
Οι νέες τάσεις στην κρουαζιέρα αναλύθηκαν μεταξύ άλλων στην ημερίδα για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού που διοργάνωσε η Γραμματεία Παραγωγικών Τομέων της ΝΔ και έλαβε χώρα στις 22 Ιουνίου 2022 στον Πολυχώρο του Παλαιού Φαλήρου με οικοδεσπότη τον Δήμο Παλαιού Φαλήρου.
Στην ημερίδα συμμετείχαν αξιόλογα στελέχη της ναυτιλιακής και τουριστικής βιομηχανίας, καθώς και επίλεκτοι καλεσμένοι που παρακολούθησαν την Ημερίδα με ιδιαίτερο ενδιαφέρον και πολύ στοχευμένες παρεμβάσεις.
Συντονιστής της Ημερίδας ήταν ο κ. Θεόδωρος Κόντες, Επίτιμος Πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ και Διευθυντής της Εταιρείας MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES INC, και ο κύριος Αναστάσιος Θωμαΐδης, Δικηγόρος παρ’ Αρείω Πάγω και Διδάκτορας Τουριστικής Νομοθεσίας Νομικής ΑΠΘ, ενώ και ο κύριος Γεώργιος Ξηραδάκης, Ναυτιλιακό στέλεχος /Οικονομολόγος και Διευθύνων Σύμβουλος της Εταιρείας XRTC, συντόνισε το συγκεκριμένο πάνελ το οποίο απαρτιζόταν από εκλεκτούς ομιλητές.
Παρευρέθηκαν επίσης και τοποθετήθηκαν Υπουργοί, Υφυπουργοί, Γενικοί Γραμματείς, Πρόεδροι και αξιόλογα στελέχη των κλάδων της Ναυτιλίας και του Τουρισμού.

Αυξάνονται τα κρουαζιερόπλοια
Οι εισηγήσεις της ημερίδας ξεκίνησαν με την αναφορά του Θεόδωρου Κόντε, Επίτιμου Πρόεδρου της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιέρας και Φορέων ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ) και διευθυντή της MAJESTIC INTERNATIONAL CRUISES, στον κλάδο της κρουαζιέρας σε παγκόσμιο επίπεδο με τις διαφοροποιήσεις του κλάδου από το έτος 2019 έως το έτος 2022, συμπεριλαμβανομένου και του καταστροφικού έτους 2020 λόγω της πανδημίας.
Ο κ. Κόντες αναφέρθηκε στις τάσεις που υπάρχουν για την αύξηση των κρουαζιερόπλοιων, μικρών και μεσαίου μεγέθους πλοίων, με ιδιαίτερη ανάπτυξη στο luxury cruising με τα expedition πλοία τα οποία προγραμματίζονται προς ειδικούς προορισμούς και συμπεριλαμβάνουν νέους στην ελληνική επικράτεια.
Ακολούθως έγινε η εισήγηση του κ. Αναστάσιου Θωμαΐδη ο οποίος αναφέρθηκε στην Νομοθεσία για την ανάπτυξη του θαλάσσιου τουρισμού.
Το κεντρικό πάνελ
Στο κεντρικό πάνελ με συντονιστή τον κ. Γεώργιο Ξηραδάκη συμμετείχαν οι κάτωθι:
– κ. Γεώργιος Κουμπενάς, Πρόεδρος της ΕΕΚΦΝ και Διευθυντής της Εταιρείας CELESTYAL CRUISES, ο οποίος αναφέρθηκε στην Κρουαζιέρα στην Ελλάδα και την συμβολή αυτής στην Ελληνική οικονομία, τις προβλέψεις για την ανάπτυξή της και τις προκλήσεις που θα υπάρξουν.
– κ. Διογένης Βενετόπουλος της Εταιρείας VARIETY CRUISES, ο οποίος επικεντρώθηκε στα μικρού μεγέθους κρουαζιερόπλοια και στους ειδικούς προορισμούς σε παγκόσμιο επίπεδο αλλά και στην ελληνική επικράτεια. Επίσης, αναφέρθηκε στις αδυναμίες της μικρής κρουαζιέρας αλλά και τις προκλήσεις με τα πλεονεκτήματα, τις ευκαιρίες και τις ιδιαιτερότητες, καταλήγοντας στις προτάσεις για ανάπτυξη.
– κα. Τζίνα Πολέμη, Διευθύντρια της εταιρείας BWA Yachting, η οποία αναφέρθηκε στο γιώτινγκ και στα αρνητικά και θετικά της χώρας μας στον τομέα αυτόν, καθώς και στον στόχο που υπάρχει ώστε το παγκόσμιο γιώτινγκ να επεκταθεί στην Ελληνική επικράτεια. Επίσης, αναφέρθηκε στο πρόσφατο Νομοσχέδιο που ψηφίστηκε στην Βουλή και ισχύει από την παρούσα σεζόν καθώς και προτάσεις για περαιτέρω βελτιώσεις πάνω στο γιώτινγκ.
– κύριος Σταύρος Κατσικάδης, Πρόεδρος της Ένωσης Μαρινών Ελλάδος και Διευθύνοντας Σύμβουλος της LAMDA FLISVOS MARINA SA, ο οποίος έλαβε τον λόγο εν συνεχεία και παρέθεσε στοιχεία Μαρινών στη χώρα μας, τον κύκλο εργασιών τους, την πληρότητα ελλιμενισμού και την προστιθέμενη αξία των Μαρινών. Επίσης έθιξε θέματα του κλάδου, τη συμβολή των Μαρινών και του γιώτινγκ καθώς και τις προοπτικές που υπάρχουν.
– κύριος Σταύρος Χαρίτος, Πολιτικός Μηχανικός και Σύμβουλος υπεράκτιων έργων ο οποίος ανέπτυξε το θέμα με τους λιμένες και τη χρήση seawalk ως προς την εύκολη και ασφαλή προσέγγιση, τα βασικά χαρακτηριστικά του και τα πλεονεκτήματά του καθώς και τις προτάσεις για τη χρήση του σε ελληνικούς προορισμούς.
– κύριος Ανδρέας Παλευρατζής, Δικηγόρος ΕΤΑΔ ΑΕ ο οποίος αναφέρθηκε σε διάφορα θέματα βελτίωσης της Νομοθεσίας περί του θαλάσσιου τουρισμού με ιδιαιτερότητα στη νομοθεσία των Μαρινών.
– Τέλος το πάνελ έκλεισε με τον κύριο Παράσχο Καραβατάκη, της Εταιρείας ΠΑΡΑΣΧΟΣ ΚΑΡΑΒΑΤΑΚΗΣ και Συνεργάτες, ο οποίος είναι Αρχιτέκτονας – Τεχνικός σύμβουλος MID και κυρίως έθιξε την τεχνική εκπαίδευση για τον θαλάσσιο τουρισμο. Αναφέρθηκε στην ανάγκη για τεχνική επαγγελματική σχολή με τμήματα μαθητείας στις ανάλογες εξειδικεύσεις και πιστοποιήσεις ειδικών τεχνιτών μετάλλου αλλά και ξύλινων παραδοσιακών σκαφών.


