίλου ΕΛΤΑ αναβαθμίζονται τεχνολογικά, εξοπλίζονται με PDA’s και ειδικό λογισμικό που θα τους δίνουν τη δυνατότητα, πέραν των συμβατικών ταχυδρομικών υπηρεσιών, να πραγματοποιούν και ανέπαφες συναλλαγές, πληρωμές, εισπράξεις και αντιπαραβολή παραγγελιών και λογαριασμών στην πόρτα του πελάτη. Επιπλέον, οι πελάτες, μέσω των νέων εφαρμογών που φέρνει ο Ψηφιακός Ταχυδρόμος, θα έχουν real time ενημέρωση για την εξέλιξη της παραγγελίας τους και ειδοποιήσεις για την παραλαβή, με το στίγμα του διανομέα που τους εξυπηρετεί, σε πραγματικό χρόνο».

Η πρωτοβουλία αυτή μας φέρνει πιο κοντά σε μια νέα τύπου υπηρεσία διανομής με τον ταχυδρομικό υπάλληλο (εξοπλισμένο με τα κατάλληλα εργαλεία και στο χέρι του σύγχρονες διαθέσιμες εφαρμογές εξυπηρέτησης των συναλλαγών)  στη πόρτα του πελάτη. Μια νέου τύπου υπηρεσία και ένα νέο δίκτυο που ενσωματώνει τεχνολογία και καινοτομία.

Η αναβάθμιση του ρομποτικού συστήματος διαλογής αντικειμένων (με τη σημερινή εγκατάσταση των 55 mini robots, με δυνατότητα εξυπηρέτησης 3.000 αντικειμένων την ώρα, θα επεκταθεί σε 125 robots, τα οποία, πριν το τέλος του έτους, θα μπορούν να εξυπηρετήσουν σχεδόν 7.000 αντικείμενα την ώρα), η ανάπτυξη του Ψηφιακού Ταχυδρόμου αλλά και η  ανάπτυξη των Ψηφιακών Καταστημάτων 24ωρης λειτουργίας (Smart Lockers) σε λίγο καιρό θα είναι μια πραγματικότητα με νέους κοινωνικούς και οικονομικούς ορίζοντες κυρίως σε πολλές μικρές πόλεις της περιφέρειας.

Τα Logistics

Ειδήσεις για επιχειρηματικές συμφωνίες και για την ανάπτυξη επενδυτικών σχεδίων και προγραμμάτων δεν έρχονται μόνο από την Κύρια Αγορά του Χρηματιστηρίου αλλά και από δραστήριες εταιρείες της Εναλλακτικής Αγοράς. Για παράδειγμα, η ΦΟΥΝΤΛΙΝΚ που παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης και διανομής και είναι εισηγμένη από το 2009 στην Ενναλακτική Αγορά- προχώρησε στην εξαγορά πλειοψηφικού ποσοστού, 55% της εταιρείας ΓΕΝΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ – ΑΘΗΝΑΪΚΗ ΑΝΩΝΥΜΟΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑ. Η τελευταία δραστηριοποιείται στο χώρο των εθνικών μεταφορών από το 1969, ενώ διαθέτει υποκαταστήματα στις μεγαλύτερες ελληνικές πόλεις και ένα ευρύ δίκτυο αντιπροσώπων και ανταποκριτών, μέσω του οποίου προσφέρει ένα πλήρες φάσμα υπηρεσιών μεταφορών και Logistics με ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία στα Logistics Ένδυσης και Υπόδησης.

Η εξαγορά γίνεται σε ένα κλάδο όπως εκείνος των Logistics που βρίσκεται στο επίκεντρο του επιχειρηματικού και επενδυτικού ενδιαφέροντος.

Η εταιρία ΦΟΥΝΤΛΙΝΚ παρέχει υπηρεσίες αποθήκευσης και διανομής, χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής, τόσο στη μηχανογράφηση όσο και στην φυσική διαχείριση των προϊόντων ψυχόμενων και μη ψυχόμενων τροφίμων, ποτών, ηλεκτρονικού εξοπλισμού και λοιπών καταναλωτικών αγαθών.

Τα Αρδευτικά

Ο υφυπουργός στον Πρωθυπουργό Χρήστος Τριαντόπουλος με ανάρτησή του στα social media αναφέρθηκε σε ένα έργο για το οποίο μόχθησε – το έργο εκσυγχρονισμού του Τοπικού Οργανισμού Εγγείων Βελτιώσεων (ΤΟΕΒ) Ταυρωπού μέσω ΣΔΙΤ.

Διαβάζω στην ανάρτησή του: «Το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων παρουσίασε ένα μεγάλο και ολοκληρωμένο πρόγραμμα αρδευτικών έργων μέσω Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), το οποίο αποτελεί ένεση ανάπτυξης για ολόκληρες περιοχές αλλά και για το σύνολο της οικονομίας.

Σε αυτά τα έργα περιλαμβάνεται και το έργο του εκσυγχρονισμού του ΤΟΕΒ Ταυρωπού, της Περιφερειακής Ενότητας Καρδίτσας, το οποίο προωθήθηκε εντατικά και μετά τις αρνητικές επιπτώσεις της θεομηνίας “Ιανός” στην περιοχή της Καρδίτσας, καθώς ένα σύγχρονο κλειστό αρδευτικό σύστημα αλλάζει τα δεδομένα, δημιουργώντας συνθήκες προστασίας από αντίστοιχες συνθήκες στο μέλλον, έχοντας ένα σημαντικά θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και συνεισφέροντας στην ανάπτυξη της πρωτογενούς παραγωγικής δραστηριότητας στην περιοχή – και όχι μόνο».

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Inside Stories