«Είναι σημαντικό να μην καθυστερήσουμε ούτε μία μέρα ώστε να εξασφαλίσουμε, μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης τα 36 εκατ. ευρώ για τα βιομηχανικά διδακτορικά και τα 86 εκατ. ευρώ για τους επισκέπτες καθηγητές και ερευνητές. Οι νέες ρυθμίσεις έχουν στόχο ένα πιο δυναμικό πανεπιστήμιο, πρωτοπόρο και στενά συνδεδεμένα με τις ανάγκες της κοινωνίας και ένα καλύτερο σχολείο με εξασφαλισμένα δικαιώματα για τους εργαζομένους».
Αυτό τόνισε χαρακτηριστικά η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, υπεραμυνόμενη των τροπολογιών που κατέθεσε στο νομοσχέδιο που συζητείται στην Ολομέλεια για την ενίσχυση του «γιότινγκ» και απαντώντας στις επικρίσεις της αντιπολίτευσης που έκανε λόγο για συστηματική απαξίωση της κοινοβουλευτικής διαδικασίας με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής.
Οι νέες ρυθμίσεις προβλέπουν:
-Την προσμέτρηση εκπαιδευτικής προϋπηρεσίας των νοσηλευτών
-Τις αιτήσεις για χορήγηση με ή χωρίς αποδοχές, μακροχρόνιων αδειών των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
-Τα βιομηχανικά διδακτορικά
-Την αναβάθμιση του θεσμού επισκεπτών καθηγητών και ερευνητών με τη δυνατότητα απασχόλησης τους στα ΑΕΙ
«Θέλουμε ένα πανεπιστήμιο πιο χρήσιμο για την κοινωνία που θα έχει απτά αποτελέσματα, με πλήρες θεσμικό πλαίσιο για ερευνητές και καθηγητές. Παντού στην Ευρώπη ισχύει ο θεσμός των επισκεπτών καθηγητών και ερευνητών. Μόνο εμείς μείναμε πίσω. Εσείς θέλετε να είμαστε απομονωμένοι στην άκρη, εμείς θέλουμε να είμαστε πρωτοπόροι και να υπάρχει ένα πλήρες νομοθετικό πλαίσιο για τους επισκέπτες ερευνητές και καθηγητές, να δώσουμε ώθηση στο brain name», επεσήμανε η κ. Κεραμέως απαντώντας στη κριτική της αξιωματικής αντιπολίτευσης.
Ακόμα, έδωσε έμφαση τόσο στον προγραμματισμό για τις άδειες εκπαιδευτικών, σημειώνοντας ότι θωρακίζεται το δικαίωμα τους χωρίς να επιβαρύνονται υπέρμετρα οι συνάδελφοι τους, όσο και στην προσμέτρηση προϋπηρεσίας στο κλάδο της νοσηλευτικής ώστε, όπως είπε, και καλύτερος και έγκαιρος προγραμματισμός να γίνεται και να συμμετέχουν επί ίσοις όροις στα σχολεία.
Έντονη ήταν η αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ, Νεκτάριου Σαντορινιού, κατηγορώντας την υπουργό Παιδείας ότι, «για μια ακόμα φορά φυτεύει μια τροπολογία σε άσχετο νομοσχέδιο χωρίς να αφορά επείγον ζήτημα».
«Διαφωνούμε με τα βιομηχανικά πτυχία. Πάτε να συγκαλύψετε ένα απαράδεκτο θεσμικό ατόπημα. Για πρώτη φορά για τα ελληνικά πανεπιστήμια, μπορεί στην επιτροπή επίβλεψης να είναι κάτοχος διδακτορικού που δεν έχει αναγνωριστεί. Προφανώς και είναι μια μεροληπτική ρύθμιση, υπονομεύει το διδακτορικό και δημιουργεί δύο κατηγορίες διδάκτορες.
Είστε κυβέρνηση των αχρήστων και όχι των αρίστων. Φέρνετε κολπάκια για να εξυπηρετήσετε τους κολλητούς σας φίλους στην εκπαίδευση», αντέτεινε χαρακτηριστικά, ο κ. Σαντορινιός.
«Για άλλη μια φορά νομοθετείτε χωρίς διαβούλευση και με τον κακέκτυπο τρόπο των προηγούμενων ετών που κατηγορούσατε, καταθέτοντας σε άσχετο νομοσχέδιο 4 τροπολογίες με διαφορετική θεματολογία χωρίς να είναι αναγκαίες», σημείωσε από την πλευρά του, ο εισηγητής του ΚΙΝΑΛ, Δημήτρης Μπιάγκης.
«Αυτή η κυβέρνηση δίνει τα εργαλεία ώστε να δυναμώσει το δημόσιο πανεπιστήμιο και να ενισχυθεί. Αυτό σας πειράζει γιατί είναι στον πυρήνα των ιδεολογημάτων σας άλλα να λέτε και άλλα να κάνετε. Είστε η αντιπολίτευση των μετρίων», σχολίασε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος της ΝΔ Χάρης Θεοχάρης απαντώντας στον κ. Σαντορινιό.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Επιδοτήσεις έως και 60% για ηλιακούς θερμοσίφωνες και αντλίες θερμότητας – Οι δικαιούχοι
Στο Ταμείο Ανάκαμψης τα συστήματα θέρμανσης νερού από ΑΠΕ, όπως οι ηλιακοί θερμοσίφωνες και οι αντλίες θερμότητας
Στο Ταμείο Ανάκαμψης το «Εξοικονομώ 2025» - Πόροι 434 εκατ. για την ενεργειακή αναβάθμιση
Θα διατεθούν συνολικά 434 εκατ. ευρώ για την ενεργειακή αναβάθμιση κατοικιών σε όλη τη χώρα