Latest News

«Μελτέμια» στην αγορά των bulk carriers
Οι εταιρείες αντιμετωπίζουν ένα ιδιόμορφο κοκτέιλ παραγόντων που διαμορφώνουν τα σημερινά κέρδη

H Capital Ship Management Corp. παρέλαβε το νεότευκτο «Amore Mio»
Το πρώτο από δύο δεξαμενόπλοια με δυνατότητα αξιοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου και αμμωνίας ως καύσιμο, που θα παραλάβει εντός του 2022

Το νεότευκτο φέρι της DFDS έβαλε «πλώρη» για τη Μάγχη
Ένα νεότευκτο επιβατηγό - οχηματαγωγό πλοίο έβαλε «πλώρη» για τη διαδρομή Ντόβερ - Καλαί, την ώρα που οι ναυτιλιακές αναμένουν μια αναγέννηση για τις θαλάσσιες μεταφορές

Εκσυγχρονίζεται ο λιμένας Ελευθερών στη Νέα Πέραμο Καβάλας
Υπεγράφη η πράξη που εντάσσει τον εκσυγχρονισμό του λιμένα στον Άξονα Προτεραιότητας 1

Ενας «πράσινος» διάδρομος οδηγός για τη νέα εποχή
Θα συνδέει την Ασία με την Ευρώπη, προωθώντας μία ναυτιλία χαμηλών ή και μηδενικών εκπομπών ρύπων

Ξεκίνησαν τα δρομολόγια των Aero Highspeed στον Αργοσαρωνικό
Το συνολικό κόστος της επένδυσης ανέρχεται σε 21 εκατ. ευρώ

Τρεις δεσμευτικές προσφορές για το λιμάνι Ηγουμενίτσας
Ποιοι είναι οι μνηστήρες - Πότε θα ανοιχτούν οι προσφορές
![Κυκλάδες: «Μάχη» με τα κύματα για το Sifnos Jet [video]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/123-600x371.jpg)
«Μάχη» με τα κύματα για το Sifnos Jet [video]
Τα μελτέμια στο Αιγαίο καλά κρατούν και τα πλοία της ακτοπλοΐας εξυπηρετούν τα νησιά μέσα από αντίξοες συνθήκες

Πρόσκρουση επιβατικού πλοίου στην Αίγινα
Οι 591 επιβάτες αποβιβάστηκαν με ασφάλεια στην Αίγινα

Στο «MSC Tessa» το ρεκόρ του μεγαλύτερου containership
Το πλοίο μήκους 399,99 μέτρων είναι ένα από τα τέσσερα που έχει παραγγείλει η MSC