Aν και αρχικά υπεραμύνθηκε της απόφασής της να αγοράσει με μεγάλη έκπτωση ρωσικό πετρέλαιο, η Shell, υπό την πίεση των έντονων αντιδράσεων αναγκάστηκε σήμερα Τρίτη να ζητήσει συγγνώμη για την αγορά μιας παρτίδας φθηνού ρωσικού πετρελαίου και ανακοίνωσε ότι αποσύρεται από τη συμμετοχή της σε όλους τους ρωσικούς υδρογονάνθρακες.
«Ως άμεσο πρώτο βήμα, η εταιρεία θα σταματήσει όλες τις spot αγορές ρωσικού αργού πετρελαίου. Θα κλείσει επίσης τα πρατήρια καυσίμων, τα αεροπορικά καύσιμα και τα λιπαντικά της στη Ρωσία», ανέφερε σε ανακοίνωσή της.
Την Παρασκευή, η Shell αγόρασε 100.000 μετρικούς τόνους αργού πετρελαίου Urals από τη Ρωσία. Σύμφωνα με πληροφορίες, η ποσότητα αυτή αγοράστηκε με έκπτωση ρεκόρ, καθώς πολλές εταιρείες αποφεύγουν το ρωσικό πετρέλαιο λόγω της απρόκλητης εισβολής της Μόσχας στη γείτονά της . Αξίζει να σημειωθεί πάντως, ότι η κίνηση αυτή δεν παραβιάζει τις κυρώσεις της Δύσης, καθώς δεν έχει αποφασιστεί απαγόρευση στην αγορά ρωσικού πετρελαίου και φυσικού αερίου.
Η εταιρεία δέχτηκε έντονη κριτική για την αγορά αυτή, μεταξύ άλλων και από τον υπουργό Εξωτερικών της Ουκρανίας, Ντμίτρο Κουλέμπα, ο οποίος προέτρεψε τις εταιρείες να διακόψουν όλους τους επιχειρηματικούς δεσμούς με τη Ρωσία.
«Μια ερώτηση προς τη Shell: το ρωσικό πετρέλαιο δεν μυρίζει αίμα Ουκρανίας για εσάς;» είπε ο Κουλέμπα σε tweet το Σάββατο.
Μιλώντας στο CNBC τη Δευτέρα, ο Κουλέμπα εξαπέλυσε σφοδρή επίθεση σε εταιρείες που εξακολουθούν να συναλλάσσονται με τη Ρωσία, λέγοντας ότι ορισμένες μεγάλες εταιρείες πετρελαίου θα μπορούσαν να βρεθούν στη λάθος πλευρά της ιστορίας.
«Ο κόσμος θα τους κρίνει ανάλογα. Και η ιστορία θα τους κρίνει ανάλογα», είπε χαρακτηριστικά.
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Shell, Μπεν βαν Μπέρντεν, δήλωσε την Τρίτη ότι η εταιρεία αναγνωρίζει ότι η απόφαση να αγοράσει ένα φορτίο ρωσικού αργού πετρελαίου που θα διυλιστεί σε προϊόντα όπως η βενζίνη και το ντίζελ, «παρά το γεγονός ότι έγινε με την ασφάλεια των προμηθειών στην πρώτη γραμμή της σκέψης μας, δεν ήταν το σωστό και λυπούμαστε».
Latest News
Πανέτα (ΕΚΤ): Πλησιάζει η ώρα μείωσης των ευρωεπιτοκίων
Επιβραδύνεται ο ρυθμός του πληθωρισμού υποστηρίζει ο Ιταλός κεντρικός τραπεζίτης
Οι «πρωταθλητές» στις εξαγωγές σοκολάτας της Ευρώπης - Το κλειστό «club των 5»
Πέντε χώρες της ΕΕ κατέχουν το 75% των συνολικών εξαγωγών σοκολάτας και ράβδων σοκολάτας σε χώρες εκτός ΕΕ
Τι είπε το Νο3 της Κίνας για τις επενδύσεις στο «Νταβός της Ασίας»
Η Κίνα στοχεύει να αποτελέσει ισχυρή κινητήρια δύναμη για την ανάκαμψη της παγκόσμιας οικονομίας
Πόσο κόστισε στις πολυεθνικές η έξοδος από την Ρωσία - Τα αντίποινα στον Πούτιν
Περίπου 1.000 επιχειρήσεις έχουν αποχωρήσει από την Ρωσία μετά την εισβολή της στην Ουκρανία και την πολεμική σύρραξη
Ποιος πρέπει να πληρώσει για την κατάρρευση της γέφυρας στην Βαλτιμόρη
Η γέφυρα κατασκευάστηκε τη δεκαετία του 1970 για περίπου 60 εκατομμύρια δολάρια, αλλά το κόστος της ανοικοδόμησής της θα μπορούσε να είναι δεκαπλάσιο της αρχικής της τιμής
Επιβίωση ή ευημερία - Οι επιλογές της Macy's
Ο Tony Spring, ο οποίος ανέλαβε το τιμόνι μόλις τον περασμένο μήνα, παραμένει βέβαιος ότι το πολυκατάστημα εξακολουθεί να κατέχει σημαντικό ρόλο στη ζωή των καταναλωτών - Αρκεί όμως κάτι τέτοιο για το μέλλον;
Στα 58,4 δισ. ο τζίρος της βιομηχανίας του σεξ - Οι περιζήτητες θέσεις εργασίας «λευκού κολλάρου»
Με τον σημερινό ρυθμό ανάπτυξής της η βιομηχανία «ψυχαγωγίας ενηλίκων» εκτιμάται ότι θα εκτιναχθεί στα 96,2 δισ. δολάρια το 2032
Πως οι Σουηδοί κινδύνευσαν να χάσουν συντάξεις
Κακές επενδυτικές αποφάσεις, αποχωρήσεις στελεχών και κρατικές έρευνες απασχολούν την κοινή γνώμη
Πώς θα μετρήσει ένα δικαστήριο των ΗΠΑ το κόστος των εγκλημάτων του Sam Bankman-Fried;
O δικαστής θα κρίνει πόσο κόστισαν οι ενέργειές του στους επενδυτές και τους πελάτες του ανταλλακτηρίου κρυπτονομισμάτων FTX
Η Αμερική δεν έχει γέφυρες, λιμάνια, αεροδρόμια, δρόμους και σιδηροδρόμους
Το δυστύχημα στη Βαλτιμόρη φέρνει στην επικαιρότητα τις απαρχαιωμένες υποδομές – Επιταχύνεται το πρόγραμμα επενδύσεων $1,2 τρισ. του Μπάιντεν