Οι «σπασμωδικές αντιδράσεις» των ηγετών ανά τον κόσμο στη νέα παραλλαγή Όμικρον θέτουν τους εργαζόμενους στις μεταφορές και την παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατάρρευσης, προειδοποίησαν την Παρασκευή διεθνείς οργανισμοί μεταφορών και συνδικάτα που εκπροσωπούν τις οδικές, αεροπορικές και θαλάσσιες μεταφορές.
«Για άλλη μια φορά, η ιστορία της COVID επαναλαμβάνεται με τις κυβερνήσεις να αλλάζουν μονομερώς εκατοντάδες κανόνες που επηρεάζουν τους εργαζόμενους στις διασυνοριακές μεταφορές μέσα σε λίγες ώρες», δήλωσε ο Umberto de Pretto, γενικός γραμματέας της Διεθνούς Ένωσης Οδικών Μεταφορών (IRU).
«Οι οδηγοί φορτηγών αιφνιδιάζονται για μία ακόμα φορά και πληρώνουν βαρύ τίμημα κάνοντας απλώς τη δουλειά τους για να διατηρήσουν τη λειτουργία των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού», πρόσθεσε.
Η IRU, η Διεθνής Ένωση Αερομεταφορών (IATA), το Διεθνές Επιμελητήριο Ναυτιλίας και η Διεθνής Ομοσπονδία Εργαζομένων στις Μεταφορές ζήτησαν από κοινού από τις κυβερνήσεις να μην επιβάλουν εκ νέου περιορισμούς στα σύνορα.
«Μετά από σχεδόν δύο χρόνια αντιμετώπισης της COVID-19, θα έπρεπε να είχαμε προχωρήσει πέρα από αυτές τις σπασμωδικές, ασυντόνιστες», δήλωσε ο Willie Walsh, ο γενικός διευθυντής της IATA.
«Οι αξιωματούχοι της δημόσιας υγείας μας λένε ότι θα πρέπει να περιμένουμε να εμφανιστούν παραλλαγές. Και μέχρι να εντοπιστούν, η εμπειρία δείχνει ότι έχουν ήδη εξαπλωθεί σε όλο τον κόσμο».
Ο Walsh είπε ότι οι περιορισμοί στα σύνορα που εμποδίζουν τα πληρώματα των αεροσκαφών να κάνουν τη δουλειά τους δεν θα εμποδίσουν την εξάπλωση της παραλλαγής, ενώ θα προκαλέσουν ζημιά στις παγκόσμιες αλυσίδες εφοδιασμού που εξακολουθούν να ανακάμπτουν και στις τοπικές οικονομίες.
Η κοινή δήλωση ανέφερε ότι οι κυβερνήσεις περιορίζουν περαιτέρω την ελευθερία μετακίνησης των εργαζομένων στις διεθνείς μεταφορές και πρέπει να διδαχθούν από τα δύο τελευταία χρόνια.
Οι εργαζόμενοι στις διασυνοριακές μεταφορές, συμπεριλαμβανομένων των ναυτικών, των πληρωμάτων αεροσκαφών και των οδηγών, πρέπει να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους και να διασχίζουν τα σύνορα χωρίς υπερβολικά περιοριστικούς κανόνες ταξιδιού για να συνεχίσουν να κινούνται οι ήδη προβληματικές αλυσίδες εφοδιασμού, είπαν.
Η κοινή αυτή δήλωση εξεδόθη μια εβδομάδα αφότου ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) κήρυξε το νέο στέλεχος Όμικρον ως «παραλλαγή ανησυχίας» και είπε ότι τουλάχιστον 56 χώρες έχουν επιβάλει εκ νέου διαφορετικούς βαθμούς ταξιδιωτικούς περιορισμούς.
Οι φορείς μεταφορών, που αντιπροσωπεύουν 65 εκατομμύρια εργαζόμενους στις μεταφορές παγκοσμίως με πάνω από 20 τρισεκατομμύρια δολάρια του παγκόσμιου εμπορίου ετησίως, ζήτησαν να σταματήσει η «βιαστική και κατακερματισμένη προσέγγιση» στους κανόνες ταξιδιού από τις κυβερνήσεις.
