Αν οι συνθήκες ήταν διαφορετικές σήμερα θα ήταν σίγουρα η κορυφαία είδηση στην γερμανική αγορά. Μιλάμε για την επιβεβαίωση της είδησης που θέλει την κορυφαία βιομηχανία αυτοκινήτου Volkswagen Group να επεξεργάζεται σχέδιο για τη δημόσια εγγραφή της Porsche SE, που θα είναι ένα από τα μεγαλύτερα IPOs που έχει λάβει χώρα στην γερμανική αγορά εδώ και χρόνια.

Σε ανακοίνωση του ο γερμανικός κολοσσός επιβεβαίωσε πως βρίσκεται σε συνομιλίες με την οικογένεια Πόρσε-Πίχ που είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Porsche Automobil Holding Se προκειμένου να δρομολογηθεί η δημόσια εγγραφή του δημοφιλούς brand.

Μαζί με την Audi, η Porsche είναι από τις βασικές κινητήριες δυνάμεις για την κερδοφορία του ομίλου VW και μάλιστα το brand έχει κάνει σημαντικά βήματα και προς την κατεύθυνση της μετάβασης στη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης με το επιτυχημένο ηλεκτρικό μοντέλο της Taycan. Μάλιστα, το Taycan πλέον έχει ξεπεράσει σε πωλήσεις την θρυλική 911.

Σύμφωνα με το Bloomberg Intelligence, η αξία της Porsche υπολογίζεται μεταξύ των 60 και 85 δισ. ευρώ, γεγονός που θα καταστήσει την δημόσια εγγραφή της σε μια από τις μεγαλύτερες που έχει λάβει χώρα στο γερμανικό χρηματιστήριο εδώ και χρόνια.  Πρόκειται για ένα πολύ μεγάλο ποσό, αν λάβουμε υπόψη πως η τωρινή χρηματιστηριακή αξία συνολικά του ομίλου VW βρίσκεται περίπου στα 112 δισ. ευρώ.

Σε ανάλυση του οι Financial Times τοποθέτησαν την πιθανή αξία του brand πολύ υψηλότερα, έως και στα 200 δισ. ευρώ με βάση την σύγκριση του και με άλλες πολυτελείς φίρμες, όπως η Ferrari.

Δεν είναι τυχαίο, πάντως, πως παρά το επιφυλακτικό κλίμα που επικρατεί σήμερα στη γερμανική αγορά και όχι μόνο, η μετοχή της VW έχει επιδοθεί σε ένα μίνι ράλι με κέρδη που ξεπέρασαν το 10%.

Πάντως, οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί ακόμη. Πρώτα πρέπει να συμφωνήσει η οικογένεια Πόρσε-Πιχ και μετά να εγκριθεί από τη διοίκηση του Ομίλου και τα εποπτικά συμβούλια. Το εποπτικό διοικητικό συμβούλιο της VW πρόκειται να συνεδριάσει τον ερχόμενο μήνα, όμως αν χρειαστεί μπορεί να συγκληθεί νωρίτερα.

Σε δηλώσεις του πέρυσι ο CEO της VW, Χέρμπερτ Ντις είχε απορρίψει την πιθανότητα μιας δημόσιας εγγραφής του brand, όμως φαίνεται πως τα δεδομένα έχουν αλλάξει καθώς ο Όμιλος δέχεται πιέσεις για την ενίσχυση της μετοχής του απέναντι στον αυξανόμενο ανταγωνισμό με άλλες εταιρείες και δη, την Tesla. Κι αυτό με δεδομένο πως έχει δεσμευτεί να δαπανήσει 52 δισ. ευρώ για νέα μοντέλα χαμηλών ρύπων.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή