Λιγότερο από μία εβδομάδα αφότου η κινεζική start-up ηλεκτρικών αυτοκινήτων Nio παρουσίασε το Nio ET5 στοχεύοντας απευθείας στο Tesla Model 3, ήρθε η σειρά της Huawei να παρουσιάσει λεπτομέρειες για ένα όχημα που κατά την εκτίμησή της έρχεται να «χτυπήσει» το Model Y του αμερικανού κατασκευαστή.
Ο κινεζικός τεχνολογικός κολοσσός Huawei είναι περισσότερο γνωστός για τα τηλεπικοινωνιακά προϊόντα και τα smartphone και ξεκαθαρίζει ότι δεν πρόκειται να κατασκευάσει αυτοκίνητα από μόνος του. Ωστόσο έχει προχωρήσει σε συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες σε τομείς της τεχνολογίας αυτοκινήτων, όπως η αυτόνομη οδήγηση.
Το πρώτο αυτοκίνητο με το λειτουργικό σύστημα HarmonyOS της Huawei θα είναι το Aito M5, ένα αυτοκίνητο που λειτουργεί τόσο με ηλεκτρική ενέργεια όσο και με καύσιμο, δήλωσε προ ημερών ο Ρίτσαρντ Γιου, εκτελεστικός διευθυντής και διευθύνων σύμβουλος του καταναλωτικού ομίλου της Huawei, σε εκδήλωση παρουσίασης του χειμερινού προϊόντος της εταιρείας.
Οι παραδόσεις του οχήματος πρόκειται να ξεκινήσουν γύρω στις 20 Φεβρουαρίου, δήλωσε ο Γιου, ο οποίος είναι επίσης CEO της μονάδας έξυπνων λύσεων για επαγγελματικά αυτοκίνητα της Huawei.
Οι τιμές
Οι τιμές μετά την επιδότηση για το Aito M5 ξεκινούν από 250.000 γιουάν (39.063 δολάρια), μια τιμή χαμηλότερη από το μοντέλο Y της Tesla, το οποίο ξεκινά από 280.752 γιουάν μετά τις επιδοτήσεις.
Πρόσφατα, η Nio αποκάλυψε ότι οι παραδόσεις του ηλεκτρικού σεντάν ET5 θα πραγματοποιούνταν τον Σεπτέμβριο με αρχική τιμή 328.000 γιουάν (51.250 δολάρια) πριν την επιδότηση. Το σεντάν ET7 της Nio, που θα παραδοθεί τον Μάρτιο, ξεκινά από 448.000 γιουάν.
Ο Γιου υποστήριξε στην παρουσίασή του ότι το Aito M5 προσφέρει μέγιστη ισχύ και αυτονομία οδήγησης που είναι καλύτερες από το Model Y της Tesla. Ωστόσο, σε αντίθεση με τα αυτοκίνητα της βιομηχανίας του Ιλον Μασκ, το Aito M5 δεν τροφοδοτείται αποκλειστικά από ηλεκτρική ενέργεια, καθώς διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου για επέκταση της αυτονομίας, όταν η μπαταρία έχει εξαντληθεί.
Η start-up Li Auto διαθέτει παρόμοια δυνατότητα επέκτασης αυτονομίας με καύσιμο για το Li One, το τελευταίο μοντέλο του οποίου αναγράφει τιμή 338.000 γιουάν, χωρίς επιδοτήσεις.
Ανάμεσα στα πολλά άλλα χαρακτηριστικά που περιέγραψε ο Γιου ξεχώρισε και το ηχομονωτικό γυαλί διπλής στρώσης. «Θα ξέρετε αν είναι premium ή όχι από τον ήχο», είπε χαρακτηριστικά ο Γιου.
Το λειτουργικό σύστημα της Huawei
Το Aito M5 είναι το πρώτο μοντέλο με την επωνυμία Aito, το οποίο σημαίνει «προσθήκη ευφυΐας στο αυτοκίνητο». Είναι μέρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Seres, τα αυτοκίνητα της οποίας είχαν προηγουμένως ενσωματώσει εξαρτήματα Huawei, αλλά όχι δικό της σχεδιασμό, εξήγησε ο Γιου.
Η Seres, επίσης γνωστή ως SF Motors, είναι θυγατρική της Sokon που εδρεύει στη Silicon Valley, σύμφωνα με τον ιστότοπο της μητρικής εταιρείας. Η Seres αναφέρει στον ιστότοπό της ότι «είναι σε θέση να κατασκευάζει και να πουλά ανεξάρτητα σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές του κόσμου, τις ΗΠΑ και την Κίνα».
