Tην εύθραυστη ισορροπία δυνάμεων στη δεύτερη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο καταδεικνύει η απόφαση της Volkswagen AG να διώξει τον επικεφαλής του ομίλου Χέρμπερτ Ντίες, με τα πανίσχυρα συνδικάτα να «οδηγούν» τις εξελίξεις. Από την 1η Σεπτεμβρίου τη θέση του Ντίες θα πάρει ο μέχρι τώρα ισχυρός άνδρας της Porsche Ολιβερ Μπλουμ, ο οποίος θα διατηρήσει τη θέση του και στην εταιρεία των σπορ μοντέλων.

Η στήριξη του μέχρι πρότινος ισχυρού άνδρα της VW από την οικογένεια των δισεκατομμυριούχων Πόρσε και Πιχ, που κατέχουν τα δικαιώματα πλειοψηφίας στον Ομιλο, δεν ήταν αρκετή ώστε να καταφέρει ο Ντίες να «επιβιώσει» κατά τις συγκρούσεις του με ισχυρούς εκπροσώπους εργαζομένων. Μάλιστα, μετά από κάποιες αποτυχίες στα πλάνα της εταιρείας, όπως οι καθυστερήσεις στην ανάπτυξη λογισμικού για τα οχήματα του αύριο, σε συνδυασμό με τη δυσαρέσκεια του προσωπικού, οι μεγαλομέτοχοι κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι έπρεπε να φύγει.

Διαβάστε επίσης: Ηλεκτροκίνηση: Ποσοστό σε αμερικανικό δίκτυο φόρτισης EV της Volkswagen απέκτησε η Siemens

Σύμφωνα με αναλυτές, ο 63χρονος διευθύνων σύμβουλος πλήρωσε τις κακές σχέσεις του με τα συνδικάτα, που εκπροσωπούν περίπου 300.000 εργαζομένους, ενώ τον αμφισβητούσαν και πολλά μέλη του επίσης ισχυρού Ελεγκτικού Συμβουλίου του Ομίλου.

Ο ίδιος φέρεται να ήρθε σε πλήρη ρήξη με τους συνδικαλιστές μετά την πρόταση που υπέβαλε για μείωση του προσωπικού κατά 30.000 εργαζομένους, ως μέρος της μετάβασης της εταιρείας στην ηλεκτροκίνηση.

Βέβαια, πηγές της επιχείρησης – που επικαλούνται οι «Financial Times» – ανέφεραν πως η δήλωση για «πλεόνασμα» 30.000 εργαζομένων στη Γερμανία ήταν το κερασάκι στην τούρτα, καθώς οι «γκάφες» του διαδέχονταν η μία την άλλη. Κατά τη διάρκεια ομιλίας του στην ετήσια συνδιάσκεψη της γερμανικής εταιρείας ο Ντίες είχε χρησιμοποιήσει ένα διαβόητο ναζιστικό σλόγκαν για να περιγράψει τη σημασία της ενίσχυσης των κερδών του Ομίλου, ενώ είχε τονίσει πως η Ευρώπη θα πρέπει να διαπραγματευτεί με τη Ρωσία. Είχε παρομοιάσει, δε, τη VW με «δεξαμενόπλοιο» με «παλιές, επικαλυμμένες δομές» που χρειαζόταν να διαλύσει, υποσχόμενος να εκσυγχρονίσει την εταιρεία και να κινηθεί πιο γρήγορα. Παράλληλα, το 2019 είχε αναφέρει στο BBC ότι «δεν γνώριζε» για τα στρατόπεδα κράτησης στην περιοχή Xinjiang της Κίνας και συνέχισε να υπερασπίζεται την παρουσία της VW στη χώρα. Τέλος, είχε εκδηλώσει επανειλημμένως τον θαυμασμό του προς τον ανταγωνιστή Ελον Μασκ, αποθεώνοντας τον τρόπο διοίκησης της Tesla, και δεν είχε διστάσει να τον καλέσει να συμμετάσχει σε μια διαδικτυακή διάσκεψη, παρουσία 200 στελεχών της Volkswagen.

Κατά πολλούς, η απομάκρυνση του Ντίες αντανακλά τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επικεφαλής των βιομηχανικών κολοσσών στην προσπάθειά τους να κάνουν τη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή, καθώς ο Ντίες κατάφερε με μεγάλη επιτυχία να δώσει μια στρατηγική κατεύθυνση στη VW, ωστόσο ο τρόπος με τον οποίο το έκανε προκάλεσε σύγχυση και θυμό. «Ο Ντίες άλλαξε σημαντικά προς το καλύτερο τη Volkswagen, αλλά η επικοινωνία του ήταν άθλια», ανέφερε στέλεχος της εταιρείας στο Reuters.

Ο Αυστριακός που ήρθε στη VW από την BMW το 2015 δεν μπόρεσε να δημιουργήσει αρκετούς συμμάχους, αποτυπώνοντας ακόμη μία δυσλειτουργία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία, πέραν των προκλήσεων της νέας εποχής, έχει να αντιμετωπίσει την ενεργειακή κρίση και τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Διεθνή