Αλλαγές στην νομοθεσία που σχεδιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση σε σχέση με την κλιματική αλλαγή ζήτησε σήμερα ομάδα αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων, με το επιχείρημα πως οι νέες ρυθμίσεις θα πλήξουν την ανταγωνιστικότητα τους σε σχέση με τους μη ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.

Με δεδομένο πως ο ευρύτερος αεροπορικός κλάδος ευθύνεται για περίπου το 3% των ρύπων άνθρακα, ο τρόπος λειτουργίας του μπήκε στο στόχαστρο των πράσινων μέτρων που σχεδιάζει η Ε.Ε., σύμφωνα με το σχέδια που ανακοινώθηκαν τον περασμένο Ιούλιο. Σύμφωνα με αυτά, θα εφαρμοστούν αυστηρότερα κριτήρια στα όρια των εκπομπών CO2, θα προωθηθεί η χρήση πράσινων καυσίμων, ενώ θα δρομολογηθεί ένα νέο τέλος κηροζίνης.

Η συμμαχία που δημιουργήθηκε από τον κλάδο, με τη συμμετοχή τουλάχιστον 20 εταιρειών όπως η Lufthansa (και οι θυγατρικές της), η Air France-KLM καθώς και μεγάλα αεροδρόμια όπως αυτά της Φρανκφούρτης και του Άμστερνταμ, υποστήριξε στην έκκληση της προς τις Βρυξέλλες πως μεγάλες πτήσεις μέσω μη ευρωπαϊκών αεροδρομίων δεν θα επιβαρύνονται με το ίδιο κόστος, κάτι που σημαίνει πως οι ξένες εταιρείες και τα αεροδρόμια θα έχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Στο στόχαστρο της συμμαχίας μπαίνει κυρίως το τέλος της κηροζίνης, το οποίο απορρίπτει κατηγορηματικά και αντιπροτείνει το όποιο κόστος περιβαλλοντολογικής προστασίας να βασιστεί συνολικά στο δρομολόγιο της πτήσης και όχι στους επιβάτες που θα μεταφέρουν τους ταξιδιώτες από την Ε.Ε. σε διεθνή αεροδρόμια όπως του Ντουμπάι και της Κωνσταντινούπολης.

Πάντως, η συμμαχία εκφράζει τη στήριξη της στο όλο πράσινο σκεπτικό της πρωτοβουλίας και την πρόθεση της Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών κατά 55% μέχρι το 2030.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green