Εξέφρασαν επίσης την απογοήτευσή τους που οι κυβερνήσεις αρνούνταν τα σαφή βήματα που δόθηκαν στους παγκόσμιους ηγέτες τον Σεπτέμβριο για να εγγυηθούν την ελεύθερη και ασφαλή μετακίνηση των εργαζομένων στις μεταφορές και να δώσουν προτεραιότητα στους εργαζόμενους στις μεταφορές να λαμβάνουν εμβόλια αναγνωρισμένα από τον ΠΟΥ.
Είπαν ότι οι διεθνείς οργανισμοί έχουν υιοθετήσει πρωτόκολλα διαρκείας ταξιδιού και υγείας που αναπτύχθηκαν από τη βιομηχανία για ναυτικούς, οδηγούς και πληρώματα αεροσκαφών, «όπως εγκρίθηκαν» από τον ΠΟΥ, τον Διεθνή Οργανισμό Εργασίας (ILO), τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας.
Προκειμένου να συζητηθούν οι συστάσεις και ο αντίκτυπος που θα έχουν οι ταξιδιωτικές απαγορεύσεις και άλλοι περιορισμοί ως απάντηση στην παραλλαγή Όμικρον στους εργαζόμενους στις μεταφορές και στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, έχει προγραμματιστεί μια κρίσιμη συνάντηση των φορέων αυτών με τον ΠΟΥ και τη ΔΟΕ για τις 6 Δεκεμβρίου.
Latest News
Iστορική απόφαση από την Ιαπωνία - Τέλος στα αρνητικά επιτόκια
Τι σηματοδοτεί για τις επόμενες κινήσεις της
Σε ύψη ρεκόρ τα δάνεια του ΔΝΤ - Ένα στα τέσσερα μέλη του χρωστούν
Τι δείχνουν τα στοιχεία του ταμείου - Οι νέες προτεραιότητες
ΕΕ: Επιπλέον 5 δισ. ευρώ για τη στρατιωτική στήριξη της Ουκρανίας
Το Συμβούλιο της ΕΕ αποφάσισε να αυξήσει το χρηματοοικονομικό ανώτατο όριο του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ειρήνης (EPF) κατά 5 δισεκατομμύρια ευρώ για την Ουκρανία.
Ο γόρδιος δεσμός των «παγωμένων» Ρωσικών κεφαλαίων
Οι δυτικές κυβερνήσεις έχουν παγώσει σχεδόν 280 δισ. δολάρια μετά την εισβολή στην Ουκρανίας
Κληρώνει για τα επιτόκια - Εβδομάδα αποφάσεων σε 10 κεντρικές τράπεζες
Ιαπωνία, ΗΠΑ, Κίνα, Βραζιλία, Βρετανία, Ελβετία, Νορβηγία, Τουρκία, Μεξικό, Ταϊβάν συνεδριάζουν για νομισματική πολιτική
Αναζητώντας δουλειά από το… Tinder
Η οικονομική ύφεση της χώρας, ο αντίκτυπος της πανδημίας και η εξυγίανση της βιομηχανίας ήρθαν όλα ταυτόχρονα, επηρεάζοντας σημαντικά τον νεανικό πληθυσμό
Η Evergrande κατηγορείται για παραποίηση εσόδων ύψους 78 δισ. δολαρίων
Η κινεζική ρυθμιστική αρχή έριξε μεγάλο μέρος της ευθύνης στον Hui Ka Yan, ιδρυτή και πρώην πρόεδρο, που φέρεται να έδωσε οδηγίες να «διογκωθούν ψευδώς» τα ετήσια αποτελέσματα της Hengda
Ποια είναι η γυναίκα που η HSBC εμπιστεύτηκε για την διαχείριση προσωπικής τραπεζικής
Η επικεφαλής περιουσίας και προσωπικής τραπεζικής της HSBC USA, Ρακέλ Όντε,ν λέει ότι αναμένεται να δημιουργήσει αύξηση 15% στα ετήσια έσοδα τα επόμενα πέντε χρόνια
Το big bang του ισπανικού κρασιού – Γεμίζει αμπελώνες η Ιβηρική
Viñateros σημαίνει αμπελουργοί - Ως όρος αναφέρεται στους καλλιεργητές ποικιλιών για παραγωγή οίνου, σε αντιδιαστολή με τους οινοποιούς
Ποδόσφαιρο στην Ουκρανία - Η αθέατη πλευρά της δεκαετούς κρίσης και του πολέμου
Το αφεντικό της Σαχτάρ Ντόνετσκ είχε να αντιμετωπίσει τις ανταραχές, πριν η Ρωσία εισβάλει και σταματήσει τα πάντα