Η ενσωμάτωση του HarmonyOS στο νέο αυτοκίνητο Seres στην Κίνα είναι σημαντική, καθώς πολλές νεοφυείς επιχειρήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων προσπαθούν να πουλήσουν την ιδέα ότι τα αυτοκίνητα θα θυμίζουν σε πολλά τον ρόλο που διαδραματίζουν τα smartphones στη ζωή των καταναλωτών. Κάθε ηλεκτρικό αυτοκίνητο διαθέτει οθόνη αφής για προσαρμογή των λειτουργιών του αυτοκινήτου και ακρόαση μουσικής ή παρακολούθηση ταινιών.
Ένα από τα έξυπνα ρολόγια της Huawei μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως κλειδί αυτοκινήτου για το Aito M5.
Η Huawei κυκλοφόρησε το HarmonyOS το 2019 αφού η κυβέρνηση του πρώην προέδρου Ντόναλντ Τραμπ έβαλε την εταιρεία σε μαύρη λίστα που περιόριζε τις αμερικανικές εταιρείες από το να πωλούν τεχνολογία στην κινεζική εταιρεία, επικαλούμενη ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια.
Αλλά η μαύρη λίστα απέκοψε τη Huawei από το λειτουργικό σύστημα Android της Google. Η Huawei είχε αρχίσει να εργάζεται στο HarmonyOS το 2016.
Latest News
Οι μισές μεγάλες κινεζικές πόλεις... βυθίζονται - Πάνω από 1 δισ. καταστροφές
Στον επόμενο αιώνα, σχεδόν το ένα τέταρτο της παράκτιας γης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερο από το επίπεδο της θάλασσας
«Βροχή» υποβολής φακέλων στον ΔΕΔΔΗΕ για «Φωτοβολταϊκά στη στέγη»
Το «ξαφνικό τέλος» του προγράμματος και του net-metering «φράκαρε» την πλατφόρμα. Ποιοι πρέπει να περάσουν στο νέο μοντέλο του net-billing
«Amazonia bond»: Το ομόλογο του Αμαζονίου και οι προκλήσεις για τη Λ. Αμερική
Πού κολλάνε μέχρι στιγμής οι διαπραγματεύσεις
Γιατί προσέλαβαν πρώην CEO της Shell ως σύμβουλο πράσινων επενδύσεων
Ο Μπεν βαν Μπέρντεν ηγήθηκε της ώθησης της Shell στα βιοκαύσιμα, το υδρογόνο και τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
Φωτοβολταϊκά συστήματα από τη ΔΕΗ σε 12 ή 24 άτοκες δόσεις
Η ΔΕΗ αναλαμβάνει από την αρχή μέχρι το τέλος τη μελέτη, προμήθεια και εγκατάσταση του καταλληλότερου εξοπλισμού
Έκκληση Μυτιληναίου για την αυτάρκεια πρώτων υλών στην Ευρώπη
Ο πρόεδρος και CEO της Mytilineos προσθέτει ότι «η Ευρώπη πρέπει επειγόντως να επαναφέρει την παραγωγική δραστηριότητά της στα προ κρίσης επίπεδα»
ΟΤΕ: Πώς θα έρθει η βιώσιμη ανάπτυξη
H ημερίδα διοργανώθηκε από το Executive MBA του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με τον Όμιλο ΟΤΕ και τη Nestle, στις εγκαταστάσεις της OTE Academy
Πώς η κλιματική αλλαγή μας οδηγεί στην φτώχεια
Ο κόσμος οδεύει προς αύξηση σχεδόν 3 βαθμών της υπερθέρμανσης του πλανήτη, σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη
Στην Ελλάδα το μεγαλύτερο φωτοβολταϊκό της BP – Τα σχέδια της Lightsource bp
Η Country Head της Ελλάδας για την Lightsource bp Ναταλία Παρασκευοπούλου ανακοίνωσε την εκκίνηση της κατασκευής φωτοβολταϊκών πάρκων 560 MW στη Θεσσαλία και Φθιώτιδα
Στοπ σε νέες έρευνες υδρογονανθράκων – Η ελληνική δέσμευση στη διάσκεψη για τους ωκεανούς
Στα 10 δισ. δολ. οι δεσμεύσεις των κρατών στην 9η Διεθνή Διάσκεψη της Αθήνας για τους ωκεανούς