Στο υψηλότερο επίπεδο του εύρους διακύμανσης της εκτιμάται πως θα οριστεί η τιμή εκκίνησης της μετοχής της Porsche AG, κατά την πρεμιέρα της διαπραγμάτευσης της την Πέμπτη. Με τον τρόπο αυτό η κεφαλαιοποίηση της γερμανικής εταιρείας θα εκτιναχθεί έως και στα 75 δισ. ευρώ, κατατάσσοντας την σε μια από τις μεγαλύτερες χρηματιστηριακές εισαγωγές που έχουν γίνει ποτέ στις χρηματιστηριακές αγορές της Ευρώπης.
Η τάση φάνηκε ήδη από την υπερκάλυψη της δημόσιας προσφοράς, ύψους 9,4 δισ. ευρώ, για το 12,5% της εταιρείας μέσα σε λίγες μόλις ώρες. Ο μητρικός όμιλος της Volkswagen έχει ανακοινώσει πως το εύρος της τιμής της μετοχής της Porsche ορίζεται στα 76,50 με 82,50 ευρώ.
Διαβάστε επίσης: Porsche: Ηλεκτρικά 4 στα 5 οχήματα που θα πουλάει ως το 2030
Εντυπωσιακή ζήτηση
Με δεδομένη την τεράστια ζήτηση, όλες οι προσφορές που θα κινηθούν κάνω από το ανώτατο εύρος της τιμής θα απορριφθούν. Το βιβλίο των προσφορών κλείνει τα μεσάνυχτα της 28ης Σεπτεμβρίου, ενώ μία ημέρα μετά θα ξεκινήσει η διαπραγμάτευση της μετοχής στο χρηματιστήριο της Φρανκφούρτης.
Συνολικά θα διατεθούν 911 εκατ. μετοχές, 455,5 εκατ. προνομιούχες και 455,5 εκατ. κοινές. Ανάμεσα στους διεκδικητές της πίτας είναι τα αραβικά fund του Qatar Investment Authority και το ADQ του Άμπου Ντάμπι, η επενδυτική T Rowe Price και η Norges Bank.
Αναλυτές δηλώνουν εντυπωσιασμένοι με το μέγεθος της επιτυχίας για τον γερμανικό όμιλο, δεδομένου πως έτερες δημόσιες προσφορές από εταιρείες πολυτελών οχημάτων, όπως η Aston Martin και η Ferrari, έχουν τύχει πολύ χαμηλότερης ανταπόκρισης.
Δημόσια προσφορά με… πρωτιές
Με την πρεμιέρα της στην ανώτατη τιμή της, η εισαγωγή της Porsche θα αναδειχτεί στη δεύτερη υψηλότερη που έχει γίνει μέχρι σήμερα στο γερμανικό χρηματιστήριο και η μεγαλύτερη σε όλη την Ευρώπη από το 1999, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, τη γερμανική πρωτιά είχε μέχρι σήμερα η ύψους 13 δισ. δολαρίων εισαγωγή της Deutsche Telekom, το 1996.
Από τη διάθεση του 12,5% της Porsche, η μητρική VW θα αποκομίσει από 8,7 έως 9,4 δισ. δολάρια. Από τα χρήματα αυτά, έχει δηλώσει πως περίπου τα μισά θα διατεθούν για ένα μεμονωμένο έκτακτο μέρισμα προς τους μετόχους και τα υπόλοιπα κονδύλια θα αξιοποιηθούν για την πράσινη μετάβαση της εταιρείας και την ανάπτυξη νέας τεχνολογίας μπαταριών για την ηλεκτροκίνηση.
Latest News
Η ανησυχία της Deutsche Bank για τα αυτόνομα οχήματα «ρίχνει» τη μετοχή της Tesla
Οι μετοχές της Tesla υποχώρησαν στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων σχεδόν 15 μηνών
Φεύγουν από την Unicredit υψηλόβαθμα στελέχη - Γιατί ανησυχεί η ΕΚΤ
Πολλά υψηλόβαθμα στελέχη έχουν αποχωρήσει τελευταία από την ιταλική τράπεζα - Ο ρόλος του Orcel
Γουίλλιαμς (Fed): Δεν επείγει η μείωση των επιτοκίων
H νομισματική πολιτική βρίσκεται σε «καλή θέση»
Επιμένει η στεγαστική κρίση στη Γερμανία
Ειδικοί στη Γερμανία τονίζουν ότι η στέγαση είναι το μείζον κοινωνικό ζήτημα του 21ου αιώνα.
Σε χαμηλό επίπεδο οι αιτήσεις ανεργίας στις ΗΠΑ
Απομακρύνονται χρονικά οι μειώσεις επιτοκίων από τη Fed
Γερμανικό «nein» στην πρόταση για φορολόγηση των υπερ-πλουσίων
Τρείς μήνες πριν τη συνάντηση της ομάδας των G 20, «ανάβει» η συζήτηση για την πρόταση της προεδρεύουσας Βραζιλίας
Έκθεση Λέτα: Η «συνταγή» για την ανταγωνιστικότητα της ΕΕ και τα βήματα για την ενιαία αγορά
Έκθεση 147 σελίδων για ισχυροποίηση σε τηλεπικοινωνίες, ενέργεια, μεταφορές και χρηματοπιστωτικές αγορές απέναντι στην απειλή από ΗΠΑ και Κίνα
Πάνω από τις προβλέψεις οι πωλήσεις της Danone - Τέλος στις αυξήσεις των τιμών
Η Danone αύξησε τις τιμές κατά 2,9% το πρώτο τρίμηνο
Ο Τιτανικός και ο καβγάς για την πρώτη θέση - Που θα βρει η Ευρώπη κεφάλαια για άμυνα και πράσινη μετάβαση
Tα παγκόσμια σχέδια της Ευρώπης απαιτούν κεφάλαια που κανείς δεν έχει -Tι δείχνει η έκθεση Λέτα
Μείωση των επιτοκίων τον Ιούνιο «βλέπει» ο Βιλερουά
Ο Γάλλος τραπεζίτης προειδοποιεί για τους κινδύνους που υπάρχουν