Έφοδο στα γραφεία της Deutsche Bank και της μονάδας διαχείρισης περιουσιακών στοιχείων (DWS Group) στη Φρανκφούρτη πραγματοποίησε η αστυνομία, καθώς πληθαίνουν τα νομικά θέματα με τα οποία βρίσκεται πλέον αντιμέτωπη η μεγαλύτερη τράπεζα της Γερμανίας.

Όπως αποκαλύπτει το Bloomberg, το πρωί της Τρίτης αστυνομικοί εισέβαλαν στους δίδυμους πύργους όπου έχει την έδρα του ο μεγαλύτερος δανειστής της χώρας καθώς και στις κοντινές εγκαταστάσεις του DWS Group. Την πληροφορία επιβεβαίωσε η εισαγγελία. Η εν λόγω έρευνα σχετίζεται με κατηγορίες για greenwashing κατά του διαχειριστή περιουσιακών στοιχείων.

«Έχουμε συνεργαστεί πλήρως με όλες τις ρυθμιστικές αρχές για αυτό το θέμα και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε», δήλωσε εκπρόσωπος της DWS. Η Deutsche Bank επιβεβαίωσε την επιδρομή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η DWS έχει βρεθεί στο στόχαστρο ερευνών στις ΗΠΑ και τη Γερμανία.

Η γνωστοποίηση της είδησης είχε ως αποτέλεσμα να υποχωρήσουν σημαντικά οι μετοχές τόσο της DWS όσο και της Deutsche Bank.

Η Ντεζιρέ Φίξλερ

Υπενθυμίζεται ότι πριν από περίπου έναν χρόνο η πρώην επικεφαλής βιωσιμότητας της τράπεζας, Ντεζιρέ Φίξλερ, είχε αναφέρει ότι  εκατοντάδες δισεκατομμύρια από τα υπό διαχείριση περιουσιακά στοιχεία της DWS  που ήταν ενσωματωμένα ως «ESG» ήταν παραπλανητικά.

Ο εισαγγελέας της Φρανκφούρτης είπε ότι ξεκίνησε την έρευνά του τον Ιανουάριο, μετά από αναφορές σχετικά με τους ισχυρισμούς της Φίξλερ. Έκτοτε, βρήκε επαρκείς ενδείξεις ότι «σε αντίθεση με τις δηλώσεις στα ενημερωτικά δελτία πωλήσεων των αμοιβαίων κεφαλαίων της DWS, οι παράγοντες ESG στην πραγματικότητα έπαιξαν ρόλο μόνο σε μια μειοψηφία επενδύσεων».

Η διευθύνουσα σύμβουλος της DWS Asoka Woehrmann απέλυσε τη Φίξλερ, τον Μάρτιο του περασμένου έτους, λέγοντας σε ένα σημείωμα προς το προσωπικό ότι η μονάδα της δεν είχε σημειώσει αρκετή πρόοδο. Έκανε μήνυση για άδικη απόλυση, αλλά έχασε την υπόθεση ενώπιον εργατικού δικαστηρίου της Φρανκφούρτης τον Ιανουάριο.

Τι είναι το greenwashing

Ο όρος greenwashing αναφέρεται στην τεχνική εξαπάτησης του καταναλωτή μέσω παραπλανητικών πληροφοριών σχετικά με το πώς τα προϊόντα μιας εταιρείας είναι πιο φιλικά στο περιβάλλον, υγιεινά ή βιώσιμα, έχοντας ως απώτερο στόχο τη θετική προβολή της εταιρείας, καταλήγοντας εννοείται στην αύξηση των πωλήσεών της. Ο όρος υιοθετήθηκε πρώτη φορά τη δεκαετία του ’60, όταν ένα ξενοδοχείο τοποθέτησε ανακοινώσεις στους χώρους του ζητώντας από τους πελάτες να χρησιμοποιούν τις πετσέτες τους για πάνω από μία μέρα, ώστε να σωθεί ο πλανήτης.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή