Ξεκίνησε σήμερα στη Βρετανία η μεγαλύτερη απεργία των σιδηροδρόμων τα τελευταία 30 χρόνια. Δεκάδες χιλιάδες υπάλληλοι αποχώρησαν λόγω διαφωνίας για τους μισθούς και τις θέσεις εργασίας που θα μπορούσαν να ανοίξουν το δρόμο για κινητοποιήσεις και σε άλλους κλάδους της οικονομίας τους επόμενους μήνες.
Στο πλευρό των 40.000 εργαζομένων στον σιδηρόδρομο που πρόκειται να απεργήσουν την Τρίτη, την Πέμπτη και το Σάββατο, έχουν ταχθεί κι άλλα συνδικάτα.
Έρχεται το «καλοκαίρι της δυσαρέσκειας»
Τα συνδικάτα υπογραμμίζουν ότι οι απεργίες των σιδηροδρόμων θα μπορούσαν να σηματοδοτήσουν την έναρξη ενός «καλοκαιριού δυσαρέσκειας» με τους δασκάλους, τους γιατρούς, τους εργαζόμενους στην αποκομιδή απορριμμάτων και ακόμη και τους δικηγόρους να αναμένεται να κινητοποιηθούν, καθώς η άνοδος των τιμών των τροφίμων και των καυσίμων ωθεί τον πληθωρισμό στο 10%.
«Η εκστρατεία μας θα διαρκέσει για όσο καιρό χρειάζεται», είπε στους δημοσιογράφους τη Δευτέρα ο Μικ Λιντς, γενικός γραμματέας των Εργαζομένων Σιδηροδρόμων, Ναυτιλίας και Μεταφορών (RMT).
Ο πρωθυπουργός είπε ότι τα συνδικάτα βλάπτουν τους ανθρώπους που ισχυρίζονται ότι βοηθούν.
«Προχωρώντας σε αυτές τις σιδηροδρομικές απεργίες, διώχνουν τους μετακινούμενους που τελικά υποστηρίζουν τις θέσεις εργασίας των εργαζομένων στον σιδηρόδρομο, ενώ επηρεάζουν επίσης τις επιχειρήσεις και τις κοινότητες σε όλη τη χώρα», αναμένεται να πει ο Τζόνσον στο υπουργικό του συμβούλιο σήμερα Τρίτη.
Εντονη κριτική
Η κυβέρνηση έχει δεχθεί έντονη κριτική επειδή αρνήθηκε να εμπλακεί στις συνομιλίες για την επίλυση της διαφοράς. Οι υπουργοί λένε ότι είναι θέμα των συνδικάτων να συνεργαστούν απευθείας με τους εργοδότες των σιδηροδρόμων.
Οι κινητοποιήσεις αυτές συγκρίνονται με την δεκαετία του 1970, όταν η Βρετανία αντιμετώπισε εκτεταμένες απεργίες, συμπεριλαμβανομένου και του «χειμώνα της δυσαρέσκειας» του 1978-79.
Ο υπουργός Μεταφορών Γκραντ Σαπς είπε ότι η κυβέρνηση θα αλλάξει τον νόμο για να αναγκάσει τους χειριστές τρένων να παρέχουν ελάχιστη υπηρεσία τις ημέρες απεργίας και να επιτρέψει σε άλλους εργαζόμενους να αντικαταστήσουν προσωρινά το προσωπικό που αποχώρησαν.
«Θα λάβουμε μέτρα για να διασφαλίσουμε ότι κάτι τέτοιο θα είναι λιγότερο επιζήμιο στο μέλλον», είπε στο Sky News.
Οι απεργίες γίνονται καθώς οι ταξιδιώτες στα βρετανικά αεροδρόμια αντιμετωπίζουν χαοτικές καθυστερήσεις και ακυρώσεις την τελευταία στιγμή λόγω ελλείψεων προσωπικού, ενώ πολλοί Βρετανοί πρέπει να περιμένουν μήνες για λάβουν τα νέα τους διαβατήρια λόγω καθυστερήσεων στην επεξεργασία.
Η απεργία των σιδηροδρόμων σημαίνει ότι μόνο το ήμισυ περίπου του σιδηροδρομικού δικτύου της Βρετανίας θα είναι ανοιχτό τις ημέρες απεργίας με πολύ περιορισμένα δρομολόγια και συνεχείς διακοπές τις ημέρες που μεσολαβούν μεταξύ των ημερών απεργίας.
Latest News
Πώς το Brexit πλήττει τις μικρές επιχειρήσεις
Οι εμπορικοί σύλλογοι λένε ότι οι δασμοί που θα πρέπει να πληρώνουν οι εισαγωγείς τροφίμων και φυτών από την ΕΕ θα αυξηθούν γρήγορα
Τι ψάχνει ο σκηνοθέτης του «Εξολοθρευτή» στην Αγγλία
Το Ηνωμένο Βασίλειο είναι ένας από τους μεγαλύτερους χώρους παραγωγής ταινιών εκτός των ΗΠΑ
Πώς η αγορά εργασίας των ΗΠΑ επηρεάζει τις αποφάσεις της Fed - Ανάλυση Alpha Bank [γραφήματα]
Πότε θα ξεκινήσει η μείωση των επιτοκίων
Η Ουκρανία κινδυνεύει να χάσει τον πόλεμο λόγω black out
Οι Ρώσοι έχουν καταστρέψει το 80% των μονάδων παραγωγής ηλεκτρισμού της μεγαλύτερης ιδιωτικής ενεργειακής εταιρείας DTEK
Η μεγάλη ανατροπή στη Fed – Δεν αποκλείει ακόμη και αύξηση επιτοκίου η Wall Street
Η μετατόπιση των προσδοκιών έπληξε τις αγορές ομολόγων
Το «ηθικό χρέος» των πλούσιων χωρών προς τις φτωχές
Τι αναφέρει η βραβευμένη με Νόμπελ Οικονομίας Εστέρ Ντιφλό για την ευθύνη που έχουν οι πλούσιες χώρες για την κλιματική αλλαγή
Ισχυρά κέρδη α΄τριμήνου για τη General Motors
Κέρδη 2,62 δολάρια ανά μετοχή για την εταιρεία του Ντητρόϊτ , πάνω απο τις εκτιμήσεις της Wall Street για 2,13 δολάρια
Στα δικαστήρια η διαμάχη Pfizer-Moderna για τις πατέντες του mRNA
Οι εταιρείες αλληλοκατηγορούνται για κλοπή πνευματικής ιδιοκτησίας
ΕΕ: Χαλαρώνει (αλλά λίγο) η δημοσιονομική πειθαρχία
Νέους κανόνες για το δημόσιο χρέος εγκρίνει το Ευρωκοινοβούλιο - Οι αυστηροί στόχοι παραμένουν, αλλά οι χειρισμοί για την επίτευξή τους προσαρμόζονται στις ανάγκες κάθε χώρας
«Φούσκα» στις μετοχές τεχνολογίας - Τι είπε ο διαχειριστής του κολοσσιαίου νορβηγικού κρατικού ταμείου
Υπάρχει σαφώς αρκετά μεγάλη “φούσκα” στον τομέα της τεχνολογίας, δηλώνει ο CEO της Norges Bank Investment Management που διαχειρίζεται το κρατικό επενδυτικό ταμείο της Νορβηγίας